Gå til innhold

vasker dere dere etter å ha vært på do?

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

5

• Lillemus

3

• Dorthe

3

• Patsi

3

fuji1365380447
Skrevet

Kaster man våtservietter i do? Eller åssen gjør man det der?

Det står på pakken at man ikke skal gjøre det, men jeg kaster dem altså i do.

Pappa hadde vært sur på meg..

Skrevet

Tror vi er mange som er fra samme planet som deg :o)

Det holder med toalettpapir, både for store og små. Unntak er selvsagt diaré.

Uavhengig av om og når vi bæsjer i løpet av dagen, så er det rumpevask hver kveld.

Skrevet

Det var vel en advarsel mot nettopp det fra rørleggere for en tid tilbake. Da gjaldt det vel disse nye våtserviettene som ble lansert for barn, men det blir vel det samme. De tetter fort doen!

Gjest minimosa
Skrevet

Vasker meg med papir og vann hvis det er håndvask på toalettet. Såpe er for sterkt for huden min.

Skrevet

Jeg vasker meg. Begynte med det i forbindelse med hemorroideproblemer etter at eldstemann ble født og har seinere sluppet slike problemer, selv om jeg etter det har vært gjennom mange sv.skap og fødsler.

Skrevet

På hytta nyter jeg våtservietter ved mine nødvendige besøk. Men ikke si det til min bedre halvdel - da får jeg et foredrag om at våtserviettene ikke komposteres. Så jeg bruker dem i smug!

Skrevet

Nei, her holder det med dopapir med mindre jeg har diaré, samme med jenta vår. Hva mannen gjør aner jeg ikke, er ikke det vi snakker mest om for å si det sånn.

Skrevet

Plumbo her også... *knis*

Skrevet

Etter hvert dobesøk dusjer jeg, tar en russisk sauna etterfulgt av et karbad før jeg dusjer igjen, hvis nødvendig.

Men som regel holder det med dopapir.

mvh

;o)

ylvali1365381015
Skrevet

Når jeg har mensen, har hatt diare eller ikke har fått dusjet, vasker jeg meg etter dobesøk.

Helst med våtservietter som kan kastes, men også med klut og såpe,dersom engangskluter ikke finnes i huset.

Så, der har dere alle de intime, men akk så trivielle detaljene rundt mine dobesøk! ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Etter hvert dobesøk dusjer jeg, tar en russisk sauna etterfulgt av et karbad før jeg dusjer igjen, hvis nødvendig.

mvh

;-D

*Knis*

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg har dusj i forbindelse med doen og bruker den.

Do-dusj?

Populært kalt bidet?

Offisielt er det for fotbad, men det er sikkert mange som vasker sine edlere deler i den. Tror du den blir brukt til kose-vasking av diverse erogene områder også? I samma slengen, mener jeg??

Gjest jeg gjør det heller ikke
Skrevet

Samme skitne planet som meg da... ;-) Vasker guttungen litt hvis det er tørt og sitter fast. Meg selv vasker jeg jo daglig ellers, men akkurat etter dobesøk ser jeg ikke behovet for det hvis det ikke er noe spesielt som mensen eller sånt.

Skrevet

mvh

heh :-)

Skrevet

Bare toalettpapir. Kanskje med litt vann på hvis det trengs, på guttungen hvis det er litt tørt og vanskelig å få bort. Vasker meg jo "nedentil" som det heter hver dag ellers, så jeg ser ikke helt behovet for å slite på huden med såpe og våtservietter til vanlig.

Caloni Makaroni
Skrevet

Do-dusj?

Populært kalt bidet?

Offisielt er det for fotbad, men det er sikkert mange som vasker sine edlere deler i den. Tror du den blir brukt til kose-vasking av diverse erogene områder også? I samma slengen, mener jeg??

Det går an å montere "dusj" på doen, uten at det har noe særlig med bidet å gjøre. Både dusj, tørk og føn kan du få, om hjelpemiddelsentralen er snill, eller du har mye penger ;)

ylvali1365381015
Skrevet

Det går an å montere "dusj" på doen, uten at det har noe særlig med bidet å gjøre. Både dusj, tørk og føn kan du få, om hjelpemiddelsentralen er snill, eller du har mye penger ;)

Hmmmm... Visste jeg ikke!

Får satse å at vi har de pengene det krever da, iom at hjelpemiddelsentralen blir uaktuelle i utgangspunktet.

Mykkji rart du... :-)

Skrevet

Do-dusj?

Populært kalt bidet?

Nei, dette er faktisk en dusj som tilhører doen som er til å vaske underlivet etter avføring.

Og du, en bidet er faktisk til underlivet. Fra Wikipedia: En bidet er en innretning for å vaske rektum (også kjent som rumpe). Bideer er ikke like vanlige i Norge, som andre deler av Europa. I Norge er ikke bideer vanlig, vi bruker som oftest toalettpapir istedenfor. En bidet spruter vann på rektum, noe som fører til at rester av avføring vaskes bort.

Skrevet

Vi er da fra samme planet - tror det er fler på vår planet enn på din mors .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...