Gå til innhold

skiferie i alpene med barn

Anbefalte innlegg

Gjest labolina

Er det noen som har erfaring med skiferie i alpene med barn. Det er Chamonix som er mest aktuelt for øyeblikket.

7-åringen må karakteriseres som nybegynner på slalomski, selv om hun har kjørt slalom noen få ganger hver vinter de to siste årene. Går langt på langrenn, og er veldig glad i slalom, men siden vi bor såpass langt unna slalomanlegg blir det ikke så ofte.

Skiferie i alpene er (i mine øyne) relativt dyrt (mars), men samtidig tror jeg at det kan bli en utrolig opplevelse. Jeg er ikke glad i å ligge på stranda, så siste sydentur var da hun var 2 år.

Har alpebyene opplegg for barn, eller er det mest for voksne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261850-skiferie-i-alpene-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange skisteder i alpene har opplegg for barn. Skiskoler med egen skilærer og en gruppe med barn som tilbringer dagen(e) sammen. Dette opplegget varierer nok en del fra sted til sted. Du bør nok undersøke mulighetene først, slik at du er sikker på hva som venter dere, samt at du kan forberede barnet.

Problemet kan være språket, men husk at det ofte er flere barn som ikke snakker samme språket som skilæreren. Det går nok greit, for de er vant til å ha utenlandske barn og bruker mye kroppsspråk og lek.

Hadde absolutt prøvd meg på det.

Har hørt om skisteder med barnepass; at det er en form for barnehage der.

En skiferie i alpene vil garantert bli en flott opplevelse for store og små!

Er ypperlig å ta med barn til alpene, men det varierer veldig ift hvor man drar. Noen steder har ikke noe særlig opplegg for barn, andre har masse. Jeg tror ikke jeg er helt på jordet hvis jeg sier at Chamonix ikke er av de mest barnevennlige. Østerrike derimot prioriterer dette ganske høyt -nesten over hele fjela. Egne barnerestauranter, lekeparker, skiskoler og masse annet gøy som ungene kan være med på hvis foreldrene vil stå litt alene.

Jeg ville ihvertfall uten tvil ha dratt til Østerrike hvis jeg hadde med barn. Tror det blir lettere for en selv og mye morsommere for ungene når alt ligger til rette for dem.

God tur. Misunner deg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...