Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tør nesten ikke si det høyt her inne.. *senker stemmen* ..men jeg tok et lite glass rødvin dagen før termin fordi jeg hadde hørt at det skulle sette i gang fødselen. Vi fleipet om dette, husker jeg, hadde ikke noen tro på det. Og tro det eller ei, 6 timer etter begynte riene. Det kan jo godt ha vært tilfeldig da.

(For ordens skyld: Jeg var fullstendig avholds gjennom hele svangerskapet bortsett fra dette!)

Det er vel omtrent like ille som om du skulle drukket en del god, gammeldags kefirmelk.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

6

• hidi, the scorpion

5

• kaffepiken

4

• pekkaline

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Hvi du drikker rødvin, bryter leveren din ned alkoholen. Barets lever klarer imidlertid ikke den samme bragden, og alkoholen kan sirkulere i systemet i flere timer. Dette kan også føre til bevisstløshet hos fosteret, og man vet ikke hvor små/store mengder alkohol som skal til for å utløse en slik reaksjon.

Jeg ville droppet det glasset.

Ta en runde i sengehalmen heller :o)

Hvi du drikker rødvin, bryter leveren din ned alkoholen. Barets lever klarer imidlertid ikke den samme bragden, og alkoholen kan sirkulere i systemet i flere timer. Dette kan også føre til bevisstløshet hos fosteret, og man vet ikke hvor små/store mengder alkohol som skal til for å utløse en slik reaksjon.

Jeg ville droppet det glasset.

Ta en runde i sengehalmen heller :o)

Jeg drikker ikke noe glass med rødvin, men det ble ..skavisee.. 5 små slurker i løpet av en time. Det tror jeg faktisk ikke spiller noen rolle :-)

Annonse

Hm, da rekker jeg kanskje akkurat jordmortimen min for å snakke om fødselen først, så da er det greit :-)

Husker siste jordmortimen jeg hadde, ca. 2 uker før termin. Hun ville sette meg opp på nok en time rundt termin, men jeg sa at det ikke var nødvenig, at jeg var i ferd med å gå i fødsel nå og kom til å føde i god tid før timen. Hun ga seg ikke og satte meg opp alikevel.

*Hehe* Jeg fikk ikke mye bruk for den timen gitt...

Husker siste jordmortimen jeg hadde, ca. 2 uker før termin. Hun ville sette meg opp på nok en time rundt termin, men jeg sa at det ikke var nødvenig, at jeg var i ferd med å gå i fødsel nå og kom til å føde i god tid før timen. Hun ga seg ikke og satte meg opp alikevel.

Klarer ikke å "føle på meg" slikt jeg, må nok bare vente og se, gitt. :-)

Gjest trultemor26

Jeg også fikk ny time til jordmor. Jeg sa jeg håpet at jeg ikke dukket opp på den. Jordmor sa at det gjorde jeg nok sannsynligvis.

Jeg fødte en uke før den timen.

Gjest trultemor26

He-he, jeg ser etter i speilet hver dag, men nope. Skal gi beskjed om det skjer, så ser vi om teorien stemmer ;-)

Det stemte ikke på meg. Familien min satt i romjula og skulle tippe på hvilken dato knerten ville komme. Skikelig veddemål, alle skulle tippe en dato hver. Leppene mine ble gransket, og man kom til den konklusjon at jeg hvertfall ikke ville føde i løpet av de første to ukene. Vel, en drøy uke etter kom han.

Klarer ikke å "føle på meg" slikt jeg, må nok bare vente og se, gitt. :-)

Første gangen gjorde ikke jeg det heller, men dette var andre fødsel og jeg merket det på kroppen at noe var i gang. Førstemann kom 7 dager før termin han også så jeg så det som meget sannsynlig at også Snuppa ville komme i god tid før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...