Gå til innhold

Prison Break TV 3 - kl 19

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Det bare lyser av alle innleggene dine at du ikke har barn.

Bare vent til det er din sønn som leker saddam og prøver og henge seg, da vil nok du endre litt syn vil jeg tro.

Det er merkelig hvordan dere uten barn alltid klarer og uttale dere i tide og utide om ting rundt barn.

Reinspikka rør.

Med mindre man mister vettet når man får barn, noe det kan se ut som om er tilfellet blant enkelte av dere.

Tenkte meg det var noe slikt.

Jeg ser at innleggsforfatter fikk beskjed om å skru av TV'n. Men det er jo ikke så lett når barna begynner å bli store.

Det er trist at TV3 ikke ser at dette er veldig uheldig.

Hvorfor skulle man ikke greie å slå av tv'n om barna begynner å bli store?

ShitDiddelyDo

Dette har det jo, bare for noen dager siden, vært debatt om i media, pga 7-åringen kamratene prøvde å henge - så ja, jeg synes egentlig at de tidlige nyhetene burde være litt mer forsiktige med hva som vises på bild.

I dagens informasjonssamfunn vil barn få impulser som ikke er bra for dem, men du kan likevel ikke sensurere alt du ikke liker.

I så fall bør Dagbladet og VG også ta hensyn, all den tid mange foreldre lar avisene ligge på stuebordet.

Dette er foreldrenes ansvar. Det er dere som oppdrar deres unger. Ikke media.

Mail til tv3 er meningsløst. Du vil helt sikker få et hyggelig svar, men tv3s misjon er å tjene penger, og kun det.

Hvorfor skulle man ikke greie å slå av tv'n om barna begynner å bli store?

Fordi barna da faktisk begynner å få et eget liv med egne meninger som jeg mener vi til en viss grad bør respektere.

Hvis de for eksempel skal se noe på DisneyChannel som begynner kl. 19, og zapper seg oppover vil de kanskje hos mange zappe forbi TV3.

Når barna begynner å bli 7-8-9 år så mener jeg vi ikke behøver å sitte pal ved siden av dem hver gang de ser på TV.

Annonse

Nei, men det er mye annet avbildet som ikke er overlatt til fantasien der.

Nå er ikke avisa noe barn faller like lett over heller da. Ikke mange barn som leser avisa, og ikke alle aviser som viser "stygge" bilder (lokalavisa mi gjør i hvert fall ikke det).

Annonse

Jeg er helt enig med deg. (Du hadde sikkert samme følese som når jeg så aftenposten på nyttårsaften).

Jeg syns det var superflott at du sendte en mail til TV, og det er greit at di ungår reglene ved og flytte over sendingene til england, men di har bare godt av og høre at ikke alle liker ALT di gjør.

Jeg har forresten skrevet en mail selv til TV 3, som forklarte hvorfor jeg ikke likte deres kanal, det var pga. reklamen til barn da.

Jeg har mindre barn enn deg, poden er bare 3år, så noe zapping på tven er ikke akutuelt for oss. Vi har også alt for mange kanaler, det skyldes at jeg syns det er så utrolig mye dårlig barnetv, at vi bestilte Playhouse Disney (2-5år), og fikk en haug med voldlige kanaler på kjøpet. HERLIG!!!

Ser andre samenligner med dagsrevyen, og det er greit nok, men di har rettningslinjer di også (som hele tiden blir brutt) og derfor er 9nyheten værre enn 1830 nyhetene ofte.

Jeg har lest innlegget ditt under her også, hvor du ikke "klarer og holde munn".... Hvorfor i alle dager skal man egentlig det :o)

Jeg er vel en av di som er "helt oppgitt" over at det er lov til og ha nugatti og sjokade i barnehagen vår. Men hva andre gjør hjemme, det bryr jeg meg ingen ting om. Jeg har en sønn som nå spiser ett grovt rundstykke med sjokade;o) Men jeg ergrer meg når han vil ha det med i barnehagen, og han argumenterer med at den og den alltid har. Vår sønn får allikevel ikke lov, men jeg skjønner at han lurer på hvorfor. Stort sett kan jeg skylde på at vi ikke har, for det har vi ikke (nå sporet jeg helt av)

En slager i barnehagen hos oss er pølsebrød med nugatti. Dette er jammen en god og næringsrik lunsj!!

Jeg syns vi som forbrukere av media MÅ begynne og ta litt ansvar vi også, og si vår hjertens mening når di gjør noe bra, og når di gjør noe vi ikke liker.

Hilsen en helt sikkert overhysterisk mor, men det gjør meg ingen ting at jeg er altså;o)

På vår TV har vi en funksjon som jeg tror heter favoritter. Man må inn i menyen, og velge de av kanalene man ønsker at skal være på favorittlisten. Dette er noe som man bare må inn og gjøre en gang (evt. igjen om kanal-utvalget endres).

Når man så zapper, med "neste kanal opp eller ned", så hopper den til neste favorittkanal.

Man kan fortsatt manuelt velge en kanal i mellom (hvis en ikke-favoritt ligger på nr. 8 og man trykker på 8-tasten på fjernkontrollen, så kommer man rett inn på kanalen), så det er ingen definitiv barnesikring, men dog et visst hjelpemiddel, i alle fall for de minste.

På den tv-en vi hadde før (og kanskje på den vi har nå også - har ikke sjekket), så er det også mulig å sperre enkelte kanaler med en kode som må tastes hver gang man vil inn på denne kanalen.

Sjekk om tv-en deres har en av mulighetene som jeg har nevnt, det vil jo hjelpe litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...