Gå til innhold

Trenger deres råd!

Anbefalte innlegg

Fy søren så sint jeg hadde blitt!!!

Jeg tror jeg hadde bedt om et møte med eksen. Forklart i klare ordelag at fra nå av så gjelder en fast besøksordning som skal legges opp ut i fra hva som passer for dere begge - også hans turnus.

Si klart i fra at det ikke blir aktuelt å kjøre gutten noe mer. Erfaringen tilsier at eksen ikke er til å stole på, så du tar ikke den sjansen noe mer.

Blir det vanskelig, så må dere få hjelp utenfra til å løse dette.

Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne her jeg sitter. Også at kjæresten hans ringer deg!!! Fy søren!!!

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

26

• Atene

10

• Dorthe

10

• jubalong70

4

Jeg synes også at om det blir problemer rundt dette, så kan du snakke litt med sønnen din om det. Han blir jo en veldig uskyldig tredjepart.

Du skal veie ordene dine veldig nøye for ikke å snakke nedsettende om eksen. Men sønnen din har rett på å få vite hvorfor ting muligens blir vanskelige.

Gjest mamma til to små

Huff, for en situasjon....

Det høres ut som du gir og han tar.

Du tenker på sønnen din, og han utnytter din samvittighet.

Er enig med de som skriver at du må sette foten ned og sette de kravene du har rett til.

Har gutten din kommet hjem nå???

Det er sant. Er det bedre å ikke ha avtale da mener du?

Nå er foreldrene hans på vei hjem med ham:)

Synd de skal bli trukket inn i dette, men de skal få høre min versjon av saken.

Godt at han kommer hjem!

Det er vanskelig å gi noe klart svar på hva som er best i deres tilfelle. Det kan godt være at det er best å få til en avtale, men ikke gå ut fra at det automatisk alltid er det.

Men uansett synes jeg du må være veldig tydelig heretter, og holde deg til regler og avtaler. Jeg har funnet ut at det hjelper å se på eksen som en av barna, og forholde meg som jeg gjør til dem: Ikke si noe jeg ikke vet at jeg kan stå for, og håndheve konsekvent heretter.

margerita1365380476

Jeg synes også at om det blir problemer rundt dette, så kan du snakke litt med sønnen din om det. Han blir jo en veldig uskyldig tredjepart.

Du skal veie ordene dine veldig nøye for ikke å snakke nedsettende om eksen. Men sønnen din har rett på å få vite hvorfor ting muligens blir vanskelige.

Når sønnen min kom hjem sa han at pappa gråt i stad. Snakket noe om at jeg ikke orket å kjøre så langt.

Det må være noe mere som ligger bak siden han gråt (ligner ikke han)

Da fortalte jeg sønnen min at siden jeg kjørte så lang på fradag hadde pappa lovet å kjøre deg helt hjem på søndag. Og at jeg var lei meg for at det hadde blitt slik.

Besteforeldrene kom hjem med ham. Merker jeg er helt utmattet etter denne dagen.

Nå skal jeg skrive et brev til eksen og fortelle hvorfor jeg synes jeg ble urettferdig behandlet og at det blir andre regler fra nå av!

margerita1365380476

Huff, for en situasjon....

Det høres ut som du gir og han tar.

Du tenker på sønnen din, og han utnytter din samvittighet.

Er enig med de som skriver at du må sette foten ned og sette de kravene du har rett til.

Har gutten din kommet hjem nå???

Ja, han har heldigvis kommet hjem. Besteforeldrene hentet ham. Jeg snakket med de og de forsto meg hvorfor jeg ikke hentet ham. Hun skulle prøve å snakke med sønnen sin.

Annonse

margerita1365380476

Hvis dere har et godt forhold så skjønner de det men babyen. Kanskje de skjønner mer enn du tror siden de har vært så greie at de kjører gutten hjem :o)

Ja, de er veldig greie. Sier at jeg bare må spøre de hvis det er noen problemer de kan hjelpe til med. Og det gjorde de i dag. Jeg fikk fortalt dem min side av saken og de forsto meg. Hun skulle prøve å snakke med sønnen sin.

margerita1365380476

Godt at han kommer hjem!

Det er vanskelig å gi noe klart svar på hva som er best i deres tilfelle. Det kan godt være at det er best å få til en avtale, men ikke gå ut fra at det automatisk alltid er det.

Men uansett synes jeg du må være veldig tydelig heretter, og holde deg til regler og avtaler. Jeg har funnet ut at det hjelper å se på eksen som en av barna, og forholde meg som jeg gjør til dem: Ikke si noe jeg ikke vet at jeg kan stå for, og håndheve konsekvent heretter.

