Gå til innhold

På nrk1 kl 22.25 i kveld

Anbefalte innlegg

Angelica :o)

En venninne av meg jobber i barnehage. Hun fikk levert ei lita jente på 2 år, i ballerinaskjørt, ballerinasko og trille koffert, på fjelltur! Alt i lyserosa, såklart.

Så de kan gjøre seg litt forstått, nok til at de får viljen sin ;o)

Ha ha ha ha ha ha ha.. Man møter veldig mye rart når man jobber i barnehage. Det skal være sikkert og visst :)

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

12

• Dorthe

7

• ylvali1365381015

5

• Åsemor

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168126697' post='3464161]

Ha ha ha ha ha ha ha.. Man møter veldig mye rart når man jobber i barnehage. Det skal være sikkert og visst :)

Jeg har faktisk 3 venninner som jobber i barnehage, og når vi har vorspiel, ler jeg meg fillete av de mange rare og søte historiene jeg får servert.

Jeg har faktisk 3 venninner som jobber i barnehage, og når vi har vorspiel, ler jeg meg fillete av de mange rare og søte historiene jeg får servert.

Tviler ikke!

Jeg får også folk til å le når jeg setter i gang med alle historiene og gullkornene jeg har opplevd ;)

ylvali1365381015

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168125869' post='3464135]

"Ja, det lot seg sikkert gjøre det også, om du insisterte. ;-) Men et forbilledlig eksempel for barna ville du kanskje ikke være, med pumps i akebakken. Tror du ville fått problemer med å rettferdiggjøre at de ikke fikk gå i dongeri eller ballerinasko, feks... :-)"

He he.. Du sier noe der ;) Men de er bare 1 og 2 år så vet ikke om de hadde tenkt så my på det ;)

"Trivelig å jobbe i barnehage, har selv gjort det. Men slitsomt er det, følte meg helt utslitt av lydene enkelte ettermiddager. Og rotet, våte klær om vinteren... "

Ja, man blir veldig sliten. Tror ikke man skjønner det uten å ha prøvd selv. Hos oss fokuserer vi veldg på å ha det stille og rolig inne. Og å ha det ryddig. Så alle barna er "opplært" til å rydde etter at de har lekt med noe. Funker faktisk veldig bra :)

"Men for noen fantastiske unger man får bli kjent med! Det er så berikende å kunne snakke med dem, lære dem å kjenne. Det finner man ikke i andre jobber, kanskje med unntak av læreryrket da."

Å ja..Den jobben her gir meg utrolig mye. De har jo blitt så avhengige av meg og. Kaller meg mamma og skal kose masse. Savner de jo når jeg er lenge vekke fra de. He he :)

Ja, man knytter seg jo til mennesker man omgås såppas nært over flere år.

Husker fremdeles mange av de barna jeg jobbet med for mange år siden, tenker faktisk ofte på dem! De har nok glemt meg for lenge siden, men jeg håper at jeg var der for dem og ga dem noe positivt der og da.

Vi som har jobbet med barn spiller en veldig viktig rolle, kanskje viktigere enn vi husker på i hverdagen. Husker selv barnehagetanter og lærere fra 25 år tilbake. Og jeg husker utmerket godt hvem som dro meg opp og hvem som fikk meg til å føle meg dum og utilstrekkelig.

Stå på og husk at du spiller en viktig rolle for fremtidens voksne mennesker- dermed også for fremtidens Norge. (Det er ingen overdrivelse, selv om det er en klisje...)

:-)

Jeg mente at det finnes pene, lette sko og ta på, for de i rullestol.

Nå bruker jeg bare crocs-sko omtrent, kanskje ikke de vakreste, men hele Riksen har så og si, og mine rosa er litt søte :o)

Av en eller annen grunn går jeg aldri med støvletter på sykehuset, kan gå med de inn, så bytter jeg. Passer liksom ikke, jeg er jo syk... Men jeg er jo like syk igrunnen når jeg drar på meg høye støvletter og drar på fest. Mye rart jeg har for meg altså :P

Jeg har bare sko som er lette å ta på, ellers så gidder jeg ikke bruke dem. Er ikke vits med sko som man har problemer med å få på seg.

Man ser ut som man har elefantføtter når man sitter, derfor jeg er sær på skoa

Ja, man knytter seg jo til mennesker man omgås såppas nært over flere år.

Husker fremdeles mange av de barna jeg jobbet med for mange år siden, tenker faktisk ofte på dem! De har nok glemt meg for lenge siden, men jeg håper at jeg var der for dem og ga dem noe positivt der og da.

Vi som har jobbet med barn spiller en veldig viktig rolle, kanskje viktigere enn vi husker på i hverdagen. Husker selv barnehagetanter og lærere fra 25 år tilbake. Og jeg husker utmerket godt hvem som dro meg opp og hvem som fikk meg til å føle meg dum og utilstrekkelig.

