Gå til innhold

Trenger deres råd!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

26

• Atene

10

• Dorthe

10

• jubalong70

4

margerita1365380476

Nei, er du gærn. Han betaler 540 kr mnd og det synes han er mer enn nok ;o)

Du har jo krav på mer penger når ikke han har han så ofte som avtalt, men man vil jo helst unngå bråk...

Hvis ikke han levere ham i kveld som avtalt, hva gjør jeg da?

Du har jo krav på mer penger når ikke han har han så ofte som avtalt, men man vil jo helst unngå bråk...

Jeg ville bitt i det sure eplet og hentet barnet. Det viktigste er at du får ham hjem, og at han ikke merker for mye av kranglingen.

Så skriver du et brev til faren etterpå, der du beskriver akkurat hva som skjedde, og hvordan du heretter kommer til å forholde deg.

margerita1365380476

Jeg ville bitt i det sure eplet og hentet barnet. Det viktigste er at du får ham hjem, og at han ikke merker for mye av kranglingen.

Så skriver du et brev til faren etterpå, der du beskriver akkurat hva som skjedde, og hvordan du heretter kommer til å forholde deg.

Ja, jeg ønsker ham hjem i dag. Han er alltid glad for å komme hjem og se lillebroren sin.

Jeg er alene hjemme med babyen i kveld og derfor vanskelig å kjøre 3 timer med ham.

Er helt fortvilet nå.

Kan jeg anmelde ham for kidnapping? (litt drøy men....)

Ja, jeg ønsker ham hjem i dag. Han er alltid glad for å komme hjem og se lillebroren sin.

Jeg er alene hjemme med babyen i kveld og derfor vanskelig å kjøre 3 timer med ham.

Er helt fortvilet nå.

Kan jeg anmelde ham for kidnapping? (litt drøy men....)

Jeg vet ikke om du kan anmelde, men jeg synes ikke at du bør. Dette er ikke en politisak. Hva skulle komme ut av det? De henter ikke barnet for deg, og uansett, er det noe du ønsker, med tanke på barnet?

Om du overhodet ikke kan kjøre, så er det vel ingen katastrofe om han mister skolen imorgen?

Det viktigste er at du får orden på ting heretter.

margerita1365380476

Jeg vet ikke om du kan anmelde, men jeg synes ikke at du bør. Dette er ikke en politisak. Hva skulle komme ut av det? De henter ikke barnet for deg, og uansett, er det noe du ønsker, med tanke på barnet?

Om du overhodet ikke kan kjøre, så er det vel ingen katastrofe om han mister skolen imorgen?

Det viktigste er at du får orden på ting heretter.

Jeg er enig, men jeg ønsker ham hjem i kveld. Nå svarer han ikke på mld heller, han skal bare være j....

Når jeg skal si at han heretter på hente og bringe ham helt hjem, blir 101 ute! da klikker han.

Annonse

Jeg er enig, men jeg ønsker ham hjem i kveld. Nå svarer han ikke på mld heller, han skal bare være j....

Når jeg skal si at han heretter på hente og bringe ham helt hjem, blir 101 ute! da klikker han.

Ikke si det, skriv det. Husk å skrive hvorfor, at du til nå har vært grei men at når han ikke kan holde avtaler, kommer du til å forholde deg til regelverket heretter. Print ut kopi av brosjyren jeg linket til og legg ved.

Ikke snakk med ham. Sender han ekle sms-er, ta vare på dem.

Og lar han være å hente gutten, så ber du om endret bidrag.

margerita1365380476

Ikke si det, skriv det. Husk å skrive hvorfor, at du til nå har vært grei men at når han ikke kan holde avtaler, kommer du til å forholde deg til regelverket heretter. Print ut kopi av brosjyren jeg linket til og legg ved.

Ikke snakk med ham. Sender han ekle sms-er, ta vare på dem.

Og lar han være å hente gutten, så ber du om endret bidrag.

Ja, jeg skal skrive det ned. Og jeg vil si ifra at han har ham bare hver 3. helg og at bidraget derfor må endres.

Hvor undertegner man en samværsavtale? hos advokat?

Uff, så kjipt. Jeg tror det er lurt å gjøre deg hard og stå på ditt. Han høres ut som en type som gjerne sluntrer unna hvis han ser en mulighet.

Skjønner godt at det ikke er greit å kjøre så langt med en baby og alt, men hvis han setter seg helt på bakbeina er det kanskje greit å gi etter likevel, for guttens skyld. Hvis du gjør det bør du ta en alvorsprat med ham om hvordan saker og ting skal fungere heretter. Jeg synes du har vært for snill. Det er dessverre ikke alle som vet å sette pris på det.

Ja, jeg skal skrive det ned. Og jeg vil si ifra at han har ham bare hver 3. helg og at bidraget derfor må endres.

Hvor undertegner man en samværsavtale? hos advokat?

Samværsavtale gjør man vanligvis på familievernkontoret. Advokat er også mulig, men virker straks mer fiendtlig.

Har dere ingen avtale i det hele tatt idag?

margerita1365380476

Uff, så kjipt. Jeg tror det er lurt å gjøre deg hard og stå på ditt. Han høres ut som en type som gjerne sluntrer unna hvis han ser en mulighet.

Skjønner godt at det ikke er greit å kjøre så langt med en baby og alt, men hvis han setter seg helt på bakbeina er det kanskje greit å gi etter likevel, for guttens skyld. Hvis du gjør det bør du ta en alvorsprat med ham om hvordan saker og ting skal fungere heretter. Jeg synes du har vært for snill. Det er dessverre ikke alle som vet å sette pris på det.

