Gå til innhold

Uregelmessig mens, litt bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest uregelmessig

Her er det nok mange som har mensen av og til. :-) Så jeg spør om råd.

I sommer begynte jeg med Yasmin p-piller etter et opphold på rundt ett år. (Ville gi kroppen en pause). Jeg begynte igjen fordi jeg opplevde blødningene som så kraftige at det hemmet meg betydelig i dagliglivet.

Først var syklusen forsåvidt jevn, og lå på 28 dager, men mensen kom sent. Den kom ikke i den pillefrie uka, men stort sett alltid enten dagen før nytt pillebrett, eller på dag 1.

Så var jeg syk og et par piller ble uteglemt. Dermed kom mensen etter 21 dager, dvs 1 uke før forventet. Så jeg tenkte det var lurt å ta en måned uten piller for å stabilisere, og den syklusen varte i 26 dager. Tidligere har jeg alltid hatt sykluser på over 28 dager, så de korte syklusene er uvante.

Men så ville jeg begynne med pillene igjen, og fulgte oppskriften, startet på første dag av mensen. Og nå har jeg 5 piller igjen på brettet, og nå kom mensen... og det er 16 dager siden sist!

Dette kan da umulig skyldes bare litt rot med noen piller i høst?

Hva mener dere? Noen som har opplevd noe lignende? Trodde ikke det var mulig å ha uregelmessig mens når man bruker p-piller. Kontakte lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261171-uregelmessig-mens-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yasmin p-pille

Jeg hadde veldig uregelmessige blødninger da jeg gikk på Yasmin og det var grunnen til at jeg sluttet med dem. Enten kom mensen 3-4 dager før jeg var ferdig med de gule pillene eller så små-blødde jeg hele mnd igjennom og mensen uteble. Jeg orket ikke ha det sånn så jeg kuttet dem ut. Etter dette ble jeg veldig skeptisk til hormonell prevensjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...