Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg begynne å ta vare på meg selv.

Har rundet 30 og begynner å bli redd for å bli gammel :-)

Så nå skal jeg begynne å lytte til kroppen...

skal sove når den er trøtt

Spise når den er sulten

Gå på do når den må det

Og ikke minst trene når den føler behov for det.

Nå har jeg bare vært mamma i over 10 år, er på tide å finne tilbake til meg selv, jeg har nemlig gått på sparebluss disse årene.......

Store forsetter.....

Godt Nytt År alle sammen :-)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261308-store-m%C3%A5l-for-det-nye-%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempebra forsetter!!!

Jeg tenker stadig slike tanker, men barna gjør jo at det faktisk ikke fungerer.

Jeg kan ikke sove når jeg er trøtt, når minsten overhodet ikke er trøtt da.

Jeg kan ikke gå på do når jeg må, når begge jentene omtrent tisser på seg.

Jeg kan ikke spise når jeg er sulten fordi det alltid er noe som må gjøres først - med barna selvsagt.

Men intensjonene er der - og sove, det kan jeg gjøre når jeg blir gammel ;)

Kjempebra forsetter!!!

Jeg kan ikke spise når jeg er sulten fordi det alltid er noe som må gjøres først - med barna selvsagt.

Ja, det er akkurat det som er problemer med barn :-)

Men nå er mine snart 11 snart 8 og snart 5. Nå må det være mulig.....

...men jeg skal bare først da.....

Vi får se hva jeg får til :-)

Hilsen

Ja, det er akkurat det som er problemer med barn :-)

Men nå er mine snart 11 snart 8 og snart 5. Nå må det være mulig.....

...men jeg skal bare først da.....

Vi får se hva jeg får til :-)

Hilsen

:) Husker jeg brukte Barne-TV som sovetid før minsten kom til verden. Da satt jentene stille og rolig, og jeg fikk blundet litt.

Åååå, jeg gleder meg til den tiden kommer tilbake...

:) Husker jeg brukte Barne-TV som sovetid før minsten kom til verden. Da satt jentene stille og rolig, og jeg fikk blundet litt.

Åååå, jeg gleder meg til den tiden kommer tilbake...

Ja, det er deilig :-)

Nå er de eldste jentene mine så store at jeg kan løpe en tur etter minsten har lagt seg om kvelden.

I 2008 skal jeg bli flinkere til å reise på besøk til venninner innimellom, skal bruke dette året til å manne meg opp til det :-)

Hilsen

Ja, det er deilig :-)

Nå er de eldste jentene mine så store at jeg kan løpe en tur etter minsten har lagt seg om kvelden.

I 2008 skal jeg bli flinkere til å reise på besøk til venninner innimellom, skal bruke dette året til å manne meg opp til det :-)

Hilsen

Så utrolig bra! Jeg gleder meg også veldig til jeg kan dra på besøk og la barna være igjen alene hjemme.

Men det drøyer nok noen år før vi kommer dit... (Synes synd på meg selv ;))

Annonse

Så utrolig bra! Jeg gleder meg også veldig til jeg kan dra på besøk og la barna være igjen alene hjemme.

Men det drøyer nok noen år før vi kommer dit... (Synes synd på meg selv ;))

Får trøste deg med at åra går fort.

Eller kanskje det ikke er noen trøst :-)

Gode forsetter. Jeg endret litt på ting for et drøyt år siden, og for ett år siden begynte jeg å trene. DET er stor forskjell.

Dette er bare MIN tid, og jeg nyter det. Har en kveld fast hver uke, en-to kvelder hvor jeg tilpasser dagen ut fra andre planer familien har.

De andre kveldene går jeg meg en tur på ca. 30 minutter. Snuppa har blitt 7 år, så ho kan være alene litt om faren ikke er hjemme.

Det er bare SÅÅÅÅ deilig å få litt pusterom i hverdagen. Kan absolutt anbefales.

Soving har jeg alltid vært flink til, så det er ikke noe problem. (Unntatt akkurat med nattevåk med baby)

Anbefaler deg å sette noen konkrete mål så du har noen å strekke deg mot.

Lykke til med å ta vare på deg selv:-)

Gode forsetter. Jeg endret litt på ting for et drøyt år siden, og for ett år siden begynte jeg å trene. DET er stor forskjell.

Dette er bare MIN tid, og jeg nyter det. Har en kveld fast hver uke, en-to kvelder hvor jeg tilpasser dagen ut fra andre planer familien har.

De andre kveldene går jeg meg en tur på ca. 30 minutter. Snuppa har blitt 7 år, så ho kan være alene litt om faren ikke er hjemme.

Det er bare SÅÅÅÅ deilig å få litt pusterom i hverdagen. Kan absolutt anbefales.

