Gå til innhold

Hva legger dere vekt på når dere kler barna deres?

Gjest 5 år og Diesel bukser og Peak Performance gensere til daglig

Anbefalte innlegg

punky brewster

Da jeg hadde barnehagebarn la jeg vekt på at det var tilpasset været, behagelige og lette å kle av å på.

Når det var kaldt eller vått hadde jeg alltid ull inn mot kroppen, ellers brukte jeg skjelden dongeribukse og belter, mere tightser og joggebukser.

Ellers var jeg opptatt av at klærne skulle være lette å kle av å på, mange gensere er veldig trange spesielt over hodet.

Hettegensrer brukte jeg heller ikke, det blir klumpete under dressen.

Fortsetter under...

Vi kler henne i våre egne klær når hun er hos oss. Og vi har også alltid truse og trøye under nå på vinteren, og sørger for at trøya er nedi trusa, eller i allefall godt nedi strømpisen for å unngå bar mage.

Vi har aldri hentet henne med slik trøye noen gang. Det er som regel en litt kort tøff topp eller genser, så magen er bar. Selv nå på vinteren.

Uff, at også barn skal måtte lide for skjønnheten synes jeg er trist.

Vi kler henne i våre egne klær når hun er hos oss. Og vi har også alltid truse og trøye under nå på vinteren, og sørger for at trøya er nedi trusa, eller i allefall godt nedi strømpisen for å unngå bar mage.

Vi har aldri hentet henne med slik trøye noen gang. Det er som regel en litt kort tøff topp eller genser, så magen er bar. Selv nå på vinteren.

Magen bar på en 5-åring var drøyt. Kan dere snakke fornuft med jenta selv så hun kan være med å bestemme hvilke klær hun får på seg?

Ingen andre går vel med bar mage, og det kan være greit å påpeke..

Gjest 5 år og Diesel bukser og Peak Performance gensere til daglig

Magen bar på en 5-åring var drøyt. Kan dere snakke fornuft med jenta selv så hun kan være med å bestemme hvilke klær hun får på seg?

Ingen andre går vel med bar mage, og det kan være greit å påpeke..

Når vi kler henne, så påpeker vi hvor viktig det er å få trøya godt nedi slik at hun ikke blir bar på magen. Og hos oss gjør hun det. Om hun kler seg selv, så er gjerne det meste nedi og skjørtet/buksa dratt godt oppunder armene :-)

Det ser jo ikke akkurat lurt ut, men hun sier selv at hun vil ha det sånn, og heller det enn bar mage.

Men når vi sier at hun må huske det hjemme hos mamma også at hun ikke skal ha bar mage, så sier hun som regel at mamma sier det skal være sånn.......

Forkjølet nesten hele høsten vinteren er hun selvfølglig også.....

Når vi kler henne, så påpeker vi hvor viktig det er å få trøya godt nedi slik at hun ikke blir bar på magen. Og hos oss gjør hun det. Om hun kler seg selv, så er gjerne det meste nedi og skjørtet/buksa dratt godt oppunder armene :-)

Det ser jo ikke akkurat lurt ut, men hun sier selv at hun vil ha det sånn, og heller det enn bar mage.

Men når vi sier at hun må huske det hjemme hos mamma også at hun ikke skal ha bar mage, så sier hun som regel at mamma sier det skal være sånn.......

Forkjølet nesten hele høsten vinteren er hun selvfølglig også.....

Kan det være en idé å involvere barnehagen, få dem til å fortelle mamman når hun henter at jenta har vært kald? Eller blir det feil, kanskje?

Det jeg legger vekt på er at de skal være passe varme, at det skal være myke gode klær å leke i og at de selv skal føle seg vel i det. Og at de skal kunne leke uten å være redde for at klærne blir ødelagte pga maling, slitage, møkk :-)

Annonse

Det jeg legger vekt på er at de skal være passe varme, at det skal være myke gode klær å leke i og at de selv skal føle seg vel i det. Og at de skal kunne leke uten å være redde for at klærne blir ødelagte pga maling, slitage, møkk :-)

Helt 100% enig med deg!;-)

I tillegg vil jeg si at barnehageklær er en ting, hverdagsklær (helger/ferier osv) noe ganske annet!

Her i Trøndelag regner det i dag. Ungene har gode allværsklær av brukbart merke (jeg er lei av billigmerkene som detter fra hverandre. Minstemor har jakke og bukse fra Skogstad og Storegutt har jakke og bukse fra Craft.).

Under har gutten joggeklær. Det foretrekker han å gå i, og en vindtett fleecejakke.

Jenta har jumper og dongeribukse og vindtett fleece.

Begge har ullsokker og cherrox. Luer og votter naturligvis.

Praktiske og greie klær er utrolig viktig for komforten til barna.

Helt 100% enig med deg!;-)

I tillegg vil jeg si at barnehageklær er en ting, hverdagsklær (helger/ferier osv) noe ganske annet!

Ja, absolutt :-) sånn har vi det også.

De klærne som ikke skal brukes i bhg har jeg hengt litt lenger inn i garderoben og fortalt at dette brukes ikke til hverdags, men alt det andre kan du velge. Og det fungerer veldig greit :-)

Det viktigste for meg er at klærne er gode å ha på, enkle å ordne sjøl ved toalettbesøk som haster, at de er varme og tette ved leik ute.

Design og farger og motiver og merker er ikke viktig for meg, men det er veldig deilig hver gang jeg finner klær til "halv pris av rød pris" ol. Lykken er et røverkjøp ;-)

5-åringen min får stort sett velge sjøl hva hun vil ha på, forutsatt at det passer til vær og føre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...