Gå til innhold

Ville du hatt med mannen din på undersøkelse?

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Dette gjelder ikke foreldre småbarn men...

Jeg skal ta en tarmundersøkelse (coloskopi) denne uka. Har gjort det et par ganger før og synes det er helt grusomt.

Mannen min vil gjerne være med meg inn og holde meg i hånda for å støtte meg.

Jeg synes det er upassende når jeg er 30år.

Er dere enige?

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hva du føler deg komfortabel med, da.

Men jeg synes han hørtes snill ut. Tenk om du _ønsket_ at han skulle være med, også hadde han svart: "nei, ærlig talt, det er du da voksen nok til å klare selv" eller noe liknende...

margerita1365380476

Det kommer jo helt an på hva du føler deg komfortabel med, da.

Men jeg synes han hørtes snill ut. Tenk om du _ønsket_ at han skulle være med, også hadde han svart: "nei, ærlig talt, det er du da voksen nok til å klare selv" eller noe liknende...

Ja, det var snilt av han å tilby seg iallefall.

Men tror jeg vil føle meg som en drittunge hvis han blir med inn. Håper han godtar at han må vente på gangen.

.

Det eneste som vil gjøre det upassende er om det ikke passer _deg_.

Hjelper det å ha ham til stedet, blir han med. Men tenk gjennom på forhånd hvor du vil og ikke vil ha ham plassert i forhold til deg.

Om du ikke ønsker han skal være med inn, takker du for det omsorgsfulle tilbudet, men sier også at du ikke tror det er det beste for deg.

Kanskje du heller ønsker at han venter på deg utenfor, parat til å plukke opp bitene etterpå?

Tvi, tvi!

mvh

Annonse

Gjest Shira12

Det som er viktig er hva du synes!

Vil du ha han med deg inn, så er ikke det noe upassendes.

Men vil du ikke, så skal du ikke ta han med.

Sambo er med meg ofte på sykehuset, og jeg vil ikke ha han med inn. Men jeg vil ha han i nærheten, så kan han holde meg i hånden før, og etter undersøkelsen.

Så det er helt opp til deg. Sambo er med på legesamtaler, og legene stiller seg bare positiv til det.

Lykke til med coloscopien da, er noe herk det der, men er godt når det er over.

margerita1365380476

Det som er viktig er hva du synes!

Vil du ha han med deg inn, så er ikke det noe upassendes.

Men vil du ikke, så skal du ikke ta han med.

Sambo er med meg ofte på sykehuset, og jeg vil ikke ha han med inn. Men jeg vil ha han i nærheten, så kan han holde meg i hånden før, og etter undersøkelsen.

Så det er helt opp til deg. Sambo er med på legesamtaler, og legene stiller seg bare positiv til det.

Lykke til med coloscopien da, er noe herk det der, men er godt når det er over.

Ja, ikke sant.

Det er som er like ille som undersøkelsen er den forbaska tømminga dagen før. Hele onsdagen skal jeg bare drikke og fly på do. Den tømmingsveska er rene brekkmiddelet, fysjameg jeg gruer meg til den dagen.

Gjest Shira12

Ja, ikke sant.

Det er som er like ille som undersøkelsen er den forbaska tømminga dagen før. Hele onsdagen skal jeg bare drikke og fly på do. Den tømmingsveska er rene brekkmiddelet, fysjameg jeg gruer meg til den dagen.

Jeg synes faktisk tømminga er aller verst jeg.

Jeg tåler ikke den væsken en skal drikke, så jeg må ta vannklyster, faste i dagesvis, og så til slutt en liten dose med avføringsmiddel.

Men så er det jo det at man vet at man må være tømt skikkelig, så man gjør det jo :-/

Får du beroligendes forresten? Jeg fikk Dormikum (tror det skrives slik?) og det var gode greier det. He he, kunne ha ligget på den benken aldri så lenge jeg ;o)

Fikk masse bedøvelse også da.

margerita1365380476

Jeg synes faktisk tømminga er aller verst jeg.

Jeg tåler ikke den væsken en skal drikke, så jeg må ta vannklyster, faste i dagesvis, og så til slutt en liten dose med avføringsmiddel.

Men så er det jo det at man vet at man må være tømt skikkelig, så man gjør det jo :-/

Får du beroligendes forresten? Jeg fikk Dormikum (tror det skrives slik?) og det var gode greier det. He he, kunne ha ligget på den benken aldri så lenge jeg ;o)

Fikk masse bedøvelse også da.