Stå på og husk at du spiller en viktig rolle for fremtidens voksne mennesker- dermed også for fremtidens Norge. (Det er ingen overdrivelse, selv om det er en klisje...)

:-)

Det var et fint innlegg. Takk :)

Jeg håper og at de vil huske meg som en fin person og ha i livet sitt.. Jeg husker også hvem jeg likte og ikke fra da jeg gikk i barnehage/skole. Vi voksne betyr mye mer for de små enn hva vi ofte tror.

Annonse

Gjest Shira12

Jeg har bare sko som er lette å ta på, ellers så gidder jeg ikke bruke dem. Er ikke vits med sko som man har problemer med å få på seg.

Man ser ut som man har elefantføtter når man sitter, derfor jeg er sær på skoa

Har aldri lagt merke til at føttene blir store jeg, men så ser jeg ikke etter heller så mye. Jeg er opptatt av og prate jeg, og da ser man på ansiktet :o)

Men nå skal jeg legge meg, må tidlig opp og bytte bandasjer, for det lekker enda. Og så er det dette bursdagselskapet jeg skal i. Men guttungen sitt fjes da han sa, vil du virkelig være med meg, å så gøy! Det var ubetalelig, så i morgen skal jeg og han kose oss.

Har aldri lagt merke til at føttene blir store jeg, men så ser jeg ikke etter heller så mye. Jeg er opptatt av og prate jeg, og da ser man på ansiktet :o)

Men nå skal jeg legge meg, må tidlig opp og bytte bandasjer, for det lekker enda. Og så er det dette bursdagselskapet jeg skal i. Men guttungen sitt fjes da han sa, vil du virkelig være med meg, å så gøy! Det var ubetalelig, så i morgen skal jeg og han kose oss.

Det er bra.

Du får sove godt. Hehe, jeg synes alle legger merke til skoa mine og kommenterer dem.

ylvali1365381015

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168128155' post='3464191]

Det var et fint innlegg. Takk :)

Jeg håper og at de vil huske meg som en fin person og ha i livet sitt.. Jeg husker også hvem jeg likte og ikke fra da jeg gikk i barnehage/skole. Vi voksne betyr mye mer for de små enn hva vi ofte tror.

Ja, så avgjort.

Og hvordan vi er og det vi formidler kan ha stor betydning for selvbildet deres og livssynet deres. Bare så skammelig at denne typen innsats for mennesker og fremtiden lønnes skandaløst dårlig i et såppas rikt land som Norge... :-(

Har nesten bare høyhelte sko men det er fordi jeg er så "heldig" at jeg slipper å gå med dem. De er bare til pynt uansett og så ser føttene mye nettere ut. Jeg innbiller meg at alle ser skoa mine godt og skjønner egentlig ikke hvorfor alle rullestolbrukere stiller med joggesko. Jeg pleier å spørre når de jogget sist innimellom :o)

Hehe... Det var et godt spørsmål. :-)

Ja, så avgjort.

Og hvordan vi er og det vi formidler kan ha stor betydning for selvbildet deres og livssynet deres. Bare så skammelig at denne typen innsats for mennesker og fremtiden lønnes skandaløst dårlig i et såppas rikt land som Norge... :-(

Alt for dårlig. Mange som sitter med holdningen at det ikke er noen sak å jobbe med barn. Men det er det!!

ylvali1365381015

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168129456' post='3464202]

Alt for dårlig. Mange som sitter med holdningen at det ikke er noen sak å jobbe med barn. Men det er det!!

Ja, det er det virkelig!

Og det er ikke bare krevende, psykisk, fysisk og faglig, men det er i tillegg et yrke der man virkelig kan avgjøre mye for andres psykiske helse og hvordan de tilpasser seg og preger samfunnet senere.

De som ikke ser dette aspektet, men tror det i hovedsak dreier seg om skift av bleier og klær og servering og rydding, er ignoranter.

Men man skulle jo tro samfunnet generelt ikke så jobben og betydningen av den når manser på lønna.

Annonse

Gjest Pontiac

Har ikke snev av skodilla :)

Men "må" ha sko med litt hel til daglig.

Har gjerne sko eller skoletter med halvhøy hel. (Litt tykkere hel for bedre støtte til bena)

Når jeg skal pynte meg og ut på noe så er det stilett.

Synes det er behagelig å gå i sko med litt hel og synes det gir en pen gange :)

Gjest morentilfire

Så på litt av det. Mange fine sko, men det er jo drepen å gå på da.

Her var det mange flotte sko å se! Rene kunstverkene. Forstår godt at noen får sko-dille.

Ylvali har nok rett i at de høyeste hælene kan være vår tids kinesiske fotsnøring. Jeg merker at når jeg er på fest i mine høyeste, blir jeg ganske hjelpesløs; av typen 'kjære, kan du hente ditt og datt til meg.' - Så det blir mest de moderate hælene for meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...