Gå til innhold

Rastløst barn - oversosialt?

Anbefalte innlegg

Hver ettermiddag, før vi er ferdige å lage middag vil 7 åringen ringe til noen for å spørre om noen vil komme på besøk eller om han kan komme.

Er han mer rastløs enn andre barn på denne alderen? Eller er deres 7 åringer like mye på farten?

Jeg selv liker også å ha folk rundt meg, men ikke hele tiden.

Kan hende at dette behovet kommer av at han endelig har fått sine egne kamerater, og er blitt stor nok til å gå på besøk på egenhånd.

Men jeg lurer på: Har deres førsteklassinger besøk eller går på besøk hver dag?

Jeg føler det blir litt masete nå...Men føler ikke jeg kan si nei heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261785-rastl%C3%B8st-barn-oversosialt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mamma som ikke er _så_ sosial

Tror nok ikke det er unormalt, barn lever jo veldig i nuet, og "i morgen" er veeldig lenge til ;) De tenker jo heller ikke på ting som rydding osv som vi voksne tenker på da vi får besøk. Vel, i alle fall dårlige husmødre som meg. *Rødme*

Det er flott at han har venner da, noen sitter jo bare hjemme. Men jeg hadde blitt smårar om vi hadde barn på besøk hver dag, eller om vi måtte kjøre og hente hver dag. Det er jo greit med roligere dager også, barn greier ikke alltid se dette selv. :)

Annonse

Sønnnen min er på besøk eller har besøk omtrent hver dag og jeg ser ingen grunn til å sette noen grenser på det. Storesøsteren var likedan, nå er hun ti og hun synes ofte det er greit å være aleine.

4 åringen kunne også tenke seg å ha/gåpå besøk hver dag, men hun setter jeg grenser for fordi jeg ser hun er sliten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...