Gå til innhold

Trenger deres råd!

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Vi har samme problemer her. Altså- jeg er stemor og vi har problemer med mor. Jeg har likevel ALDRI tatt den tlf du beskriver, og det er til dels problematisk både ifh til bringing, henting, penger og alt som har med et delt samliv å gjøre. Her har det ikke vært jobben som er problemet men sykdom.

Iallefall: Her er mitt råd: noe vi forøvrig står midt oppe i selv (om det løser seg er en annen sak- nå har jeg vært stemor i denne saken i mange år...)

Ha faste tider og forhold seg il dem (begge parter). Ikke bare dag , men klokkeslett!

Ikke gjør andre avtaler som inneholdet et eller annet "får se det an".

Avtal leveringsmåte. Fast! Altså- kjører du halve veien og holder det. Kommer han ikke så snu!

Evt tog.

Gjør avtaler i felleskap med den nye samboeren. Hun ers ikkert behjelpelig med å få ting til å fungere. Iallefall har det vært slik her at gubben ikke forteller "alt" for å slippe diskusjoner med både meg og med henne. Dermed kræsjer istedet jeg og mor! Men så er det kanskje far som ikke har sagt alt den ene eller den andre veien.

Hun har sikkert ikke fått "beskjed" fra far at han skulle låne bilen!?

Nå skal jeg lese litt mer hvilke svar du har fått, men jeg er enig med deg- at barna lider i det hele!!

Det som skjedde gjorde at jeg følte meg blodig urettferdig behandlet.

Jeg satt 3 timer i bilen på fredag for at han skulle få ha sønnen sin.

Han hadde planlagt å reise til foreldrene sine på lørdag, de bor like ved oss. Han kumme jo hentet ham hjemme på lørdag, så hadde jeg sluppet å kjørt så langt på fredag.

Og han lovte å kjøre ham helt hjem på søndag siden jeg hadde vært så snill.

Når han da på søndag blir dritsur for at jeg ikke vil møte ham på halv-veien, ble jeg forbanna. Det hjalp ikke når kjæresten hans ringer og kjefter på meg og sier at jeg alltid skal være vanskelig!

Hvem er vanskelig her??

Kjenner jeg freser bare jeg tenker på det.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

26

• Atene

10

• Dorthe

10

• jubalong70

4

Gjest ukjent nick idag ja

Svaret er ganske enkelt.

Dere må sette opp en samværsavtala, med faste dager. Turnus eller ei... denne karen klarer å avtale faste dager med sin abridsgiver hvis han bare står på.

På denne samværsavtalen står det presist hvordan barnet skal hentes og leveres.

Når denne avtalen skrives bør ikke du være alfor snill og bare gi og gi(helst skrive avtalen med en advokat/sosialarbeidende person tiltede)

Du noterer ned de dagene han "dessverre" ikke kan ha ungen allikevel, så har du dokumentasjon om evt økt barnebidrag.

Ville eg ha gjort, iallefall.

Lykke til!

Når det gjelder kjæresten hans... insister på å kun snakke med han, når det gjelder samarbeid om barnet. Ikke finn deg i slik overtamp som dette. Be om at han skal ringe deg i gjen, og legg på.

mvh

Det må da virkelig gå an å samarbeide med samboer også!? Nå skjønner jeg diskusjonen her altså, men i andre sammenhenger.

Jeg hadde blitt rimelig forbanna for å utelates i alle sammenhenger når jeg er en like stor omsorgsperson som far. Barnet er hos meg like mye som far siden vi bor sammen!?

margerita1365380476

Det må da virkelig gå an å samarbeide med samboer også!? Nå skjønner jeg diskusjonen her altså, men i andre sammenhenger.

Jeg hadde blitt rimelig forbanna for å utelates i alle sammenhenger når jeg er en like stor omsorgsperson som far. Barnet er hos meg like mye som far siden vi bor sammen!?

Hun som ringte meg er hans nåværende kjæreste, og ikke samboer. Han bytter ofte kjæreste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...