Gå til innhold

sosialrapport rett rundt hjørnet

Anbefalte innlegg

Gjest tantesnuppa

hei.har vært igjennom mange tøffe år nå.men pr i dag er jeg lykkelig på alle måter.har faktisk truffet en herlig mann som jeg tør å satse på.han vet om adopsjonen,barnløsheten,en eks som sviktet meg totalt,utroskap osv.og har vært alene nå i 1 1/2år frem til nå.Pr i dag så har jeg funnet ut at jeg får leve her og nå. Ikke beskymre meg så mye,.har brukt lang tid på dette. men det jeg lurer på: dersom vi blir et lykkelig par. Hva blir han i forhold til barnet jeg skal adoptere?jeg gjør jo dette alene? Blir han feks. stefar dersom vi forsetter å være kjærester???? barnet skal alltid komme først og svik vil jeg ikke oppleve en gang til. Hva sier dere? jeg kan jo ikke droppe han? eller var det dumt spørsmål kanskje?

- tantesnuppa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261293-sosialrapport-rett-rundt-hj%C3%B8rnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tantesnuppa

Han blir vel å betrakte som kjæresten til mamma. Dersom dere bor sammen vil han vel bli å se på som barnets stefar eller far dersom han adopterer barnet etter at dere ev. gifter dere.

ok takker for svaret.Jeg tenkte vel egentlig det samme,men det er litt godt å høre andres synspunkter:-) takk takk

Tror ikke at dere f.eks kan flytte sammen før du får barnet. Da må du i tilfelle begynne helt på nytt som ektefeller. Sosialrapporten skal jo i noen tilfeller oppdateres underveis og da vil jo dette komme frem. Kan bli litt kinkig kanskje?

Det er jo kjent at det blir vanskeligere og vanskeligere å adoptere som enslig så kanskje det beste hadde vært om dere adopterte sammen hvis dere ønsker å gifte dere? Det ville nok kanskje ikke ta noe lengre tid totalt likevel. Men, da må dere jo ta det valget at det skal bli dere 2 da.

Lykke til!

Gjest tantesnuppa

Tror ikke at dere f.eks kan flytte sammen før du får barnet. Da må du i tilfelle begynne helt på nytt som ektefeller. Sosialrapporten skal jo i noen tilfeller oppdateres underveis og da vil jo dette komme frem. Kan bli litt kinkig kanskje?

Det er jo kjent at det blir vanskeligere og vanskeligere å adoptere som enslig så kanskje det beste hadde vært om dere adopterte sammen hvis dere ønsker å gifte dere? Det ville nok kanskje ikke ta noe lengre tid totalt likevel. Men, da må dere jo ta det valget at det skal bli dere 2 da.

Lykke til!

Vi har ikke tenkt til å flytte sammen,da vi akkurat har truffet hverandre:-D Dette er også noe jeg har bestemt meg for å gjøre alene.Begynner å nærme meg 40 og synes selv jeg ikke har så mange muligheter igjen dersom jeg ønsker barn.Dette er noe jeg har tenkt over lenge. men takker for svaret.Så det blir som "hallow"beskrev..kjæesten til mamma:-D

Gjest tantesnuppa

Vi har ikke tenkt til å flytte sammen,da vi akkurat har truffet hverandre:-D Dette er også noe jeg har bestemt meg for å gjøre alene.Begynner å nærme meg 40 og synes selv jeg ikke har så mange muligheter igjen dersom jeg ønsker barn.Dette er noe jeg har tenkt over lenge. men takker for svaret.Så det blir som "hallow"beskrev..kjæesten til mamma:-D

ja kjæresten til mamma intil videre, så får vi se hva som skjer...Kommer barnet trenger det all oppmerksomhet og trygghet samt faste omgivelser.

