Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er nok ikke vanlig å gi barna lappen i 18-årsgave, men det er gjerne ved sånne anledninger økonomiske forskjeller trer klarest fram. Og de som får lappen får det jo vanligvis spredt over en relativt lang periode med kjøretimer osv. Jeg fikk oppkjøring i 18-årsgave av foreldrene mine, resten betalte jeg av egen lomme. Ellers er det mange jeg kjenner som for eksempel fikk smykker eller annet "arvegods" etter besteforeldre og oldeforeldre, ting som har stor affeksjonsverdi. Ikke alle som så verdien av det da de var mer opptatt av fest og moro, men i dag er de svært takknemmelige. Egentlig synes jeg du bare skal gi en litt større/mer personlig gave enn til vanlige bursdager.

Bunadbelte, bunadsøljer o.l. Kanskje kjedelig, men om hun har bunad så er det jo kjekke ting man har resten av livet.

Eller gavekort i en gullsmed så kan hun plukke ut noe pent selv? Koselig med noe man kan ha en stund.

Husker ikke hva jeg fikk av foreldrene mine til 18årsdagen jeg.. Antagelig noen penger, men ikke flerfoldige tusen. Ungdommer har ikke vondt av å jobbe for å tjene til lappen syns nå jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...