Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På tide å legge planer for sommeren!

Vi har to barn, 1 og 7 år. Vi skal reise sammen med barnas besteforeldre (1 uke med svigers - hjelp!). Noen som har vært et sted som er å anbefale?

Er ikke veldig interessert i et digert anlegg hvor det meste er "inclusive", bamseklubber og en lang strandlinje med nordmenn. Mer interessert i en liten, koselig landsby. men det må være barnebasseng på hotellet og andre unger der altså. Litt action må det være!

Tips mottas med hjertens takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260767-anbefale-sted-i-hellas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ha en fin ferie

Hotell med barnebasseng medfører gjerne charterturisme og andre nordmenn...

Ellers er det mindre folk overalt om du reiser tidlig i sesongen, juni er bedre enn juli og august.

Hva med Kreta? Ei stor øye masse turister men sikkert også fint mulig og finne ei lita bukt som ikke er så preget av turisme...

Platanias på Chania-kysten, Kreta. Der har man det meste innen en radius på 300 meter. Og yrende liv om kvelden, masse barer og restauranter. Dog ingen diskoteker.

Og rolig og avslappet selv om det er masse folk overalt. Deilig strand.

Og - gulp - norsk TV2.

Gjest familiested

Har bare vært på ett sted i hellas,og det er Rhodos.Vi bodde nærrmere bestemt i Ixia,på ett hotell som heter Dionyssos.Da vi var der hadde vi ikke barn,men dette var absolutt ett familiested.Mest barnefamilier som bodde der.Bassenganlegget var helt herlig for barn(og oss voksne) ,og jeg vet at de nå har utvidet anlegget sitt.Ingen Bamseklubb,og acton fant vi barnløse også.Absolutt ett sted jeg kunne tenke meg å reise med mine unger.....Ikke langt til stranda heller,om man ønsker det istede for basseng.God underholdning på ettermiddag og kveld for hele familien

Annonse

Chios er en øy som har klart å unngå masseturismen! Litt turisme er det jo, og det er to små, men seriøse, norske selskaper som har charter dit. HellasWings og Lilleput Reiser.

Se fx http://www.hellaswings.no/ - under Chios i menyen der, så får du listet opp alle hoteller/bosteder de har på øya i 2007. Tror dessverre det er få som har barnebasseng, men en del flere som har vanlig basseng. Av det jeg kunne se på nettsidene der er det Sea View Resorts og Kyveli som har barnebasseng. Disse hotellene ligger ved ulike strender, ene litt sør for byen ved Karfas-stranden, som er den mest utbygde på øya turisme-messig, uten at det gjør stedet til noen turist-ghetto. Kyveli ligger ved Daskalopetra, like nord for byen. Denne stranden er roligere, men jeg har aldri vært i området mer enn for noen få timer (det er et kjent punkt der, samt en koselig kafe rett ved stranden).

Men Chios anbefales virkelig, særlig om man vil oppleve litt av det ekte Hellas, og ikke bare en kunstig turistmaskin. Øya er kjemisk fri for gigant-anlegg med bamseklubber osv. Chios er dessuten ganske stor i gresk målestokk (Kreta, Rhodos og Lesvos er større), så det er fullt mulig å kjøre rundt og se litt, bl.a. noen flotte og særpregede landsbyer som det er fint å se. De fleste av disse er i kort kjøreavstand fra de nevnte hotellene.

Sommeren 2006 (eller var det i 2005) åpnet det et lite badeland der også.

Ellers er det mindre folk overalt om du reiser tidlig i sesongen, juni er bedre enn juli og august.

Hva med Kreta? Ei stor øye masse turister men sikkert også fint mulig og finne ei lita bukt som ikke er så preget av turisme...

Vil anbefale Athytos med Lilleput. Det er en nydelig liten by på fastlandet. Flotte strender, fin gammel by med steinsatte hus, lite og intimt. Masse koselie tavernaer, ingen bamseklubber og styr. Vi bodde på Galani, det var et hyggelig hotell nær stranden med en liten hage. (men desverre uten badebasseng).

Hei.

Jeg anbefaler Karpathos på det sterkeste.

Min samboer og jeg var der 14 dager i høst og trivdes kjempegodt! Vi bodde rett utenfor byen, som var en kjempekoselig by med mange tavarnaer/restauranter, butikker, cafeer og noen barer.

Det var stille og rolig på kveldene, og det er ikke noe typisk feste-sted.

Denne siden er ganske beskrivende:

http://www.elgreko.net/reiser/dodekanesene/karpathos/index.htm

Kreta er kjipt. Mange andre steder som er mye bedre å dra til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...