Når barnet føler seg trygg, kan man kanskje vurdere å flytte sammen og gifte seg.hihi...litt rart å skrive det. Nå sitter jeg faktisk å smiler. åååå håper jeg får det til, da hadde jeg blitt kjempeglad.Håper så inderlig at jeg får adoptert et barn.jeg skal gjøre alt for at nettopp dette barnet skal få en trygg oppvekst med masse kjærlighet, lek og morro.Skole og mange lekekamerater og mye mye mer. johooo

Annonse

Gjest môvenpink

Hei,så fint du vil adoptere. Bare lurer på om du er orientert i det som har skjedd i det siste mht enestående adoptanters muligheter til å adoptere? Både Verdens Barn og Adopsjonsforum sier jo nå (under teksten "Enslige søkere" at "Vi kan dessverre ikke i overskuelig fremtid ta inn nye enslige søkere, og vi vil heller ikke be flere fra ventelisten om å sette i gang prosessen med barnevernet."

Ønsker deg uansett lykke til! Men sånn som det ser ut nå ville nok det aller beste være for dere å adpotere som par, og ikke du alene dersom dere ønsker å ta til dere et adoptivbarn.

Gjest tantesnuppa

Hei,så fint du vil adoptere. Bare lurer på om du er orientert i det som har skjedd i det siste mht enestående adoptanters muligheter til å adoptere? Både Verdens Barn og Adopsjonsforum sier jo nå (under teksten "Enslige søkere" at "Vi kan dessverre ikke i overskuelig fremtid ta inn nye enslige søkere, og vi vil heller ikke be flere fra ventelisten om å sette i gang prosessen med barnevernet."

Ønsker deg uansett lykke til! Men sånn som det ser ut nå ville nok det aller beste være for dere å adpotere som par, og ikke du alene dersom dere ønsker å ta til dere et adoptivbarn.

Hæ!nei nå får de jaggu seg.ja ja så heldig som jeg er så havner jeg vel under den mølla også...Har ikke hørt noe fra InorAdopt om dette, samt at jeg har fått brev fra sos/barnevernet om at intervjuene kan starte ca.i februar neste mnd.jeg håper på det beste.Uff er det ikke det ene så er det det andre.Men takk for info

Gjest tantesnuppa

Da jeg henta minsten, reiste jeg sammen med 5 enslige. 2 av disse hadde "en god venn" som reisefølge, den 4. hadde kjæreste hjemme, den 5. var singel og hadde med en slektning på hentereisen.

ser man det,jada jeg har vært inne på tanken.har spurt ei venninne tidligere. Og klart har kjæresten min lyst til å bli med får han selvførgelig det.Jeg tar en dag av gangen:-)

Venter litt til jeg har vært igjennom sos rapporten.Vi har faktik ikke vært i lag mere enn 2,5 mnd..hihi

Hæ!nei nå får de jaggu seg.ja ja så heldig som jeg er så havner jeg vel under den mølla også...Har ikke hørt noe fra InorAdopt om dette, samt at jeg har fått brev fra sos/barnevernet om at intervjuene kan starte ca.i februar neste mnd.jeg håper på det beste.Uff er det ikke det ene så er det det andre.Men takk for info

Her er link til info om enslige søkere, oppdatert 5. januar på IA's nettside:

http://www.inoradopt.no/index.php?artikkelid=112&back=1

• 2 uker senere...
Gjest et kanskje uvanlig råd

Men hvor skal du adoptere fra da? Fra Kina blir det nå slutt på adopsjon for enslige. Da må man ha blitt godkjent i Norge OG Kina ha mottatt papirene og fått registrert dem før 1.mai. Med andre ord, de må være senddt fra Norge til Kina rundt 1.mars 07.

Du er heldig som i din situasjon har funnet en mann. Jeg tror jeg faktisk da ville valgt, å rett og slett satse og hoppe i det med begge beina. Gifte dere snarest og så søke om adopsjon sammen. Du er såpass "gammel" nå at du også har alderen mot deg.

For å adoptere fra Kina og de fleste (alle?) land, må dere ha vært gift i minst to år. Så dere kunne jo gifte dere "pro forma" i det stille, og heller skille lag igjen dersom det mot formodning ikke går.

Men hvis dere begge er godt modne mennesker med en god kommunikasjon, og vilje til å satse og jobbe gjennom ting, er det jo god sjanse for at det går.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...