Gå til innhold

Noen som har vært i Bulgaria?

Anbefalte innlegg

Gjest drømmeromsologsommer

Driver og planlegger sommerferien allerede. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 2,4 og 7 som skal reise. Lurte litt på Bulgaria. Er det noen av dere som har vært der og som vil dele noen erfaringer med meg?

Ellers så tar jeg gjerne i mot andre tips til steder som er egnet. Tenkte vel først og fremst på Bulgaria pga prisen. Både når det gjelder selve reisen og oppholdet men også det å leve der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261149-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-bulgaria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Bulgaria er bra. Men ikke like bra som f.eks Mallorca. Er dårligere standard der. Men til gjengjeld får du mye for pengene.

Et annet alternativ er Tyrkia. Har bedre standard enn Bulgaria. Men jeg følte meg litt mere "utrygg" der. Pga jordskjelv og bomber og alt det negative som har vært. Tyrkerne er også veldig innpåslitne:)

Men jeg kommer til å dra dit, igjen, og flere i vår omgangskrets har dette som fast reisemål.

Bulgaria er bra. Men ikke like bra som f.eks Mallorca. Er dårligere standard der. Men til gjengjeld får du mye for pengene.

Et annet alternativ er Tyrkia. Har bedre standard enn Bulgaria. Men jeg følte meg litt mere "utrygg" der. Pga jordskjelv og bomber og alt det negative som har vært. Tyrkerne er også veldig innpåslitne:)

Men jeg kommer til å dra dit, igjen, og flere i vår omgangskrets har dette som fast reisemål.

Vi har også vært i Tyrkia og på Mallorca.

Trivdes godt begge plassene. Tyrkia er mye billigere enn Mallorca. God mat begge steder.

Eneste negative var alle de innpåslitne "innkasterene" i Tyrkia. Tilslutt ropte ungene våre "NO" til dem og da fikk vi gå i fred (stort sett da).

Men ellers var folk hyggelige. På en kafe (i Tyrkia) kom det en dame og tok minstemann (var da 7 mnd). Gubben ble livredd for at hun skulle stikke av med han, hehe. Selvfølgelig gjorde hun ikke det (hvem gidder vel å stjele seg arbeid?!). Drar gjerne tilbake til både Tyrkia og Mallorca. Men først skal vi til Thailand i mars:-)

Gjest Jente31

Vi har også vært i Tyrkia og på Mallorca.

Trivdes godt begge plassene. Tyrkia er mye billigere enn Mallorca. God mat begge steder.

Eneste negative var alle de innpåslitne "innkasterene" i Tyrkia. Tilslutt ropte ungene våre "NO" til dem og da fikk vi gå i fred (stort sett da).

Men ellers var folk hyggelige. På en kafe (i Tyrkia) kom det en dame og tok minstemann (var da 7 mnd). Gubben ble livredd for at hun skulle stikke av med han, hehe. Selvfølgelig gjorde hun ikke det (hvem gidder vel å stjele seg arbeid?!). Drar gjerne tilbake til både Tyrkia og Mallorca. Men først skal vi til Thailand i mars:-)

Så fint å høre da! Hvor var dere i Tyrkia?

Vi var i Alanya, bodde litt utenfor. Ungene våre stor trivdes dem også.

Vi var 6 unger og 6 voksne, og hadde mye skøy i bassenget. Fleipa med badevakten og kasta han til slutt uti, men han like blid:) Hver gang vi var på restaurant, laget kelnerne show til barna, trylleshow, dansing osv. Litt ekstra fikk de og.

Veldig hyggelig folkeslag, men også innpåslitne. Kjenner til "innkasterne" ja. Prutet dere?

Man får mye for pengene. Vi kom hjem med masse klær og litt gull til slikk og ingen ting. Maten var billig, spennende og god.

Annonse

Så fint å høre da! Hvor var dere i Tyrkia?

Vi var i Alanya, bodde litt utenfor. Ungene våre stor trivdes dem også.

Vi var 6 unger og 6 voksne, og hadde mye skøy i bassenget. Fleipa med badevakten og kasta han til slutt uti, men han like blid:) Hver gang vi var på restaurant, laget kelnerne show til barna, trylleshow, dansing osv. Litt ekstra fikk de og.

Veldig hyggelig folkeslag, men også innpåslitne. Kjenner til "innkasterne" ja. Prutet dere?

Man får mye for pengene. Vi kom hjem med masse klær og litt gull til slikk og ingen ting. Maten var billig, spennende og god.

Vi var i Marmaris.

3 voksne og 5 unger. Joda, vi pruta, ble etterhvert ganske flinke til det (det er hva jeg tror, vi ble sikkert lurt trill rundt, hehe. Men artig fordet). Det var marked der hver torsdag (tror jeg det var), så der var vi og handlet litt.

Selve stranda i Marmaris var jo begredelig i.f.t den i Alcudia. Men på hotellet hadde de flere basseng og rusjebaner, så ungene storkoste seg.

Ble overrasket over hvor billig det var der ja. Og ungene maste heller ikke etter peng (ikke likt dem i det hele tatt), så vi måtte gi dem penger bare for å få brukt litt mens vi var der. Luksusproblem:-)

Gjest Moråselill

Vi var i Bulgaria sist sommer. Det var ved Golden Sand. Liksom familievennlig! Hele strandprominaden var så støyende at vi kjøpte ørepropper for å bruke når vi spiste ute.

Og maten var tist i forhold til tidlligere ferieturer.

Kunne sagt mer. Men nøyer med å anbefale andre ferieland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...