PieLill Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Ooops.... Jeg er politisk ukoorekt og kjøpet Bratz til datteren min. Håper ikke hun tar skade av det, da. Om de er produsert under kritikkverdige forhold, så er det veldig synd. Allikevel synes jeg ikke det er mitt ansvar å hindre dette. Det er importørene og leketøysforretningene som ikke burde ta de inn, dersom det er tilfelle at arbeiderene ikke får det de har krav på. Dette gjelder alt annet også; feks klær. Det er altfor vanskelig for oss forbrukere å klare å holde oss orientert om alt dette. Jeg er enig i at det er umulig å holde seg orientert i _alt_ dette. Men jeg mener likevel man har et visst ansvar for å ikke bli helt likegyldig og la være å bry seg. Om jeg vet at et produkt nærmest er produsert over andre menneskers lik, vil jeg ikke gjøre meg medskyldig ved å kjøpe dem. Det blir for lettvindt å bare skylde på forhandlerne. Om ingen kjøpte produkter som var laget under uverdige forhold, ville det ikke lengre vært lønnsomt å behandle sine medarbeidere som slaver. I teorien såre enkelt... Sukk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260854-uetisk-%C3%A5-kj%C3%B8pe-bratz/page/2/#findComment-2091043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.