Gå til innhold

Jeg er en fryktelig dårlig mor!

Anbefalte innlegg

I går mistet storesøster sin 6. tann. Den var vond og hun grudde seg fælt til at den skulle ut. (Det var antydning til betennelse etter at hun hadde bitt skikkelig ned på et eple i jula.)

Vel, tanna kom ut uten problemer, og vi la den i ett eggeglass i påvente av tannfeen.

Tannfeen skulle komme i natt, men tror du ikke hun glemte det!

Jeg sto i dusjen i dag tidlig da eldstejenta sa hun skulle sjekke om tannfeen hadde vært der. Åååå, om jeg hadde kunnet synke ned i jorden da. Jeg hadde jo fullstendig glemt den tanna i går kveld.

Jeg fortalte henne at av og til rekker ikke tannfeen å nå rundt til alle som har mistet tenner. At hun må prioritere de som har mistet den første tanna - for den er litt mer viktig enn de andre. Og at i går var det nok veldig mange som hadde mistet den første tanna si...

Hun er heldigvis litt godtroende enda, så hun gikk på den.

Sukk, jeg er så utrolig lei meg for at jeg glemte det!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261280-jeg-er-en-fryktelig-d%C3%A5rlig-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

34

• nanna

3

• org

2

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Barn kjøper slike forklaringer. Veldig kreativt forresten.

Snuppa mi mista en for noen dager siden, og har bestemt seg for å beholde den litt før ho gir den til tannfeen.

Forundrer meg ikke om ho tester litt, og at ho plutselig legger den til tannfeen uten å fortelle meg....

Barn kjøper slike forklaringer. Veldig kreativt forresten.

Snuppa mi mista en for noen dager siden, og har bestemt seg for å beholde den litt før ho gir den til tannfeen.

Forundrer meg ikke om ho tester litt, og at ho plutselig legger den til tannfeen uten å fortelle meg....

He, he du får ha et standardspørsmål hver kveld om hvordan det går med tanna...

Jeg er veldig glad hun kjøpte forklaringen (vet ikke helt hvor kreativiteten kom fra så tidlig på morgenen, men). Gjett om det skal bli penger der til i morgen da!!!

Annonse

Jeg gjorde akkurat det samme i sommer!

Men jeg klarte å ro meg i land på at vinduet ikke hadde stått oppe,. slik at tannfeen umulig kunne ha kommet inn på rommet hans. ;)

Den var veldig kreativ!!! Godt å høre at det ikke bare er jeg som ikke gjør "jobben" min.

Det er en veldig vond følelse, jeg har gjort den samme forglemmelsen to ganger med minsta mi... men hun har også heldigvis gått på det med at tannfeen ikke har hatt tid til å komme innom i løpet av natta. Dermed har jubelen vært desto større, og stoltheten har lyst i øynene hennes når hun har kommet hjem fra skolen og sett at NÅ har han vært her!

:o)

Det er en veldig vond følelse, jeg har gjort den samme forglemmelsen to ganger med minsta mi... men hun har også heldigvis gått på det med at tannfeen ikke har hatt tid til å komme innom i løpet av natta. Dermed har jubelen vært desto større, og stoltheten har lyst i øynene hennes når hun har kommet hjem fra skolen og sett at NÅ har han vært her!

:o)

Jeg vurderer også å la tannfeen komme mens hun er på skolen. Kan si at hun var der mens lillebror og jeg hentet henne og mellomsøster.

Annonse

Bare sånn av nysgjerrighet: Er det bare mor som er stedfortredende tannfe? Har egentlig aldri hørt om fedre som har den ansvarsfulle oppgaven. Så jeg oppfordrer fedre som fungerer som tannfe til å melde seg! Dermed kan vi skrekkelige mødre få litt avlastning for dårlig samvittighet når vi glemmer oppdraget.

Nei å nei...går det an å glemme... hehe...:-)

Her har 6-åringen mistet to tenner hittil, første gang var oldefar tannfeen, nå den siste var det meg, og jeg klarte å glemme det til om morgenen når h*n skulle vekkes. Jeg fikset det i full fart, og så gikk jeg inn på rommet igjen. Der kom det fram et lite hode fra under dyna; "mamma, han har IKKE vært her og nå har jeg sikkert vært våken i 10 timer!"... H*n hadde ikke merket at jeg var inne to minutter før, så h*n hadde nok vært i drømmeverden likevel...:o)

Men ansiktet da h*n oppdaget at feen faktisk hadde vært der, glemmer jeg ikke på en stund nei :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...