Takk for alle råd. Nå er heldigvis denne dagen snart over. Hjalp å høre deres synspunkter her inne.

margerita1365380476

Fy søren så sint jeg hadde blitt!!!

Jeg tror jeg hadde bedt om et møte med eksen. Forklart i klare ordelag at fra nå av så gjelder en fast besøksordning som skal legges opp ut i fra hva som passer for dere begge - også hans turnus.

Si klart i fra at det ikke blir aktuelt å kjøre gutten noe mer. Erfaringen tilsier at eksen ikke er til å stole på, så du tar ikke den sjansen noe mer.

Blir det vanskelig, så må dere få hjelp utenfra til å løse dette.

Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne her jeg sitter. Også at kjæresten hans ringer deg!!! Fy søren!!!

Dumme kjerringa. Skal ringe på hans vegne. Var ikke lenge siden det var slutt mellom dem for at han sa hun var helt psyko! Det samme sa moren hans. Hun er sinnsykt sjalu, så han får ikke treffe meg uten henne....

Hun sier hun er lei av at jeg alltid lager problemer. jeg som har strukket meg etter deres planer hele tiden.

Nå skal vi se hva de sier når jeg ikke vil spille snill lenger!

Har lest litt i denne tråden, og vil be deg tenke deg litt om før du sender et brev i sinne ihvertfall.

I verste fall kan det bli en evig drakamp, eller far hevner seg med å ikke ha sønnen. Kanskje du skal ta det for det det er en helg som ble ødelagt for deg. Jeg tror du har satt deg grundig i respekt uansett med at du ikke hentet han selv, men ettersom jeg skjønner moren hans. (Det må jo være grådig pinlig for han)

Og du kan jo be han om å vennligst kontakte deg selv heretter og ikke via kjæresten. Og hvis det stemmer at du ikke må reise, kan du jo nevne det for han du ikke vil møte han på halvveien lengre, hvis du ikke kan stole på han.

Det virker på meg som disse mennene føler at kvinnen sitter med alle kortene, og må komme med noen skikkelig teite utspill for å "hevne" seg.

Og her står kanskje en sjalu kjæreste i bakgrunnen.

Tror derfor kanskje at man må svelge noen kameler men se det positive i at barnet tross alt har god kontakt med begge foreldre. Det er det nemmelig ikke alle som har...

Ja, de er veldig greie. Sier at jeg bare må spøre de hvis det er noen problemer de kan hjelpe til med. Og det gjorde de i dag. Jeg fikk fortalt dem min side av saken og de forsto meg. Hun skulle prøve å snakke med sønnen sin.

Der ser du. Godt med normale folk som skjønner problemet :o)

margerita1365380476

Har lest litt i denne tråden, og vil be deg tenke deg litt om før du sender et brev i sinne ihvertfall.

I verste fall kan det bli en evig drakamp, eller far hevner seg med å ikke ha sønnen. Kanskje du skal ta det for det det er en helg som ble ødelagt for deg. Jeg tror du har satt deg grundig i respekt uansett med at du ikke hentet han selv, men ettersom jeg skjønner moren hans. (Det må jo være grådig pinlig for han)

Og du kan jo be han om å vennligst kontakte deg selv heretter og ikke via kjæresten. Og hvis det stemmer at du ikke må reise, kan du jo nevne det for han du ikke vil møte han på halvveien lengre, hvis du ikke kan stole på han.

Det virker på meg som disse mennene føler at kvinnen sitter med alle kortene, og må komme med noen skikkelig teite utspill for å "hevne" seg.

Og her står kanskje en sjalu kjæreste i bakgrunnen.

Tror derfor kanskje at man må svelge noen kameler men se det positive i at barnet tross alt har god kontakt med begge foreldre. Det er det nemmelig ikke alle som har...

Jeg er glad sønnen min får treffe pappaen sin, og han liker å besøke ham.

Jeg har fortsatt ikke skrevet brevet til ham, venter til i morgen.

Jeg kan til tider være "dumsnill" og det får man igjen for. Ønsker selvfølgelig denne leveringen skal gå knirkefritt, men det gjør det dessverre ikke.

Siden jeg alltid har gjort som han ønsker vil jeg ikke ha det slik lenger. Jeg får jo aldri noe hjelp tilbake.

Utrolig deilig å ha sønnen min hjemme igjen, og det er heldigvis 3 uker til jeg ser min eks igjen.

Jeg er glad sønnen min får treffe pappaen sin, og han liker å besøke ham.

Jeg har fortsatt ikke skrevet brevet til ham, venter til i morgen.

Jeg kan til tider være "dumsnill" og det får man igjen for. Ønsker selvfølgelig denne leveringen skal gå knirkefritt, men det gjør det dessverre ikke.

