Gå til innhold

vasker dere dere etter å ha vært på do?

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015

Nei, dette er faktisk en dusj som tilhører doen som er til å vaske underlivet etter avføring.

Og du, en bidet er faktisk til underlivet. Fra Wikipedia: En bidet er en innretning for å vaske rektum (også kjent som rumpe). Bideer er ikke like vanlige i Norge, som andre deler av Europa. I Norge er ikke bideer vanlig, vi bruker som oftest toalettpapir istedenfor. En bidet spruter vann på rektum, noe som fører til at rester av avføring vaskes bort.

Jajaja, takktakk, jeg begynner å få på følelsen at andre ikke sjeneres av, eller får de samme bildene assosiert med, denne typen inngående detaljdebatter... ;-/

Neste ukes tema er : mensen!

Hvorfor skal _den_ være untatt trenden med inngående diskusjon og utbretting ove nett?

Både mengde, følelse, konsistens, konsekvens, hygieniske og sosiale tiltak, ringvirkninger av relasjonell og fysisk art, kostnader for samfunnet og den enkelte og kjønnsmessige føringer er relevant i den sammenheng.

Kjør debatt- jeg avventer strømmen av innlegg.

;-)

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

5

• Lillemus

3

• Dorthe

3

• Patsi

3

Det går an å montere "dusj" på doen, uten at det har noe særlig med bidet å gjøre. Både dusj, tørk og føn kan du få, om hjelpemiddelsentralen er snill, eller du har mye penger ;)

Ja, det har du rett i. Noen jeg kjenner har kjøpt seg et slikt opplegg, vask og føhn innebygd i dolokket. Jeg syns de snakka om at det kostet 5-6000 kr.

Jeg prøvde det en gang, satt der med et smil om munn. Der var det knapper for skylling på flere forskjellige måter, og tørk med kald eller varm luft.

På hytta nyter jeg våtservietter ved mine nødvendige besøk. Men ikke si det til min bedre halvdel - da får jeg et foredrag om at våtserviettene ikke komposteres. Så jeg bruker dem i smug!

De gangene jeg har brukt våtservietter på hytta har jeg bare pakket dem inn i litt dopapir og så kastet dem i vedovnen. Brenner som bare det.

Likeså med bind, tamponger og tissebleier (bæsjebleier kastes i søpla!). Teposer også. Brenner så godt atte.

Annonse

De gangene jeg har brukt våtservietter på hytta har jeg bare pakket dem inn i litt dopapir og så kastet dem i vedovnen. Brenner som bare det.

Likeså med bind, tamponger og tissebleier (bæsjebleier kastes i søpla!). Teposer også. Brenner så godt atte.

Takk for tips!

Nei, vi tørker oss som regel bare med dopapir. Men hvis ungene har hatt litt løs avføring, hender det at jeg tar et siste ekstra tørk med litt vann på, og "vasker" rompa deres. Ellers holder det med rompevask om morgenen i tillegg til dusj 1-3 ganger i uka for hhv barn og voksne.

Jeg selv er som regel såpass hard i magen at dopapir er mer enn godt nok!

Caloni Makaroni

Ja, det har du rett i. Noen jeg kjenner har kjøpt seg et slikt opplegg, vask og føhn innebygd i dolokket. Jeg syns de snakka om at det kostet 5-6000 kr.

Jeg prøvde det en gang, satt der med et smil om munn. Der var det knapper for skylling på flere forskjellige måter, og tørk med kald eller varm luft.

Jepp! Jeg jobber i helsevesenet, det er mange som har slike installert. Litt mer verdig enn å måtte tørkes av andre :)

Annonse

Jeg vasker meg. Begynte med det i forbindelse med hemorroideproblemer etter at eldstemann ble født og har seinere sluppet slike problemer, selv om jeg etter det har vært gjennom mange sv.skap og fødsler.

Vet du hvorfor det å vaske seg har noe å si for hemorroidene?

Æsj, beklager, men nå ble jeg litt kvalm. Kjenner bare eimen av menslukt som brer seg i rommet når bindene og tampongene brennes. (Er gravid så er ekstra følsom på det med lukt). Lukter det ikke helt grusomt?!

Jajaja, takktakk, jeg begynner å få på følelsen at andre ikke sjeneres av, eller får de samme bildene assosiert med, denne typen inngående detaljdebatter... ;-/

Neste ukes tema er : mensen!

Hvorfor skal _den_ være untatt trenden med inngående diskusjon og utbretting ove nett?

Både mengde, følelse, konsistens, konsekvens, hygieniske og sosiale tiltak, ringvirkninger av relasjonell og fysisk art, kostnader for samfunnet og den enkelte og kjønnsmessige føringer er relevant i den sammenheng.

Kjør debatt- jeg avventer strømmen av innlegg.

;-)

Det er bare snakk om en vanlig liten hånddusj.

Vi brenner bæsjebleier også vi, går så fint atte :-)

(og lukter ingenting)

Do-dusj?

Populært kalt bidet?

Offisielt er det for fotbad, men det er sikkert mange som vasker sine edlere deler i den. Tror du den blir brukt til kose-vasking av diverse erogene områder også? I samma slengen, mener jeg??

Bidet er da beregnet på underlivet!

Æsj, beklager, men nå ble jeg litt kvalm. Kjenner bare eimen av menslukt som brer seg i rommet når bindene og tampongene brennes. (Er gravid så er ekstra følsom på det med lukt). Lukter det ikke helt grusomt?!

Nei, det lukter ingen ting og en av søstrene mine er _svært_ følsom for lukter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...