Gå til innhold

greit med is flere ganger i uken?

Anbefalte innlegg

Minstegutten min på 2 år nekter å smake på frukt og bær (han spiser litt eple og av og til banan). Aldri smakt noen bær, får det ikke på tunga hans engang.

Jeg ønsker å få i han mer av dette, han spiser lite grønnsaker og (kun i lapskaus).

Derfor har jeg laget ulike smoothies av bær og frukt. Disse nekter han selvfølgelig å smake på, men når jeg frøys de til is, ja da var det kjempegodt!

Så derfor lurer jeg på om smoothieis er like sunt som vanlig smoothies. Er det dumt å gi dette et par ganger i uka etter middagen? Får jo i han endel vitaminer osv på den måten?

Andre gode tips for å få i ungen frukt, bær og grønnsaker mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261588-greit-med-is-flere-ganger-i-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mos frukt med litt sukker og frys ned i morsomme former?

Jeg synes ikke det høres usunt ut å gi smoothies et par ganger i uka heller, jeg da. Hadde vært verre med sjokoladeis og karamellis.

Jeg misforsto visst litt. Trodde du hadde oppi ei kule vaniljeis også. - skjønner ikke hvor jeg fikk det fra.

Men fryst fruktmos må da være topp?

Annonse

Gjest Underskrift

Minner meg om meg på sommern, jeg fryser ned forskjellige typer Juice og serverer som is, HELE DAGEN om det er varmt.

Fryst smothies er sundt, så lenge du har laget en sund smothies i utgangspunktet.

Du kan miste litt vitaminer og mineraler tror jeg når det blir nedfryst, men ikke noen mengde og snakke om altså.

Vennlig hilsen

Hva har du i smoothisen da? Hvis du har laget den av frukt, bær, yoghurt uten sukker og evt. noe annen usukret væske, så kan han godt spise det hver dag.

jeg bruker sans-yoghurt (den med lav fettinnhold), frossne bær feks blåbær og bringebær, 1 banan og litt biola-appelsinjuice oppi. Lager smoothies av dette og fryser i isformer. Tilsetter ikke sukker!

Har noen andre kjekke smoothies oppskrifter så blir jeg glad! Har nemlig bare prøvd denne!

jeg bruker sans-yoghurt (den med lav fettinnhold), frossne bær feks blåbær og bringebær, 1 banan og litt biola-appelsinjuice oppi. Lager smoothies av dette og fryser i isformer. Tilsetter ikke sukker!

Har noen andre kjekke smoothies oppskrifter så blir jeg glad! Har nemlig bare prøvd denne!

Hørtes godt ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...