Nei, det er ikke alltid det lønner seg å være snill. Man blir bare utnyttet!

Han ødela fradagskvelden for meg og nå har han ødelagt hele søndagen min også. Men jeg skal nok få sønnen min hjem i kveld uansett!

margerita1365380476

Samværsavtale gjør man vanligvis på familievernkontoret. Advokat er også mulig, men virker straks mer fiendtlig.

Har dere ingen avtale i det hele tatt idag?

Nei!

Han har ham når det passer ham. Den muntlige avtalen i førsten var at han skulle ha ham hver 14. dag. Men nå blir det ofte 3 uker mellom hver gang han har ham. Jeg har sagt at det er greit, for jeg ønsker å ha ham mest mulig.

Det som er kjedelig er at jeg aldri vet når han skal bort før et par dager han skal dra. Og når det gjelder ferier vet jeg tidligst en uke før han skal ha ham.

Nei!

Han har ham når det passer ham. Den muntlige avtalen i førsten var at han skulle ha ham hver 14. dag. Men nå blir det ofte 3 uker mellom hver gang han har ham. Jeg har sagt at det er greit, for jeg ønsker å ha ham mest mulig.

Det som er kjedelig er at jeg aldri vet når han skal bort før et par dager han skal dra. Og når det gjelder ferier vet jeg tidligst en uke før han skal ha ham.

Hmm... det er ikke umiddelbart gitt at det er i din interesse å ha en avtale.

Som andre har påpekt, har han ingen plikt til å holde den uansett. Derimot har du plikt. Mens uten avtale kan du dirigere. Si "det passer dessverre ikke", når han sier fra med for kort varsel, og hvis han nekter å kjøre.

Det krever selvfølgelig at du klarer å være tøff og stå på ditt, og utnytte at du faktisk har kontrollen.

Annonse

Han kommer nok. Tror ikke jeg hadde stresset så veldig på det. Ellers så får du ta en telefon og høre hva han sier.

margerita1365380476

Han kommer nok. Tror ikke jeg hadde stresset så veldig på det. Ellers så får du ta en telefon og høre hva han sier.

Jeg har sendt mld og ringt ham, men han svarer ikke. Ringte foreldrene hans og de er nå på vei hjem med ham:)

Nå har de hørt hans versjon av saken og nå skal de sanneligmeg få høre min også.

margerita1365380476

Hmm... det er ikke umiddelbart gitt at det er i din interesse å ha en avtale.

Som andre har påpekt, har han ingen plikt til å holde den uansett. Derimot har du plikt. Mens uten avtale kan du dirigere. Si "det passer dessverre ikke", når han sier fra med for kort varsel, og hvis han nekter å kjøre.

Det krever selvfølgelig at du klarer å være tøff og stå på ditt, og utnytte at du faktisk har kontrollen.

Det er sant. Er det bedre å ikke ha avtale da mener du?

Nå er foreldrene hans på vei hjem med ham:)

Synd de skal bli trukket inn i dette, men de skal få høre min versjon av saken.

Jeg har sendt mld og ringt ham, men han svarer ikke. Ringte foreldrene hans og de er nå på vei hjem med ham:)

Nå har de hørt hans versjon av saken og nå skal de sanneligmeg få høre min også.

Ikke vær sinne på dem da. Jeg kan godt høre at ungene mine har gjort noe galt men vil ikke at andre skal kjefte på meg pga det.

Hvis du er alene hjemme med babyen så skjønner de normalt sett hvorfor du ikke kan hente ham. Bland ikke dem borti noe mer.

margerita1365380476

Ikke vær sinne på dem da. Jeg kan godt høre at ungene mine har gjort noe galt men vil ikke at andre skal kjefte på meg pga det.

Hvis du er alene hjemme med babyen så skjønner de normalt sett hvorfor du ikke kan hente ham. Bland ikke dem borti noe mer.

Nei, jeg er ikke sint på dem. Vi har et veldig godt forhold.

Jeg vil bare de skal høre min versjon av saken, så ikke de tror det er jeg som har vært vanskelig i dag.

Gjest kvitsymra

Svaret er ganske enkelt.

Dere må sette opp en samværsavtala, med faste dager. Turnus eller ei... denne karen klarer å avtale faste dager med sin abridsgiver hvis han bare står på.

På denne samværsavtalen står det presist hvordan barnet skal hentes og leveres.

Når denne avtalen skrives bør ikke du være alfor snill og bare gi og gi(helst skrive avtalen med en advokat/sosialarbeidende person tiltede)

Du noterer ned de dagene han "dessverre" ikke kan ha ungen allikevel, så har du dokumentasjon om evt økt barnebidrag.

Ville eg ha gjort, iallefall.

Lykke til!

Når det gjelder kjæresten hans... insister på å kun snakke med han, når det gjelder samarbeid om barnet. Ikke finn deg i slik overtamp som dette. Be om at han skal ringe deg i gjen, og legg på.

mvh

Nei, jeg er ikke sint på dem. Vi har et veldig godt forhold.

Jeg vil bare de skal høre min versjon av saken, så ikke de tror det er jeg som har vært vanskelig i dag.

Hvis dere har et godt forhold så skjønner de det men babyen. Kanskje de skjønner mer enn du tror siden de har vært så greie at de kjører gutten hjem :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...