Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tannfeen, ja, den er svært savnet her i huset. Eldstejenta på 5 1/2 (snart 6!) venter og venter på å miste sin første tann og syns det er blodig urettferdig at ikke hun har mistet noen tenner enda. Ikke antydning til løse tenner her i gården!

Hvor lenge må vi vente?

Når mistet dine barn sin første tann?

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt, og det meste er innenfor normalen.

Begge mine har felt tenner tidlig. Storesøster merket at den første tannen var løs, på selveste 5-årsdagen sin. Lillebroren var litt eldre, men han var ikke fylt 6 år. Nabogutten hadde alle melketennene i overkjeven i behold lenge etter at min sønn, som er noen mnd yngre, hadde felt fortennene og fått nye.

Hvis din datter fikk tenner senere enn mange andre, kan det ha litt med saken å gjøre. Røttene på melketenner er "programmert" til å degenerere, det er ikke bare det nye tannsettet som presser ut det første. Og hvis man da regner med at røttene varer en viss tid, kan de som starter litt sent med melketenner, også komme etter gjennomsnittet i neste runde.

Men jeg tror ikke dette er noen absolutt sannhet.

Annonse

Det er veldig individuelt, og det meste er innenfor normalen.

Begge mine har felt tenner tidlig. Storesøster merket at den første tannen var løs, på selveste 5-årsdagen sin. Lillebroren var litt eldre, men han var ikke fylt 6 år. Nabogutten hadde alle melketennene i overkjeven i behold lenge etter at min sønn, som er noen mnd yngre, hadde felt fortennene og fått nye.

Hvis din datter fikk tenner senere enn mange andre, kan det ha litt med saken å gjøre. Røttene på melketenner er "programmert" til å degenerere, det er ikke bare det nye tannsettet som presser ut det første. Og hvis man da regner med at røttene varer en viss tid, kan de som starter litt sent med melketenner, også komme etter gjennomsnittet i neste runde.

Men jeg tror ikke dette er noen absolutt sannhet.

Takk for svar. Hun var litt sen med tennene, ja, så det henger nok sammen.

Min gutt er en av de tregeste i klassen med å miste tenner.... Han fylte 7 år i mai, og i juni datt den første ut. Stor jubel!!!

Så har månedene gått, og nå er tann nr to løs, og det har den vært hele jula, men den vil ikke ut, selv om vi rikker og drar :-P

Søstera på 5,5 har muligens ei tann som er bittelitt løs, men jeg regner med at det tid med henne og. Flere i barnehagen hennes har mistet tenner og fått nye tenner.

Jeg selv mistet min første en måned før jeg fylte 7 år.

Gutten min var ganske sein med å få tenner også, han var 10-11 mndr.

Nå er han 7,5 og har mistet 4 tenner på under ett år.

Snuppa hadde fått én tann da hun var 10 mnd. Så da må vi nok belage oss på å vente med fellinga ser det ut til!

Annonse

Mrs. Wallace

Jeg var kjempetreig med tannfelling, den første tanna gikk rett før jeg fylte åtte.

Det ser dessverre ut til at guttungen har arvet det - han er førsteklassing og ser klassekamerater miste tenner. Han rugger frenetisk på sine, men de sitter dønn fast. ;o)

Min eldtse mistet sin første tann dagen før 1. skoledag, da var han 5 år og 8 mnd.

De to neste ukene forsvant det to til, alle tre nede.

Nå er han litt over syv år, og har ikke mistet flere. Tror snart han er den eneste i klassen med fortennene intakt ;-)

Han var under tre måneder nå han fikk sine første tenner, så ut fra den teorien hadde jeg forventet at melketennene skulle slippe litt fortere.

Eldstemann var sist i klassen til å miste første tanna. Jeg tror det skjedde i slutten av 1.klasse. Til gjengjeld mista hun omtrent alle i rekordfart etterpå. Hun er nå den som har felt flest tenner. Har to igjen tror jeg (ni år).

Mellomsten mista første tanna før hun fylte seks. Hun går i 1. klasse og har mista mange tenner, så ikke skjønner jeg at hun klarer å spise fast føde. Ungen er skikkelig tannløs!! Kusina som går i samme klasse, venter og venter på den første løse tanna... Fetteren mista ikke før i 2.klasse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...