Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 20 mnd tar seg ofte på magen og sier "aua", tror dere dette er noe hun mener? Merker ikke noe på bæsjebleiene hennes eller noe slikt, er bare hun selv som sier det hele tiden. Vet ikke om jeg skal ta henne til noe lege eller noe bare fordi hun selv sier det.. vet ikke hvor seriøst man skal ta det en på 20mnd sier !?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260746-har-hun-vondt-i-magen-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små unger har ikke utviklet nok ordforråd til å beskrive sine plager for oss, så alt er "magevondt". Synes du skal ta henne med for en sjekk hso legen din, jeg. Hvis hun går og tar seg til magen og sier au er det noe som plager henne. (Men det trenger ikke å være i magen)

Jeg ville sett på uttrykket hennes når hun sa det. Mye av det de sier og gjør i den alderen er innlært. F eks hvis hun har søsken eller hun går i barnehagen kan hun ha lært at et dask en plass skal avsluttes med et "au".

Mi snuppe på 17 mnd har opplevd at jeg av og til sier "æsj" når hun putter noe i munnen, så det kan hun finne på å si når hun smaker på noe virkelig snadder. Da hun var ferdig med puppen i morges avsluttet hun med det, hehe.

Jeg vil anta at et barn som har vondt i magen vil sutre endel. Gjør hun det bør du nok konakte legen.

Nei tror ikke jeg ville tatt med ungen til legen pga det. Har hun nettopp lært det? Jeg ser i hvert fall på gutten min at ting han nettopp har snappa opp gjør han ofte når det er nytt. NÅ f.eks. tar han seg til bleia og sier æsj når han har bæsja, men det er opptil tre ganger daglig han gjør det og da er det ikke noe bæsj der. :) Var riktig i starten, men siden jeg skrøyt av han så synes han det var så gøy og så tok det litt av..

Så hvis hun kun sier aua og ikke får grimaser i ansiktet, legger seg i fosterstilling, gråter, uvanlig avføring, feber eller slapp så ville jeg tatt det med en klype salt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...