Gå til innhold

Adoptere fra colombia??

Gjest ventetiden for nye søkere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest girasol

Det varierer fra søker til søker! Vi er 2.gangssøkere, og fikk akkurat sendt papirer til Colombia. I den sammenheng fikk vi et brev fra AF som sa at gjennomsnittstiden akkurat nå er på 19 mnd.fra papirene sendes Colombia til forespørsel av barn. Det er 2 mnd.siden vi sendte papirene til Bufetat...

Men som sagt, dette varierer fra søker til søker. Se link lenger nede om tildeling av region - det er store forskjeller!...

Hilsen

Det varierer fra søker til søker! Vi er 2.gangssøkere, og fikk akkurat sendt papirer til Colombia. I den sammenheng fikk vi et brev fra AF som sa at gjennomsnittstiden akkurat nå er på 19 mnd.fra papirene sendes Colombia til forespørsel av barn. Det er 2 mnd.siden vi sendte papirene til Bufetat...

Men som sagt, dette varierer fra søker til søker. Se link lenger nede om tildeling av region - det er store forskjeller!...

Hilsen

Blir nesten litt irritert på AF når de sier at gjennomsnittsventetiden er 19 mnd i Colombia. De regner alle inn i dette gjennomsnittet, selvfølgelig sier du kanskje, men jeg synes ikke at f.eks en adopsjon av biologisk søsken som enkelte har fått tilbud om og som kun har tatt 4-5 mnd skal være med i det normale gjennomsnittet. Jeg mener at det blir helt feil og trekker gjennomsnittet kunstig ned. Hvis jeg var AF ville jeg kun ha regnet de "normale" sakene når de skal forespeile nye søkere en reell ventetid. Det har jo vist seg å være mange som venter 2 år for tiden og over det og da er det utrolig slitsomt å begynne å regne med tildeling etter 17-18-19 mnd.

Håper selvfølgelig at ventetiden skal gå ned for dere som venter.

Gjest girasol

Blir nesten litt irritert på AF når de sier at gjennomsnittsventetiden er 19 mnd i Colombia. De regner alle inn i dette gjennomsnittet, selvfølgelig sier du kanskje, men jeg synes ikke at f.eks en adopsjon av biologisk søsken som enkelte har fått tilbud om og som kun har tatt 4-5 mnd skal være med i det normale gjennomsnittet. Jeg mener at det blir helt feil og trekker gjennomsnittet kunstig ned. Hvis jeg var AF ville jeg kun ha regnet de "normale" sakene når de skal forespeile nye søkere en reell ventetid. Det har jo vist seg å være mange som venter 2 år for tiden og over det og da er det utrolig slitsomt å begynne å regne med tildeling etter 17-18-19 mnd.

Ja det har du selvsagt rett i!... Og jeg håper også inderlig at tiden går ned!! ;-)

Gjest Ventefar

Det er neppe mange som får tilbud om biologisk søsken av tidligere barn, så de kan umulig ha så mye å si for gjennomsnittet.

Enig i at "gjennomsnitt" kan være forvirrende. Bedre å si at det tar fra x - xx måneder med store variasjoner. Folk henger seg alt for mye opp i gjennomsnittstallet. Samtidig blir noen av venterne så opphengt i månedene at de glemmer fokus - at det får et barn som er velkomment - når det kommer. Det er tungt å vente, men hold fokus på riktig sted!

Gjest biologiske søsken?

Hilsen

Dumt spørsmål, men er det kun de som er inne i ny adopsjonsprosess som kan få spørsmål om å adoptere biologiske søsken, eller kan andre også få det?

Annonse

Gjest girasol

Dumt spørsmål, men er det kun de som er inne i ny adopsjonsprosess som kan få spørsmål om å adoptere biologiske søsken, eller kan andre også få det?

Hei, spørsmålet er vel ikke akkurat dumt... men jeg veit faktisk ikke... ;-) Kanskje du skal legge spørsmålet ut som en egen tråd, sånn at flere ser den, kanskje noen har svar...?

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...