Gå til innhold

Gi meg styrke for å takle svigermor... Syteinnlegg for de som vil styre unna

Anbefalte innlegg

Jada, ennå et innlegg fra meg om min kjære svigermor.

Ahh, like før jeg gir opp og flykter fra hele greia.

I det siste så har hun begynt å sende meg teite meldinger.

Helt absurde meldinger, den siste handlet om at jeg ved to anledninger skal ha sagt at hun lukter vondt, så sier hun: hensiktsløst å dusje oftere, så hold avstand. Så signerer hun med: løgneren.

ER DET MULIG ??? Dama er 60 år !

Kan ikke huske at jeg har noen gang kommentert at hun lukter vondt. kan være at jeg har sagt at jeg syns røyk lukter vondt.... Kan det være det hun reagerte slik på ? Ærlig talt, vet ikke hva dama snakker om...

Svarte ikke på meldingen, heller ikke de hun sendte før nyttår. Prøvde å svare henne et par ganger når hun sendte noen før jul. Men det nytter ikke å snakke med henne har jeg funnet ut.

Så nå har jeg altså ignorert henne totalt i ukesvis, ikke sett henne på månedsvis. Og hun bare fortsetter å sende meg barnslige meldinger.

Og hun klarer oppgaven sin bra, jeg irriterer meg grønn over oppførselen hennes.

Og skriver her og syter..

Fortsetter under...

Hun må jo være syk, i hvert fall ha alvorlige problemer?

Når jeg må omgås den typen mennesker, tenker jeg hardt på at de ikke har injurierende kraft og at det er best å bare overse dem.

Men jeg har heldigvis ingen i den aller nærmeste familien.

Jeg hadde forventet at svigermors barn, altså din partner, kontaktet henne og spurte hva hun holdt på med. Og om det fremstår som vanvittig, bedt henne holde opp med det. Og om hun ikke holdt opp med det, fortalt henne at hun var gal og om nødvendig kuttet henne ut.

Sånn uten at jeg vet noe om forhistorien, og din konflikt med damen.

Hvis hun ikke har oppført seg sånn tidligere, så vær obs på at man trenger ikke være så veldig gammel før man begynner å røre... Særlig hvis hun er røyker, som det ser ut til. Hadde en bekjent som ble ganske stygg av seg, og da var det en eller annen aldersdiagnose som var på gang.

Annonse

Har hun alltid vært sånn?

Det første som slår meg er at hun har begynnende Alzenheimer.. Noen kan visst begynne å bli "rare" på denne måten når de har fått Alzenheimer. hun høres iallefall ikke særlig god ut...

Slikt bør tas hånd om av damas sønn, din mann. Tror det er livsviktig for et forhold at man man står sammen om holdning og håndtering av begges foreldre. Og at barn, ikke svigerbarn i første rekke ordner opp. Dette gjelder enten det er supre eller tragiske relasjoner.

Mulig hun begynner å få demens, som mange alt har påpekt.

Uansett bør mannen din ordne opp til fordel for din kone. Om nødvendig får du bytte mobilnummer og sørge for at hun ikke finner det ut.

mvh

Bare fortsett å ignorere dama. Tror hun irriterer seg minst like grønn der hun sitter og taster barnslige meldinger, hi-hi!

Hev deg over det - ikke la henne bety så mye for deg at hun ødelegger en fin dag med godt humør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...