Undersøkelsen er ikke det verste nei. Vet ikke hva jeg får av bedøvelse, men det virker...Blir litt groggy ja.

Har de siste gangene drukket 4-5 liter tømmingsvæske (fått i meg max en liter) Det smaker jo bare j...

Nå har jeg kjøpt phosforal, det er to flasker, hver på 45 ml. Er jo bare en brøkdel å drikke, men smaker sikkert like ille. Synes jeg kjenner den kvalmende smaken....

Jeg har ulcerøs colitt, har du også en sykdom i tarmen?

Annonse

Gjest Shira12

Undersøkelsen er ikke det verste nei. Vet ikke hva jeg får av bedøvelse, men det virker...Blir litt groggy ja.

Har de siste gangene drukket 4-5 liter tømmingsvæske (fått i meg max en liter) Det smaker jo bare j...

Nå har jeg kjøpt phosforal, det er to flasker, hver på 45 ml. Er jo bare en brøkdel å drikke, men smaker sikkert like ille. Synes jeg kjenner den kvalmende smaken....

Jeg har ulcerøs colitt, har du også en sykdom i tarmen?

Phosforal er den beste av de verste, synes jeg. Det sklir ned på ett vis. Husk og drikke ett glass vann etterpå.

Om du klarer, så ta det i store slurker. Jeg klarer ikke, det kommer i retur med en gang.

Jeg har ikke en tarmsykdom, men fikk problemer med tarmen etter en urostomi operasjon, de kuttet en hel del av tarmen min til og lage resovar.

Så da ble det full sjekk av tarmen også. Men det er utrolig hva man klarer seg igjennom av undersøkelser.

Har samme tømming foran en del undersøkelser av urinveiene, og foran operasjoner.

margerita1365380476

Phosforal er den beste av de verste, synes jeg. Det sklir ned på ett vis. Husk og drikke ett glass vann etterpå.

Om du klarer, så ta det i store slurker. Jeg klarer ikke, det kommer i retur med en gang.

Jeg har ikke en tarmsykdom, men fikk problemer med tarmen etter en urostomi operasjon, de kuttet en hel del av tarmen min til og lage resovar.

Så da ble det full sjekk av tarmen også. Men det er utrolig hva man klarer seg igjennom av undersøkelser.

Har samme tømming foran en del undersøkelser av urinveiene, og foran operasjoner.

Tror du jeg kan blande phosforalen med saft? kanskje det bare smaker værre?

Ja, det var snilt av han å tilby seg iallefall.

Men tror jeg vil føle meg som en drittunge hvis han blir med inn. Håper han godtar at han må vente på gangen.

.

Jeg er 31 år og ville garantert hatt med mannen min inn. Har ikke noe problemer med at han skal se meg under slike omstendigheter.

Ikke tenk på hva helsepersonellet eller legen tenker om at du har med deg mannen din inn, gjør det som du ønsker selv.

Har selv vært med en pasient på en slik undersøkelse, synes ikke det var ille i det hele tatt.

Gjest Shira12

Tror du jeg kan blande phosforalen med saft? kanskje det bare smaker værre?

Jeg vet faktisk ikke, jeg har bare blandet i vann, og hatt brus og saft ved siden av. En slurk skvip, en slurk cola, så har det gått sånn noenlunde bra.

Smaken er litt syrlig. Jeg må drikke små slurker. Sist sa de at det gjorde ingenting om jeg brukte litt tid på og få i meg glasset, men ikke akkurat timevis.

Har du sjekket ut muligheten for og ta toilax-tømming istedet? Eller blir ikke det bra nok?

Men de fleste får i seg de 2 glassene, he he dette er nemlig ofte ett tema på dagligstua på sykehuset :o)

margerita1365380476

Jeg er 31 år og ville garantert hatt med mannen min inn. Har ikke noe problemer med at han skal se meg under slike omstendigheter.

Ikke tenk på hva helsepersonellet eller legen tenker om at du har med deg mannen din inn, gjør det som du ønsker selv.

Har selv vært med en pasient på en slik undersøkelse, synes ikke det var ille i det hele tatt.

Men det lukter ikke akkurat godt når de spyler tarmen. (kanskje for at jeg ikke var godt nok tømt)

Og mannen min brekker seg av bæsjebleiene til babyen.

Unner ham ikke å være med inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...