Gjest barnebursdagen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg skal feire min datters 5 års dag og har fått leid barnehagen. Hun vil ha alle fra avdelingen sin og noen venninner og venner så de blir rundt 22 stk. (hjelp!) Har bare hatt lite selskap før m/maks 8 stk. men nå må det vel organiseres litt bedre? Hvordan gjør dere det? Ønsker veldig gjerne tips om hvordan dere har løst det? Hva serverer dere og på hvilken måte pakker dere opp bursdagsgavene? Har dere evnt. noen bursdagsleker dere utfører? (Bro Bro Brille, Stoleleken etc.) Hørte om en som hadde hatt stoleleken i 5 års dag og alle hadde bare begynt å krangle så det ble snørr og tårer... Håper noen har noen tips på hvordan vi skal få til et vellykket bursdagsselskap! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261870-barneselskap-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg tror jeg hadde prøvd å åpne pakkene ved å legge navnene på alle gjesten i ei bøtte el.l. Og så skal bursdagsbarnet begynne å trekke. Den som blir trukket får gi gaven sin. Så får den som ble trukket trekke neste gang osv. Er dere flere voksne kan dere prøve å ordne til en pølsebod der de kan "kjøpe" pølser. Det samme kan gjøres med kaker/muffins. Du kan også lage pizza, men min erfaring er at ikke alle 5-åringer er fortrolige med det... Oppskåren frukt og grønnsaker er stort sett en kjempeslager. Så veldig mye organisert er det ikke sikkert dere trenger. I barnehagen er det sikkert leker de kan leke med. Og frilek pleier å holde for 5-åringene. Men Bro-bro-brille er en god lek å ha i bakhånd. Det samme kan blindebukk være, diskotek fenger veldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261870-barneselskap-hjelp/#findComment-2094638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Svar på bare litt av det du spør om. Server mat som trenger liten voksen assistanse. Ungene synes sikkert det er så gøy å leke og herje rundt at så veldig mye program trengs kanskje ikke. Iblant er det deilig for barn å ikke bli organisert. Men greit å ha litt i bakhånd. På Biltema har de små nøkkelringlykter til 10,- kroner per stk. En slik til hver og slokk lyset så har du en garantert suksess. Pass på å ha noen lyker i reserve. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261870-barneselskap-hjelp/#findComment-2095197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overstått 5 års dag Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg tror jeg hadde prøvd å åpne pakkene ved å legge navnene på alle gjesten i ei bøtte el.l. Og så skal bursdagsbarnet begynne å trekke. Den som blir trukket får gi gaven sin. Så får den som ble trukket trekke neste gang osv. Er dere flere voksne kan dere prøve å ordne til en pølsebod der de kan "kjøpe" pølser. Det samme kan gjøres med kaker/muffins. Du kan også lage pizza, men min erfaring er at ikke alle 5-åringer er fortrolige med det... Oppskåren frukt og grønnsaker er stort sett en kjempeslager. Så veldig mye organisert er det ikke sikkert dere trenger. I barnehagen er det sikkert leker de kan leke med. Og frilek pleier å holde for 5-åringene. Men Bro-bro-brille er en god lek å ha i bakhånd. Det samme kan blindebukk være, diskotek fenger veldig. Hei ! Har nettopp feiret 5 års dagen til tvillingene . Da det er jente og gutt ble dem til sammen 23 barn !! Hadde det hjemme og det gikk kjempefint. Serverte pølser og pommes frites først, når så alle hadde spist, lekte dem litt mens jeg (og tre andre mødre ) ryddet vekk klissete papptallerkener.Så var det tid for kake og gele.Med så mange barn var det uaktuelt med hverken arrangerte leker eller flasketuten .Gikk ganske hett for seg under pakkeåpninga ) Etter det lekte alle fint sammen , ingen kranglet og ingen slåss ) Lykke til !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261870-barneselskap-hjelp/#findComment-2095624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.