Gå til innhold

hvor lenge om gangen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest moren til jente på fire

Hei, vi lar gutten vår spille i stedet for fjernsyn. Det blir av og til litt på morgenen, endel i helger og 40 minutter hver kveld. Det blir en del når det slås sammen pr uke.

Jeg har ikke brydd meg om å regulere spillmendgen enda... Datteren min på 4,5 år har perioder ho elsker dataspill, og i disse periodene kan ho sitte leenge, og hver dag. Denne hyppige bruken kan pågå ei ukes tid kanskje litt lengre.. for deretter å gå over i en periode med andre interesser. og det kan gå både to og tre måneder til neste spilleperiode... Siden min datter spiller i perioder og ikke hele tiden synes jeg ikke det er behov for å regulere bruken av spill når hun har en slik spilleperiode... Om ho feks har en periode ho leker med dukker stopper jeg ho ikke i denne leken heller om ho leker lenge. Bare til sammenligning.

Men når det gjelder spilling, så vil jeg selvsagt begynne å regulere bruken om det begynner å gå utover andre ting, eller blir for ensidig over lang tid... Det er jo klart... Men så lenge ho over tid er flink til å variere og er allsidig ser jeg det ikke som noe problem pr dags dato.

Hvis jeg skulle satt en grense ville jeg nok ha satt en grense på rundt max 1/2-1 time

pr dag vil jeg tro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261058-hvor-lenge-om-gangen/#findComment-2085816
Del på andre sider

Jeg har ikke brydd meg om å regulere spillmendgen enda... Datteren min på 4,5 år har perioder ho elsker dataspill, og i disse periodene kan ho sitte leenge, og hver dag. Denne hyppige bruken kan pågå ei ukes tid kanskje litt lengre.. for deretter å gå over i en periode med andre interesser. og det kan gå både to og tre måneder til neste spilleperiode... Siden min datter spiller i perioder og ikke hele tiden synes jeg ikke det er behov for å regulere bruken av spill når hun har en slik spilleperiode... Om ho feks har en periode ho leker med dukker stopper jeg ho ikke i denne leken heller om ho leker lenge. Bare til sammenligning.

Men når det gjelder spilling, så vil jeg selvsagt begynne å regulere bruken om det begynner å gå utover andre ting, eller blir for ensidig over lang tid... Det er jo klart... Men så lenge ho over tid er flink til å variere og er allsidig ser jeg det ikke som noe problem pr dags dato.

Hvis jeg skulle satt en grense ville jeg nok ha satt en grense på rundt max 1/2-1 time

pr dag vil jeg tro.

Min gutt er ikke som din jente. Hun er yngre, og han avgrenser nok ikke som henne. Jeg synes spill er veldig utviklende, og jeg har ikke problemer med at han får spille en del. Data er en del av barns oppvekst. Men grenser må jeg sette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261058-hvor-lenge-om-gangen/#findComment-2086158
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...