Gå til innhold

Ville du hatt med mannen din på undersøkelse?

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg vet faktisk ikke, jeg har bare blandet i vann, og hatt brus og saft ved siden av. En slurk skvip, en slurk cola, så har det gått sånn noenlunde bra.

Smaken er litt syrlig. Jeg må drikke små slurker. Sist sa de at det gjorde ingenting om jeg brukte litt tid på og få i meg glasset, men ikke akkurat timevis.

Har du sjekket ut muligheten for og ta toilax-tømming istedet? Eller blir ikke det bra nok?

Men de fleste får i seg de 2 glassene, he he dette er nemlig ofte ett tema på dagligstua på sykehuset :o)

Synes det er rart ikke de har sagt tidligere at jeg kan drikke phosforal istedenfor 5 liter av det andre skvipet.

Nå har jeg hatt diare siden fredag, så det er vel nesten tomt der allerede:) Kanskje jeg skal "drite" i hele phosforalmøka....

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Synes det er rart ikke de har sagt tidligere at jeg kan drikke phosforal istedenfor 5 liter av det andre skvipet.

Nå har jeg hatt diare siden fredag, så det er vel nesten tomt der allerede:) Kanskje jeg skal "drite" i hele phosforalmøka....

Jeg har litt på følelsen at det er forskjellig prakis hva som blir brukt, og at de ikke opplyser om forskjellige typer.

Du kan evnt ringe og høre om det er nok med en dose, siden du har hatt diare. Cluet er vel at når det kommer blank avføring, dvs at Phosporalen kommer ut igjen, så er man skikkelig tømt.

Jeg har sjekket med ett klyster kvelden før, når jeg ikke har tatt full dose, og når det kommer ut igjen slik det kom inn, er man tømt.

For undersøkelsen er vel ikke skikkelig om man ikke er skikkelig tømt.

Jeg faster også på forhånd, bare flytendes.

He he, skikkelige deilige detaljer her du ;o)

Hvis du synes det hjelper å ha han der, så gjør det! :) Blås i hva alle andre måtte synes. Sykehuspersonell reagerer nok ikke på det, de er vant med sånt. Mange har sykehusskrekk. Personlig ville jeg IKKE hatt med samboern min inn p noe sånt. Ville heller ikke ha med han inn til GU da jeg var gravid. Ble pinlig selv om han har sett alt jeg har under klærne. Blir en annen siyuasjon når man er hos legen synes jeg. Da jeg lå på venterommet på fødeavdelingen og ble undersøkt hele tiden for å sjekke åpning var samboern der, og det synes jeg var mer naturlig, da var vi snart i mål på et måte og han skulle jo være med inn under fødselen så. men må legge til at han sto ved overkroppen min da mens jeg lå i senga og jordmora strippet, det var godt å klemme i en hånd da for det var vondt.

Lykke til med undersøkelsen da..

Annonse

Tror du jeg kan blande phosforalen med saft? kanskje det bare smaker værre?

Jeg har gitt Phosphoral til pasienter på sykehuset da jeg var i praksis, og vi blandet det ut med saft såvidt jeg husker. Det smakte litt bedre da visstnok.

Nå vet jeg ikke helt hva en slik undersøkelse innebærer men jeg er ganske sikker på at jeg aldri ville hatt med meg en kjæreste inn.

Det er en innvendig undersøkelse av tarmen. Et "kamera" føres inn i endetarmen slik at man kan se innvendig.

Gjest Pontiac

Det er da langt fra upassende.

Skremt, engstelig, redde kan vi da alle være uansett alder, og ha behov for trygg støtte like så.

Hadde jeg hatt behov for å ha med mannen min eller noen annen for den saks skyld under en sånn undersøkelse så hadde jeg bedt om å få det, uansett hvor upassende en eller annen måtte mene det var.

Mary Poppins

Det er en innvendig undersøkelse av tarmen. Et "kamera" føres inn i endetarmen slik at man kan se innvendig.

Tenkte meg det var noe sånt ja. Og jeg ville fremdeles ikke hatt med noen inn på noe sånt. Men det er bare meg da :)

Jeg hadde ikke tatt med mannen min på den undersøkelsen altså. Hadde jeg hatt en mann, så hadde han måttet vente på venterommet akkurat da.

Jeg er forresten enig med at det er dødsvondt, verste undersøkelsen jeg har vært med på faktisk. Men du kan prøve å stå på slik at du får seditering.

Man har lov til å ha med en til undersøkelse hos fastlegen i hvert fall. Men det var kanskje ikke det du tenkte på? Jeg ville ikke reagert hvis jeg var helsepersonell og en som skulle undersøkes hadde med seg en. Det er naturlig å være nervøs.

Annonse

margerita1365380476

Man har lov til å ha med en til undersøkelse hos fastlegen i hvert fall. Men det var kanskje ikke det du tenkte på? Jeg ville ikke reagert hvis jeg var helsepersonell og en som skulle undersøkes hadde med seg en. Det er naturlig å være nervøs.

Føler meg for gammel til å ha med meg noen, nervøs eller ikke....

Vi går som radarparet, vi. Jo han er med meg på alt som heter sykehusundersøkelser, også colescopi.

Har fryktelig klaustrofobi og har måttet tatt noen MR-runder det siste året. Selv med beina inn først, får han være med å holde meg i hånda.

DE ansatte bare smiler og sier "Hei er dere her igjen!" Tror faktisk de syns det er ganske rørende.

Og jeg er 3 mnd unna 40!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...