Gå til innhold

Starte noe eget?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har startet egen bedrift. Da vi flyttet hit vi bor nå så var det lite ledige jobber, i tillegg har jeg skulder/nakkeproblemer å ta hensyn til så løsningen ble å starte noe selv. Jeg har startet uten lån eller store investeringer. Hobbyen ble bedriften, produksjonen etterhvert tilpasset markedet og nå begynner det å gå ganske greit. Registrerte firmaet på slutten av 2004, har gått med noe overskudd hele tiden, men det er først nå det merkes. Har jobbet litt ved siden av hele tiden, fortsatt har jeg 8-10 timer lønnet arbeid i tillegg. Firmaet mitt har noen store sesonger (jul, påske og sommer), så i disse periodene er det helt texas her hjemme og jeg er vanvittig sliten (spes. etter jula). Nå har jeg invilget meg 2 mnd. "ferie" (kun kontorarbeid + litt produksjon) slik at jeg kan hente meg inn litt og ha litt bedre tid til ungene. Ungene går i bhg. 3 dg. pr. uke. Den eldste (snart 6 år) skjønner at mamma må jobbe noen dager og er flink til å leke med lillesøster.

Jeg bygget eget produksjonskjøkken i kjelleren på slutten av året i fjor, og da er det mye greiere å få jobbet i fred enn før når jeg brukte privatkjøkkenet.

Jeg stortrives som selvstendig, liker å planlegge dagen/uka/året mitt selv og siden jeg ikke har startet med store lån så er det ingen stor økonomisk risiko heller.

Husk å starte med noe som du vet at noen vil kjøpe/trenge og at det ikke er for mange rundt deg som driver med det samme.

Hvis du vil ha mer informasjon eller diskutere mer så kan du maile meg på [email protected]

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261405-starte-noe-eget/#findComment-2089498
Del på andre sider

Gjest Nope... not today

Gubben startet eget for 4 år siden. Han hadde en mnd. overlapping. Han fortsatt i samme yrke som tidligere, så det var ikke så mye nytt. I tillegg jobber jeg med regnskap, så han slapp å tenke så mye på papirarbeide.

Det har gått strålende økonomisk.

På sitt 4. år (2006) sitter han igjen med over 1 mill. før skatt. MEN han jobber myyyyyye, og det går ut over familielivet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261405-starte-noe-eget/#findComment-2089811
Del på andre sider

Jeg har startet egen bedrift. Da vi flyttet hit vi bor nå så var det lite ledige jobber, i tillegg har jeg skulder/nakkeproblemer å ta hensyn til så løsningen ble å starte noe selv. Jeg har startet uten lån eller store investeringer. Hobbyen ble bedriften, produksjonen etterhvert tilpasset markedet og nå begynner det å gå ganske greit. Registrerte firmaet på slutten av 2004, har gått med noe overskudd hele tiden, men det er først nå det merkes. Har jobbet litt ved siden av hele tiden, fortsatt har jeg 8-10 timer lønnet arbeid i tillegg. Firmaet mitt har noen store sesonger (jul, påske og sommer), så i disse periodene er det helt texas her hjemme og jeg er vanvittig sliten (spes. etter jula). Nå har jeg invilget meg 2 mnd. "ferie" (kun kontorarbeid + litt produksjon) slik at jeg kan hente meg inn litt og ha litt bedre tid til ungene. Ungene går i bhg. 3 dg. pr. uke. Den eldste (snart 6 år) skjønner at mamma må jobbe noen dager og er flink til å leke med lillesøster.

Jeg bygget eget produksjonskjøkken i kjelleren på slutten av året i fjor, og da er det mye greiere å få jobbet i fred enn før når jeg brukte privatkjøkkenet.

Jeg stortrives som selvstendig, liker å planlegge dagen/uka/året mitt selv og siden jeg ikke har startet med store lån så er det ingen stor økonomisk risiko heller.

Husk å starte med noe som du vet at noen vil kjøpe/trenge og at det ikke er for mange rundt deg som driver med det samme.

Hvis du vil ha mer informasjon eller diskutere mer så kan du maile meg på [email protected]

Lykke til!

Hva selger du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261405-starte-noe-eget/#findComment-2090154
Del på andre sider

Hva selger du?

med fare for å bli sletter for "reklame" så kan jeg svare at jeg til jul/påske lager hjemmelaget marsipan/konfekt, om sommeren (+ noe resten av året) lager jeg kryddersmør og div. oljer, hele året lager jeg chiliolje og forskjellige appelsinmarmelader.

Jeg reiser på Bondens marked en helg pr. mnd hvor jeg i tillegg til å selge det jeg lager hjemme steker lapper.

Jeg har nå fått en varig og mer generell godkjenning fra mattilsynet og flere produkter kommer til etterhvert.

Det jeg startet med var produksjon og salg av såper, sjampo, skumbad m.m. Dette selger jeg fortsatt noe av, men det er ikke hovedproduksjonen lengre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261405-starte-noe-eget/#findComment-2090231
Del på andre sider

med fare for å bli sletter for "reklame" så kan jeg svare at jeg til jul/påske lager hjemmelaget marsipan/konfekt, om sommeren (+ noe resten av året) lager jeg kryddersmør og div. oljer, hele året lager jeg chiliolje og forskjellige appelsinmarmelader.

Jeg reiser på Bondens marked en helg pr. mnd hvor jeg i tillegg til å selge det jeg lager hjemme steker lapper.

Jeg har nå fått en varig og mer generell godkjenning fra mattilsynet og flere produkter kommer til etterhvert.

Det jeg startet med var produksjon og salg av såper, sjampo, skumbad m.m. Dette selger jeg fortsatt noe av, men det er ikke hovedproduksjonen lengre.

Så moro!!!

Jeg kunne virkelig tenkt meg å startet med noe hjemme, men aner ikke hva. Det du driver på med virker jo innmarig gøy.

Send meg gjerne en mail med info

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261405-starte-noe-eget/#findComment-2090338
Del på andre sider

Annonse

Lykke til!

Har sendt deg mail :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261405-starte-noe-eget/#findComment-2090830
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...