Gå til innhold

ønske av kjønn

Anbefalte innlegg

litchi bruker ordet "sjokkert" og Marike bruker ordet "overrasket" når dere skal beskrive reaksjonen man kanskje får om man får tildelt en gutt når man søker adopsjon fra Kina.

Det er et helt hav av forskejll på disse to ordene for meg. Og være sjokkert over noe er noe helt annet enn og være overrasket over noe.

Når man skriver og ikke hører tonefall, ikke ser ansiktsutrykk og ikke kjenner vedkommende, så tror jeg det er stor sjans for at ting blir oppfattet annerledes enn de i utgangspunktet var ment..

Hvis noen hadde sagt til meg; "vi fikk tildelt gutt og jeg er veldig sjokkert", så er det en helt annen reaksjon enn om de hadde sagt ; "vi fikk tildelt gutt og jeg er veldig overrasket..."

Ja, enig med deg i akkurat det. Nå tror jeg ikke at jeg brukte "sjokkert" da jeg skrev innlegget den gangen. Men generelt vet jeg at jeg legger noe annet i "sjokkert" (i anførselstegn) enn den "vanlige oppfatning" tilsier. Så jeg bør ikke bruke det ordet skriftlig. Jeg legger noe sånt som "utrolig overrasket" eller "snodig" i ordet.

Uansett synes det burde gå an å se forbi det, så lenge sjokkert faktisk står i anførselstegn og man derfor burde skjønne at det ikke var ment bokstavelig, og så lenge jeg var helt klar på at jeg visste jeg ville bli like glad for en gutt etter å ha kommet over overraskelsen. For overrasket, det ville jeg blitt!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...