Siden jeg alltid har gjort som han ønsker vil jeg ikke ha det slik lenger. Jeg får jo aldri noe hjelp tilbake.

Utrolig deilig å ha sønnen min hjemme igjen, og det er heldigvis 3 uker til jeg ser min eks igjen.

Neida, vet akkurat hvordan du har det ;) Jeg har bare erfart at de av og til må komme med litt tull og tøys uansett, og det beste er å heve seg over det.

Jeg synes uansatt om det er lovpålagt eller ikke at man kan dele på kjøringen, men begynner de å tulle så kan de ta den selv.

Annonse

Han har ikke kommet hjem enda.

Vi må nok få til en samværsavtale ja, hvor gjør vi det?

Jeg skjelver og griner. Føler meg skikkelig urettferdig behandlet her.

Han jobber turnus hver 3.helg og alt utenom jobber han ekstra. Egentlig skulle jeg hatt mere barnebidrag fra ham siden han ikke har ham så ofte som avtalt.

Vet ikke om han kommer hjem i kveld, jeg har ikke hørt noe mer fra ham.

Kan jeg anmelde ham om han ikke kommer som avtalt?

Jeg vet ikke om du kan anmelde ham, men jeg synes det høres ut som en dårlig idé. Eksen din vil neppe samarbeide bedre etter det.

Jeg er ikke sikker på hvordan man lager en samværsavtale (advokat?), men det er det helt sikkert andre her som kan svare deg på.

Når sønnen min kom hjem sa han at pappa gråt i stad. Snakket noe om at jeg ikke orket å kjøre så langt.

Det må være noe mere som ligger bak siden han gråt (ligner ikke han)

Da fortalte jeg sønnen min at siden jeg kjørte så lang på fradag hadde pappa lovet å kjøre deg helt hjem på søndag. Og at jeg var lei meg for at det hadde blitt slik.

Besteforeldrene kom hjem med ham. Merker jeg er helt utmattet etter denne dagen.

Nå skal jeg skrive et brev til eksen og fortelle hvorfor jeg synes jeg ble urettferdig behandlet og at det blir andre regler fra nå av!

Godt han kom vel hjem. Og godt at du nå gjør noe med situasjonen. Jeg håper for dere alle at dette ordner seg slik at både mor, far og ikke minst barn får en mer ordnet tilværelse.

Dumme kjerringa. Skal ringe på hans vegne. Var ikke lenge siden det var slutt mellom dem for at han sa hun var helt psyko! Det samme sa moren hans. Hun er sinnsykt sjalu, så han får ikke treffe meg uten henne....

Hun sier hun er lei av at jeg alltid lager problemer. jeg som har strukket meg etter deres planer hele tiden.

Nå skal vi se hva de sier når jeg ikke vil spille snill lenger!

You go girl!!!!!

Ikke si det, skriv det. Husk å skrive hvorfor, at du til nå har vært grei men at når han ikke kan holde avtaler, kommer du til å forholde deg til regelverket heretter. Print ut kopi av brosjyren jeg linket til og legg ved.

Ikke snakk med ham. Sender han ekle sms-er, ta vare på dem.

Og lar han være å hente gutten, så ber du om endret bidrag.

Det er kanskje straks værre når de da ikke begynner å levere barnet tilbake....

Gjest ukjent nick idag ja

Vi har samme problemer her. Altså- jeg er stemor og vi har problemer med mor. Jeg har likevel ALDRI tatt den tlf du beskriver, og det er til dels problematisk både ifh til bringing, henting, penger og alt som har med et delt samliv å gjøre. Her har det ikke vært jobben som er problemet men sykdom.

Iallefall: Her er mitt råd: noe vi forøvrig står midt oppe i selv (om det løser seg er en annen sak- nå har jeg vært stemor i denne saken i mange år...)

Ha faste tider og forhold seg il dem (begge parter). Ikke bare dag , men klokkeslett!

Ikke gjør andre avtaler som inneholdet et eller annet "får se det an".

Avtal leveringsmåte. Fast! Altså- kjører du halve veien og holder det. Kommer han ikke så snu!

Evt tog.

Gjør avtaler i felleskap med den nye samboeren. Hun ers ikkert behjelpelig med å få ting til å fungere. Iallefall har det vært slik her at gubben ikke forteller "alt" for å slippe diskusjoner med både meg og med henne. Dermed kræsjer istedet jeg og mor! Men så er det kanskje far som ikke har sagt alt den ene eller den andre veien.

Hun har sikkert ikke fått "beskjed" fra far at han skulle låne bilen!?

Nå skal jeg lese litt mer hvilke svar du har fått, men jeg er enig med deg- at barna lider i det hele!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...