Gå til innhold

Huff, ennå mer "henging"

Anbefalte innlegg

http://tinyurl.com/y98yhg

Pleier deres 8-åringer å se Dagsrevyen? De legger seg vel kanskje ikke så tidlig som 19, så "faren" er vel der. Huff, jeg gruer meg til min skal begynne å ta inn over seg hvor urettferdig, voldelig, ond og skremmende verden og menneskene kan være.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261811-huff-enn%C3%A5-mer-henging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både seksåringen og niåringen sitter i stua når det er Dagsrevyen. Jeg pleier å be dem se bort når jeg vet det kommer noe ekkelt... Samtidig forklarer jeg dem gjerne hva jeg ser (litt "innpakket") slik at de ikke skal få enda verre bilder i hodet sitt. Ikke helt lett det der, men de må desverre begynne å få verdens ondskap inn i små doser, ellers blir det et sjokk den dagen de plutselig får "alt" på en gang :-(

Så det akkurat på tekst-tv og må si jeg ble blek. Jeg tror ikke poden min (8 år og tredjeklassing som guttene det handlet om) aner noe om Saddam i det hele tatt. Han har i alle fall ikke sett hengingen hos meg! Og hos pappan har de ikke tv'n på stua så ungene ser ikke dagsrevyen i forbifarten der heller.

Min barn "får lov" til å se Dagsrevyen, men det er visst ikke noe spennende. Derimot leser de aviser begge to... og det er/var ikke mulig å unngå Saddams henging.

Men vi har snakket om det å ha noe rund halsen på andre og seg selv før, og det var bare å minne om det når temaet kom opp.

Da jeg var liten klarte nesten nabogutten å henge seg, han var ni år og hadde hørt om henginga av hestyver av sin meget WIll West frelste storebror...

Jenta på 7 år er ikke interessert og vil ikke se ekle ting (vi sensurerer).

Men gutten på 9 1/2 år har i det siste begynt å følge med mer. I og for seg er det positivt. Han spør og graver, vi forklarer og forklarer. Men jeg er strengere med sensuren enn faren er. På et vis er det fornuftig å slippe sensuren litt opp, for gutten vokser opp og har behov for å få med seg ting som skjer. Men - selvfølgelig, med voksen bistand som forklarer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...