Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min sønn på 4år har masse molusker på pungen og rundt. Noen er røde og hissige/sår. Det er ganske mange så jeg lurer på om det er noe å gjøre med? Klør de?

Min datter var hos legen med slike molusker, men legen mente da at det var mer smertefult å gjøre noe med dem enn ikke. Hun hadde de heldigvis ikke på sånne utsatte steder.

Men er det da bare å la de være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261537-molusker-p%C3%A5-balla-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Hei da sønnen min var på alderen med din sønn hadde han det samme problemet, men det var ikke sår til han da.

Han ble henvist til hudlege, som fryste dem bort, fordi han hadde dem så lenge. Vanligvis går de bort av seg selv, sa legen. Klødde ikke.

Annonse

Hei da sønnen min var på alderen med din sønn hadde han det samme problemet, men det var ikke sår til han da.

Han ble henvist til hudlege, som fryste dem bort, fordi han hadde dem så lenge. Vanligvis går de bort av seg selv, sa legen. Klødde ikke.

Tror det blir sår for det er 2 som ligger i "klem". Han er rimelig redd for å vise meg dem, men sier at de ikke er vonde. Men det ser jo slik ut...

Ja, legen sa når datteren min var der (hun hadde én under øyelokket) at de forsvinner som regel iløpet av 3 mnd, men de er smittsomme, så det vil jo da mest sannsynlig bare bli fler!?

Jeg får bare rykninger av sjarlataner, dvs "homeopater". Å utføre "kvalifisert" gjetting og posisjonere seg via illusjoner overfor uvitende eller tilbakestående er ikke seriøst. Å ta betaling er sjofel svindling av svake grupper. Spade=spade.

Jeg får bare rykninger av sjarlataner, dvs "homeopater". Å utføre "kvalifisert" gjetting og posisjonere seg via illusjoner overfor uvitende eller tilbakestående er ikke seriøst. Å ta betaling er sjofel svindling av svake grupper. Spade=spade.

åja, sånn ja,hehe. Jeg har ikke tro på homeopat, så vi sparer de penga.:0)

Ja, legen sa når datteren min var der (hun hadde én under øyelokket) at de forsvinner som regel iløpet av 3 mnd, men de er smittsomme, så det vil jo da mest sannsynlig bare bli fler!?

De vil bli borte av seg selv ja, men det kan ta lang tid.

Min eldste hadde molusker på beina i 1 1/2 år.

Jeg brukte til slutt krystallfiolett. Det er noe forferdelig griseri, så jeg forsøkte først på en molusk som h*n hadde i et område der det ikke var noen annen.

Etter et par dager med en dott ultrafiolett med et par-tre plaster over, var den borte. Når jeg så dette funka, hadde jeg på alle de andre (20 minst) og da gikk alle bort på 1-2-3...

Men om jeg hadde flaks at det virket, eller om de egentlig skulle gå bort av seg selv da, etter 1 1/2 år, vet jeg jo ikke.

Skader vel ikke å prøve, men kanskje vanskelig å få plaster til å feste akkurat der.

Da vil homeopatene sulte.

Det vil alle illusjonister gjøre da, utenom de som innrømmer at de er det, og kaller seg artister.

Rent personlig vil jeg bare at artister skal underholde, ikke kurere. Annet enn tungsinn.

Jeg vil gjerne betale for at artister skal kurere mitt tungsinn.

Annonse

De selger illusjoner, og utgir det for vitenskap. S k kvasivitenskap. Laget i en tid hvor folk var kraftig overtroiske. Rart at folk ikke er flaue for å bli lurt?

Jo, noen er flaue også, en av grunnene til at vi ikke hører så mye om virkningsløs behandling, og en av grunnene til at bildet er skjevt i f t virkning. Man kan ikke behandle en sykdom man ikke vet årsaken til. Men det gjør de, til full applaus.

Det er bare en ekstra seiglivet mikroorganisme, som f eks vorter. Kroppen trenger tid for å tenke ut en strategi og mottiltak. Enkelte lar seg ikke knekke enda, men trolig er det bare et tidsspørsmål. Det er allerede dukket opp en fyr som er immun mot HIV/AIDS. De har bare venta på'n. En evig kamp.

Svartedauen brant ut slik. Stadig flere viste seg immune, til slutt forsvant det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...