Gå til innhold

Utrolig sutrete 14mnd

Anbefalte innlegg

Gjest tyrann i hus

Har en jente på litt over 14 mnd som har lekt greit på gulvet og virket fornøyd frem til for ca 2 mnd siden. Men nå er det bare sutring. Hun vil opp på armen og peker hvor vi skal gå, men blir aldri fornøyd.

Det er utrolig slitsomt. Vi prøver å overhøre det, men er liksom redd det er noe også.

Hun spiser bra og sover masse ( 13-14 timer om natten og hvil 1-3 timer), men synes hun alltid virker trett og sliten fordet.

Er dette normalt. Nesten så jeg gruer meg til ettermiddagen og helgene. Hun er gudsjelov i barnehagen på dagen. Er relativt grei der, men sover lite og blir jo sliten av det.

TIPS???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261378-utrolig-sutrete-14mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan kanskje ikke gå selv ennå? Hun blir vel frusttrert da, over alt hun vil og ønsker, men ikke får til.

Synes ikke du kan kalle en 14 mnd gammel baby for tyrann, og om du blir irritert på henne for dette er det heller ikke rart om humøret hennes blir dårlig.

Ta det med godt humør - det er sunt og nøvendig at babyer er nysgjerrige. Men så lenge de ikke kan bevege seg fritt og kommunisere forståelig, blir det frustrasjon for de små.

Det endrer seg sikkert ettersom bevegeligheten og språket blir bedre :-)

Gjest tyrann i hus

Hun kan kanskje ikke gå selv ennå? Hun blir vel frusttrert da, over alt hun vil og ønsker, men ikke får til.

Synes ikke du kan kalle en 14 mnd gammel baby for tyrann, og om du blir irritert på henne for dette er det heller ikke rart om humøret hennes blir dårlig.

Ta det med godt humør - det er sunt og nøvendig at babyer er nysgjerrige. Men så lenge de ikke kan bevege seg fritt og kommunisere forståelig, blir det frustrasjon for de små.

Det endrer seg sikkert ettersom bevegeligheten og språket blir bedre :-)

Nei, Hun kan ikke gå ennå.

Det er den sutringen jeg sikter til med tyrann. Det er sutring og sinne hele tiden. Man blir jo gal av å høre på det. Ikke vet jeg hva som er feil heller.

Nei, Hun kan ikke gå ennå.

Det er den sutringen jeg sikter til med tyrann. Det er sutring og sinne hele tiden. Man blir jo gal av å høre på det. Ikke vet jeg hva som er feil heller.

Men keg mener at det ikke nødvendigvis er noe som er galt. bare at hun vil mer enn hun får til. Og det er veldig vanlig.

Om du tror det er noe mer som plager henne ville jeg bestilt time på helsestasjonen.

Det kan jo være hun plages med nye tenner, da er det jo greit å være i armene til mor eller far.

Jeg har hatt sutreperioder på min egen jente på 18 mnd. En stund ville hun være i armene mine hele tiden. Det virket som om hun var redd jeg skulle forsvinne. Jeg satt meg ofte ned med henne og leste i en bok eller lekte på gulvet med henne. Det er jo litt slitsomt da, men det går over. Jeg tenkte som så at hvis hun ser at jeg er der hele tiden, så vil hun gradvis tåle at jeg er litt ute av synet.

Gjest vi har det akkurat lik nå

Det var "godt" å lese innlegget ditt, for vi har det akkurat på samme måte med vår jente som også er 14 mnd.

Det er utrolig slitsomt. Hun sutrer også dagen lang, skal opp i fanget hele tiden, og ingenting virker bra nok. Hun spiser og sover også bra.

Ser det er antydning til tenner (gjeksler) som kommer så kan jo være det, men har også pågått ihverfall 1 mnds. tid.

Men ettersom din og flere har det slik så er det vel normalt, men håper det går snart over.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...