Gå til innhold

hvilke bilstoler er bra?(over 9 kg)

Anbefalte innlegg

Gjest studentmamma

Vi må snart bytte bilstol, og skal fortsette med en som er bakovervendt.Jeg har samlet litt forskjellige reklamer, og hadde sett på Acta Cosmic XTP. I reklamen står det at den er best i test i Finland. Så tok jeg et raskt søk, og den fikk omtrent jumboplass på test i Norge.

Jo mer jeg kikker på nettet, jo mer rådvill blir jeg.

Et spørsmål til. Hvor lenge er det vanlig at de sitter bakovervendt? Vet at de kan sitte helt til 4-5 år, men det blir vel trangt, eller? Bilen vi kjører er forresten Volvo V40.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261892-hvilke-bilstoler-er-braover-9-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta hensyn til EN dårlig test.

Jeg har kjøpt 2 nye bilstoler det siste året i den klassen, og begge gangene endte jeg opp med akta graco cosmic, men vurderte også hts combi. De to er veldig like på mange måter og det er en smakssak hvilket man velger.

Det kan være trangt å kjøre bakovervendt, i den ene bilen sitter jeg omtrent med knærne under haka når jeg sitter på passasjerplassen foran, men det er jo absolutt verdt det når barnet kan sitte bakovervendt lenger. Hun har fortsatt stor plass i setet, men må nok krølle beina etter hvert, men det gjør absolutt ingenting. Har sett bilder av en 6-åring bakovervendt i cosmic-setet tror jeg. Han satt i skredderstilling med beina.

Gjest studentmamma

Ikke ta hensyn til EN dårlig test.

Jeg har kjøpt 2 nye bilstoler det siste året i den klassen, og begge gangene endte jeg opp med akta graco cosmic, men vurderte også hts combi. De to er veldig like på mange måter og det er en smakssak hvilket man velger.

Det kan være trangt å kjøre bakovervendt, i den ene bilen sitter jeg omtrent med knærne under haka når jeg sitter på passasjerplassen foran, men det er jo absolutt verdt det når barnet kan sitte bakovervendt lenger. Hun har fortsatt stor plass i setet, men må nok krølle beina etter hvert, men det gjør absolutt ingenting. Har sett bilder av en 6-åring bakovervendt i cosmic-setet tror jeg. Han satt i skredderstilling med beina.

Da satser jeg kanskje på Cosmic, siden det er den jeg har sett på. Tusen takk!

Vi har hatt dette setet og bytta når det fikk stryk på en norsk test...

Vi har nå HTS Izi Kombi (tror jeg det heter?). Dette setet kan brukes både forover- og bakovervendt og har vært (er?) testvinner. Et kjempegodt sete!

Mannen min sier han merka utrolig godt at HTS-setet var mye mer solid enn Acta Graco sitt sete. Det står mye stødigere bakovervendt. Forovervendt vet jeg ikke.

Snuppa fikk HTS Besafe Izi Combi da vi byttet fra babysetet. Hun er nå 14 mnd, og jeg håper hun godtar å sitte bakovervendt i ihvertfall et år til, gjerne to! Det er ganske god plass til beina i det setet. Pes å feste, men når det først er satt fast, så sitter det godt!

Men, jeg sitter ikke høyt på pidestallen min, for vi kjøpte Combi nettopp for å slippe å bytte sete DERSOM hun skulle begynne å bli bilsyk eller av andre grunner nekte å sitte bakover lenger...

Men altså, vi er godt fornøyd med setet!

Annonse

Snuppa fikk HTS Besafe Izi Combi da vi byttet fra babysetet. Hun er nå 14 mnd, og jeg håper hun godtar å sitte bakovervendt i ihvertfall et år til, gjerne to! Det er ganske god plass til beina i det setet. Pes å feste, men når det først er satt fast, så sitter det godt!

Men, jeg sitter ikke høyt på pidestallen min, for vi kjøpte Combi nettopp for å slippe å bytte sete DERSOM hun skulle begynne å bli bilsyk eller av andre grunner nekte å sitte bakover lenger...

Men altså, vi er godt fornøyd med setet!

Jenta mi blir 3 i slutten av mai og sitter fortsatt bakovervendt i dette setet. Hun protesterer foreløpig ikke på å sitte "feil vei", men det er nok fordi hun ikke har kommet på tanken;-)

Hun kommer nok til å sitte sånn til hun fyller 3 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...