Gå til innhold

Sint på babyen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Hm.. Nå hadde ikke lillegutt kolikk, men slet enormt med mye luft i magen. Eneste måten å hjelpe ham med det var nettopp å løfte beina som når bleia skiftes, og dytte dem lett opp mot magen.

Da kom lufta ut, og han fjertet som en gammel hest, lille kroppen.. Og roet seg ganske umiddelbart.

Uten dette grepet ville vi slitt. Sa han noe om det?

Jeg har også hørt tips om å forsiktig presse bena/knærne til barnet mot magen, for å få ut luft. Men kanskje kolikksmerter blir på en annen måte likevel? Dessuten var det jo snakk om belastning av korsryggen her, og ikke sikkert "ethåndsgrep om beina for å få av bleien" egentlig innebærer at beina kommer seg veldig langt mot magen.

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg har også hørt tips om å forsiktig presse bena/knærne til barnet mot magen, for å få ut luft. Men kanskje kolikksmerter blir på en annen måte likevel? Dessuten var det jo snakk om belastning av korsryggen her, og ikke sikkert "ethåndsgrep om beina for å få av bleien" egentlig innebærer at beina kommer seg veldig langt mot magen.

Det er riktig, ved det grepet jeg beskrev, så bøyes ikke bena opp mot magen. Tvert i mot så løftes de så de blir stående rett opp, og ryggen får en bøy slik at den samme ryggvirvelen blir belastet med ekstra tyngde hver gang.

Det er riktig, ved det grepet jeg beskrev, så bøyes ikke bena opp mot magen. Tvert i mot så løftes de så de blir stående rett opp, og ryggen får en bøy slik at den samme ryggvirvelen blir belastet med ekstra tyngde hver gang.

Åja, nå ser jeg forskjellen :-) Skal huske på det når lille knøttet kommer!

Jeg vet akkurat hvordan du har det.

Husk bare på at barnet ikke griner for å være ondskapsfull. Han har det vondt, og da klarer han ikke å sove.

Jeg vil anbefale deg å prøve det som prøves kan, for å roe ned kolikksmertene. Akkupunktur, soneterapi eller kiropraktor.

Jeg angrer på at jeg selv ikke prøvde disse rådene. Det var virkelig slitsomt å ha et kolikkbarn, men værst er det for barnet som sliter med disse smertene.

Lykke til!

Gjest Dolline

Legger han på seg som han skal? Vår eldste skrek også en del på kvelden, og det viste seg at han ikke fikk nok melk av meg (vet ikke om din sønn ammes?). Så han var rett og slett sulten stakkar liten. Så hvis dere er i tvil om det, gå til helsestasjonen og få veid han så fort som mulig.

Caloni Makaroni

Jepp. Jeg jobber til vanlig i hjemmetjenesten, og der er det ganske mye tungt arbeid, og da må vi alltid rulle fra til side ved på/avkledning og bleieskift. Da jeg byttet bleie på en 8-10 mnd gammel gutt for ikke så lenge siden, var det så fantastisk deilig å ba kunne ta tak i beina og løfte litt opp, og smette bleia under. Men nå ser jeg jo at det ikke bør gjøres slik, så da skal jeg la være den gangen i neste jubelår jeg skal gjøre det samme!

Gjest Ulvinnen

Jepp. Jeg jobber til vanlig i hjemmetjenesten, og der er det ganske mye tungt arbeid, og da må vi alltid rulle fra til side ved på/avkledning og bleieskift. Da jeg byttet bleie på en 8-10 mnd gammel gutt for ikke så lenge siden, var det så fantastisk deilig å ba kunne ta tak i beina og løfte litt opp, og smette bleia under. Men nå ser jeg jo at det ikke bør gjøres slik, så da skal jeg la være den gangen i neste jubelår jeg skal gjøre det samme!

Så bra at du kan ha nytte av mine tips :-)

Det er sikkert ikke farlig om bena blir løftet slik en sjelden gang, det er den stadige belastningen som påfører babyen smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...