Gå til innhold

Noe poeng for meg å dra til legen?

Anbefalte innlegg

Jeg hoster så jeg brekker meg, det river i de godt strukne magemusklene og nattesøvnen må lide.

Har øyekatarr. Fullt av tjukk graut limer igjen hovne øyne.

Men er det noe poeng å dra til legen? Øyedråper får jeg sikkert, men det kan jeg også få av en venninne, tenker på hosten.

Har hørt at kun Cosylan funker noe særlig mot slikt, og det vil vel ikke en som er gravid i uke 37 få? Det er lørdag og dyrt å gå til lege til ingen nytte..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260887-noe-poeng-for-meg-%C3%A5-dra-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være lurt å dra til legen for å utelukke bronkitt eller lungebetennelse.

Jeg hadde det omtrent som deg høsten i forfjor (går det an å skrive det?;-)) minus øyekatarr (du har vel fått øyesalve hos legen?). Jeg hadde ikke vondt i lungene, men hosta noe helt forferdelig. I tillegg fikk jeg også litt feber. Legn konstaterte "stille lungebetennelse", så pencillin var nødvendig.

God bedring:-)

Det kan være lurt å dra til legen for å utelukke bronkitt eller lungebetennelse.

Jeg hadde det omtrent som deg høsten i forfjor (går det an å skrive det?;-)) minus øyekatarr (du har vel fått øyesalve hos legen?). Jeg hadde ikke vondt i lungene, men hosta noe helt forferdelig. I tillegg fikk jeg også litt feber. Legn konstaterte "stille lungebetennelse", så pencillin var nødvendig.

God bedring:-)

Akkurat.. jaja, da får jeg vel ta en tur. Det er sure penger på en lørdag, men helsa først :-)

Du bør gå til legen. Jeg fikk Cosylan da jeg var gravid, det er et poeng å få sove litt når man er høygravid også. Du bør også få sjekket at ikke det er bronkitt eller lungebetennelse så du kan bli frisk før fødselen.

Legevakten er vel ikke ekstra dyr?

Gjest Shira12

Jeg tenker på lungebetennelse, så jeg ville dratt. Eller bronkitt.

Det er skummelt og gå med lungebetennelse lenge, og det trenger behandling. Det er nok en eller annen form for medikament som gravide kan bruke.

Da blir du frisk og rask til fødselen, og kan bruke kreftene på den opplevelsen, og ikke hosting :o)

God bedring!

Annonse

Akkurat.. jaja, da får jeg vel ta en tur. Det er sure penger på en lørdag, men helsa først :-)

Jeg betalte ikke noe for å reise på legevakten da jeg var gravid og hadde kuttet meg i fingeren. Det er riktignok 5/6 år siden, så kanskje trygdereglene har endret seg siden den gang, men som gravid var det gratis å gå til legen.

Gjest Frustrert frue

Er nok lurt å dra for å ev utelukke lungebettennelse.

Ang betaling, så er det dyrere på legevakten ja, skiller en 100 lapp ca, men det syns jeg det er verdt:o) Viktig å være frisk til fødselen, og lungebet kan sitte lenge ubehandlet...

Ps du kan prøve å "lure til deg" en gratis time, ved å oppgi at du er gravid i 37 uke og derfor ønsker å komme til lege, mye grunnet at det er vondt å hoste med stor baby i magen, er legen ok da, så skriver han diagnose gravid og det er da gratis:o)

Er vel egentlig ikke svangerskapsrelatert, men er lov å prøve seg, du hadde kunnet vente til mandag hvis du ikke var gravid syns jeg...:o)

God bedring

Det gjør det her jeg bor i alle fall. Mener jeg betaler ca. 150,- hos spesialistlegen min. På legevakta er det vel ca. 250,-.

Har ikke vært på legevakta på så lenge jeg kan huske, men var jeg så syk at jeg vurderte det hadde jeg ikke brydd meg om det kosta en hundrelapp ekstra.....men det er nå meg.

Har ikke vært på legevakta på så lenge jeg kan huske, men var jeg så syk at jeg vurderte det hadde jeg ikke brydd meg om det kosta en hundrelapp ekstra.....men det er nå meg.

Er jeg så syk at jeg trenger legevakt, så bryr ikke jeg meg heller!

Annonse

Jeg fikk Cosylan når jeg var gravid. Men jeg vet ikke om jeg hadde orket å dra på legevakta, jeg venta 7 timer der på nyttårsaften og det var mareritt.

Jeg orker heller ikke legevakta, så gikk privat. Fikk Cosylan, med streng beskjed om kun å bruke minste mulige dose. Vet ikke helt om det funker...

Au da, skikkelig surt å hoste seg gjennom nettene.. Ble det legevakten? God bedring!

Takk for det, nei jeg orker ikke legevakten, gikk privat. Virusinfeksjon, så her må det bare hostes. Fikk riktignok Cosylan, men får ikke lov å ta så mye, selvsagt. Og da vet jeg ikke om det funker noe særlig.

Du bør gå til legen. Jeg fikk Cosylan da jeg var gravid, det er et poeng å få sove litt når man er høygravid også. Du bør også få sjekket at ikke det er bronkitt eller lungebetennelse så du kan bli frisk før fødselen.

Legevakten er vel ikke ekstra dyr?

Jeg tenker ikke på legevakten, bruker ikke den :-) Jeg går kun privat om det haster. Ble det nå også, og det er dyrt.. Men helsa først..

Jeg orker heller ikke legevakta, så gikk privat. Fikk Cosylan, med streng beskjed om kun å bruke minste mulige dose. Vet ikke helt om det funker...

Jeg husker at babyen sluttet å sprarke så jeg trodde hun var morfindopa så jeg turte ikke ta så mye. Men sikkert greit hvis du bare tar litt.

God bedring forresten :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...