Gå til innhold

Ha begge hjemme i dag?

Anbefalte innlegg

Lillesøster på snart tre år kastet opp i natt. Bare en gang, men hun var uggen lenge, og er vel fremdeles litt uggen.

Storesøster på 5,5 har ikke lyst i barnehagen når lillesøster er hjemme. Jeg selv er sliten og trøtt etter natta, og hadde vel helst sett at det bare var ett barn hjemm i dag...

Bør jeg si at hun SKAL i barnehagen siden hun er frisk, eller bør hun få lov til å være hjemme i dag? De går forøvrig i barnehagen fire dager i uka.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261729-ha-begge-hjemme-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er mye lettere å ha begge hjemme i slike tilfeller, da de underholder hverandre. Har jeg bare Snuppa hjemme kan jeg stort sett glemme å få gjort noe annet enn å underholde henne.

Men det er jo ikke sikkert at din 3-åring er sånn! :o)

Det hadde ikke kosta meg en kalori å sende henne i barnehagen... ;)

Du er en hard nøtt du! :) Jeg tror jeg hadde latt henne være hjemme, på den betingelsen at hun oppførte seg ordentlig heeeeeeeeeeeeeeele dagen (er det mulig forresten?) siden lillesøster er syk og mor sliten.

Du er en hard nøtt du! :) Jeg tror jeg hadde latt henne være hjemme, på den betingelsen at hun oppførte seg ordentlig heeeeeeeeeeeeeeele dagen (er det mulig forresten?) siden lillesøster er syk og mor sliten.

For min egen del hadde det vært såpass viktig å få meg en halvtime på øyet etter en sånn natt. Og mine to ville sannsynligvis krangla så busta føyk store deler av dagen. ;)

Annonse

Gjest Elextra

Samme problemstillingen har vi hatt et par ganger. Selv har jeg ønsket å være hjemme kun med den ene, både fordi det er mindre slitsomt og fordi jeg generelt savner tid med barna enkeltvis og synes det er en fin anledning.

Jeg har også sendt den andre i barnehagen. I full forvisning om at de så fort han kommer dit har han gjerne glemt at han ønsket å være hjemme - de har det jo stort sett veldig morsomt i barnehagen, heldigvis.

Samme problemstillingen har vi hatt et par ganger. Selv har jeg ønsket å være hjemme kun med den ene, både fordi det er mindre slitsomt og fordi jeg generelt savner tid med barna enkeltvis og synes det er en fin anledning.

Jeg har også sendt den andre i barnehagen. I full forvisning om at de så fort han kommer dit har han gjerne glemt at han ønsket å være hjemme - de har det jo stort sett veldig morsomt i barnehagen, heldigvis.

Tenker på samme måte som deg. Det ER liten alenetid for hvert enkelt barn, og det er litt deilig å kune ha den ene innimellom.

Så vi tok det med ro, jeg lot henne kle seg i sitt tempo, hun fikk t.o.m. se en kort film før frokost og før vi gikk.

Hun var blid som ei sol da vi kom til barnehagen, og jeg har lovet å komme tidlig å hente henne.

Lillesøster kviknet til da vi kjørte storesøstra på barnehagen, så hun har fått spist og drukket litt og er egentlig i OK form nå.

Og jeg har lest avisen og vasket golv :-)

For min egen del hadde det vært såpass viktig å få meg en halvtime på øyet etter en sånn natt. Og mine to ville sannsynligvis krangla så busta føyk store deler av dagen. ;)

Våre krangler også mye, og det er litt deilig å ha bare ett barn noen timer.

Så jeg leverte storesøster litt over ti, og lovet å hente henne tidlig. Hun var blid som ei sol :-)

Nå kommer snart storebror fra skolen. Har lagt hun minste, håper hun sover en times tid.

En grei dag - jeg har lest avisen, drukket kaffe, handlet, vasket golv, og bevilger meg litt DOL'ing.

Har noen planer om trimming nå mens tuppa sover, men er usikker på om jeg skal sove eller trimme....!

Min erfaring er at det er mye lettere å ha begge hjemme i slike tilfeller, da de underholder hverandre. Har jeg bare Snuppa hjemme kan jeg stort sett glemme å få gjort noe annet enn å underholde henne.

Men det er jo ikke sikkert at din 3-åring er sånn! :o)

Mine to krangler mye, så det er mye roligere for meg å ha bare ett barn hjemme...

Våre krangler også mye, og det er litt deilig å ha bare ett barn noen timer.

Så jeg leverte storesøster litt over ti, og lovet å hente henne tidlig. Hun var blid som ei sol :-)

Nå kommer snart storebror fra skolen. Har lagt hun minste, håper hun sover en times tid.

En grei dag - jeg har lest avisen, drukket kaffe, handlet, vasket golv, og bevilger meg litt DOL'ing.

Har noen planer om trimming nå mens tuppa sover, men er usikker på om jeg skal sove eller trimme....!

Sov! :)

Annonse

nei, det er ikke mulig å stille betingelsen om at hun skal være snill hele dagen.

Hun mellomste kommer fort i konflikt med både lillesøster, storebror og meg - men hun kan selvsagt leke fint også. Men en hel dag uten krangling har vi nok ikke opplevd.... :-P

Det ble barnehage på henne. Minstemor kviknet til, og vi har hatt det koselig. Nå kommer snart storebror fra skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...