Soving har jeg alltid vært flink til, så det er ikke noe problem. (Unntatt akkurat med nattevåk med baby)

Anbefaler deg å sette noen konkrete mål så du har noen å strekke deg mot.

Lykke til med å ta vare på deg selv:-)

Takk :-)

Jeg har aldri vært noe flink til å ta vare på meg selv, så jeg tror ikke det blir lett :-)

Hilsen

Takk :-)

Jeg har aldri vært noe flink til å ta vare på meg selv, så jeg tror ikke det blir lett :-)

Hilsen

Jeg tror faktisk at en stor del av å ta vare påseg selv er å leve noenlunde regelmessig. Altså ikke bar sove når en er trøtt, men ha en slags rutine på det. Samme på spising.

Og om jeg bare skulle trent npr kroppen følte behov - ja da hadde jeg ikke vært mye utenfor døra, gitt ;-)

Får trøste deg med at åra går fort.

Eller kanskje det ikke er noen trøst :-)

Det er litt begge deler. Det er jo deilig ta barna vokser til å blir mer selvhjulpne. Men det er litt vemodig også. Særlig når vi har bestemt oss for å ikke få flere barn. Alt minstemann gjør er liksom for siste gang.

Selv om akkurat nå er det litt greit. Han har nemlig lært seg å klatre nå...

Annonse

"Gå på do når den må det"

Ja, det synes jeg var en god begynnelse. Den beste av alle dine fortsetter:)

Ja, du kan si det :-)

Men det er ikke så lett å få tid til alt vettu :-)

Det kan gå dager mellom hver gang jeg er på do å gjør store ting

det er bare fordi jeg ikke går når jeg må første gangen og da går det over

Hilsen

Ja, du kan si det :-)

Men det er ikke så lett å få tid til alt vettu :-)

Det kan gå dager mellom hver gang jeg er på do å gjør store ting

det er bare fordi jeg ikke går når jeg må første gangen og da går det over

Hilsen

Kjenner meg igjen der...

Det er jammen ikke mye privatlive en har før ungene begynner på skolen!!!

Først da følte jeg at eldstemann slapp litt tak i meg. Nå har jeg bare to stykker rundt beina til enhver tid - neida - men ganske ofte!

Jeg tror faktisk at en stor del av å ta vare påseg selv er å leve noenlunde regelmessig. Altså ikke bar sove når en er trøtt, men ha en slags rutine på det. Samme på spising.

Og om jeg bare skulle trent npr kroppen følte behov - ja da hadde jeg ikke vært mye utenfor døra, gitt ;-)

Kroppen min er egentlig innstillt på rutine.

Jeg er sulten kl 9, 14, 17 og 21 sånn ca.

Men jeg hører jo ikke på kroppen lenger.Jeg er sulten kl 9, men spiser ikke før 14, middag i 17 tiden.

Jeg er trøtt kl 23 ca, men legge meg tar jeg meg ikke tid til før kanskje kl 01.

Uansett hva kroppen prøver å fortelle meg så overstyrer jeg det.

Så jeg tror at ved å gjøre som kroppen forteller meg kommer jeg inn i en ganske god rutine.

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Hilsen

Kroppen min er egentlig innstillt på rutine.

Jeg er sulten kl 9, 14, 17 og 21 sånn ca.

Men jeg hører jo ikke på kroppen lenger.Jeg er sulten kl 9, men spiser ikke før 14, middag i 17 tiden.

Jeg er trøtt kl 23 ca, men legge meg tar jeg meg ikke tid til før kanskje kl 01.

Uansett hva kroppen prøver å fortelle meg så overstyrer jeg det.

Så jeg tror at ved å gjøre som kroppen forteller meg kommer jeg inn i en ganske god rutine.

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Hilsen

Nå skjønner jeg hva du mener. Hørtes ut som du mente det motsatte ;-)

Jeg har faktisk de samme målene som deg.

Mye av det samme, men i tillegg sørge for å ha mitt lille kvarter på badet hver kveld, som skal brukes til egenpleie (rense hud, bruke tanntråd osv.)

-og så skal jeg planlegge middager for en hel uke av gangen slik at det blir sunt og variert.

Ønsker deg lykke til med å nå målene.

Gjest bagatelle

Kjempebra forsetter!!!

Men hvis du ikke sover nok, blir du gammel fortere;)

Jeg har faktisk de samme målene som deg.

Mye av det samme, men i tillegg sørge for å ha mitt lille kvarter på badet hver kveld, som skal brukes til egenpleie (rense hud, bruke tanntråd osv.)

-og så skal jeg planlegge middager for en hel uke av gangen slik at det blir sunt og variert.

Ønsker deg lykke til med å nå målene.

Takk for det og lykke til du også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...