Lillemus Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hun spiser stort sett mer enn meg til alle måltider, så jeg er også imponert. Ikke er hun stor heller, sånn ca 10-11 kilo eller noe. Men bruker sikkert noe enormt med energi, hun klarer jo omtrent ikke å sitte stille, så hun løper, hopper og danser dagen lang. Minner meg om det jeg leste om en idresstutøver en gang. Om han var i toppeliten er jeg usikker på, men han var godt trent i alle fall. Han hadde et barn på 2 år og bestemte seg for å gjøre akkurat det samme som barnet en hel dag. Han var utslitt lenge før kvelden kom mens ungen var i full fart! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Minner meg om det jeg leste om en idresstutøver en gang. Om han var i toppeliten er jeg usikker på, men han var godt trent i alle fall. Han hadde et barn på 2 år og bestemte seg for å gjøre akkurat det samme som barnet en hel dag. Han var utslitt lenge før kvelden kom mens ungen var i full fart! ) Hehe, det kan jeg tenke meg. Hadde vært greit om hun spiste litt mindre, det går over 1 brød i døgnet her i huset og vi glemmer av og til å kjøpe brød hvis vi tror vi har flere i frysern... Da er det litt krise kan du si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Etter at jeg leste hva kyllingpølsene var laget av så holder jeg meg glatt til vanlige pølser jeg. Eklere er de i alle fall ikke... Bedre på smak synes vi også. Er jo ikke snakk om hva du synes er eklere, da Men det var nå bare et forslag, var ikke spesifikt noe som helst jeg tenkte, men mer generelt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Til brødmåltider har vi ofte salat, agurk og tomat. Hun på 17 mnd spiser som regel opp grønnsakene først. Til middager har vi som regel kokt gulrot, og noen ganger kokt kålrabi. Jeg pleier å raspe gulrot i f eks spaghettigryte og supper. Når jeg lager middag står som regel minst ett av barna på en stol atmed og tar i mot smaksprøver. Jeg synes jeg er heldig som har barn som spiser det meste. Det er bare sønnen min som av og til grøsser over f eks erter og fisk, men han spiser litt av det likevel. Vi spiser mye frukt her mellom måltidene. Yoghurt har vi bare av og til. Vi spiser ikke så sunt hver dag da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Til brødmåltider har vi ofte salat, agurk og tomat. Hun på 17 mnd spiser som regel opp grønnsakene først. Til middager har vi som regel kokt gulrot, og noen ganger kokt kålrabi. Jeg pleier å raspe gulrot i f eks spaghettigryte og supper. Når jeg lager middag står som regel minst ett av barna på en stol atmed og tar i mot smaksprøver. Jeg synes jeg er heldig som har barn som spiser det meste. Det er bare sønnen min som av og til grøsser over f eks erter og fisk, men han spiser litt av det likevel. Vi spiser mye frukt her mellom måltidene. Yoghurt har vi bare av og til. Vi spiser ikke så sunt hver dag da Oi, så heldig du er med barn som spiser det meste Sønnen min har ennå ikke lært seg å plukke ut det han ikke liker og jeg må også, noe beskjemmet, innrømme at jeg mater han mye av tiden. Da er det jeg som bestemmer hva som går inn Sånn får jeg i han en del grønnsaker hver dag, men lurer altså på om det er nok 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Oi, så heldig du er med barn som spiser det meste Sønnen min har ennå ikke lært seg å plukke ut det han ikke liker og jeg må også, noe beskjemmet, innrømme at jeg mater han mye av tiden. Da er det jeg som bestemmer hva som går inn Sånn får jeg i han en del grønnsaker hver dag, men lurer altså på om det er nok Jeg har omtrent helt sluttet å mate mi jente, for hun krever å få forsyne seg selv, og jeg ser jo også at hun har begynt å forkaste gulrotbitene. Tidligere spiste hun de først, sikkert pga den delikate farven Tomater og paprika liker hun veldig godt, og hun klarer nok å spise nesten en hel tomat til et måltid. Får du i han en hel grønnsak hver dag høres det veldig fint ut. Det begrenser seg jo hvor mye mat et så lite barn får i seg i løpet av en dag. Jeg ser at mi jente vil smake på alt jeg spiser, så med det venner hun seg til mye forskjellig mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har omtrent helt sluttet å mate mi jente, for hun krever å få forsyne seg selv, og jeg ser jo også at hun har begynt å forkaste gulrotbitene. Tidligere spiste hun de først, sikkert pga den delikate farven Tomater og paprika liker hun veldig godt, og hun klarer nok å spise nesten en hel tomat til et måltid. Får du i han en hel grønnsak hver dag høres det veldig fint ut. Det begrenser seg jo hvor mye mat et så lite barn får i seg i løpet av en dag. Jeg ser at mi jente vil smake på alt jeg spiser, så med det venner hun seg til mye forskjellig mat. Ja, det blir nok ca. en grønnsak hver dag og ganske variert. Blander inn i gryter og supper og slikt Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Som et generelt råd i forhold til barn som ikke spiser så mye grønnsaker så kan det lønne seg å servere de på en litt kreativ og fristende måte. Det fungerer selvsagt ikke på alle barn, men kan være verdt et forsøk! En tjukk gulrot er nok vanskelig å få i seg for et lite barn og tar jo lang tid for de fleste. Hvis man deler de opp i tynne strimler eller i skiver så kan det være lettere og morsommere å spise. Gjerne i forskjellige fasonger på samme tallerken. Det samme kan gjøres med kålrot, agurk og andre grønnsaker. Utrolig hva man kan få en gulrot eller kålrot til å se ut som! Skjære kålroten til en stjerne eller noe sånt? Det kan jo være at det er en grønnsak som barnet liker som det ikke har fått servert på "riktig" måte f.eks. Jeg selv spiser sjelden kokte grønnsaker, men spiser rå grønnsaker hver dag. Mange ulike grønnsaker og frukt på samme tallerken i ulike fasonger og tynne og lette å få i seg tror jeg er lurt! Som barne-tv-snacks? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Som et generelt råd i forhold til barn som ikke spiser så mye grønnsaker så kan det lønne seg å servere de på en litt kreativ og fristende måte. Det fungerer selvsagt ikke på alle barn, men kan være verdt et forsøk! En tjukk gulrot er nok vanskelig å få i seg for et lite barn og tar jo lang tid for de fleste. Hvis man deler de opp i tynne strimler eller i skiver så kan det være lettere og morsommere å spise. Gjerne i forskjellige fasonger på samme tallerken. Det samme kan gjøres med kålrot, agurk og andre grønnsaker. Utrolig hva man kan få en gulrot eller kålrot til å se ut som! Skjære kålroten til en stjerne eller noe sånt? Det kan jo være at det er en grønnsak som barnet liker som det ikke har fått servert på "riktig" måte f.eks. Jeg selv spiser sjelden kokte grønnsaker, men spiser rå grønnsaker hver dag. Mange ulike grønnsaker og frukt på samme tallerken i ulike fasonger og tynne og lette å få i seg tror jeg er lurt! Som barne-tv-snacks? Takk for tips! Han er litt for liten til å spise rå grønnsaker ennå (1,5), han klarer ikke tygge de (av typen gulrot/kålrot osv). Men jeg har oppdaget at det hjelper å servere noe flere ganger på en uke, uten å kommentere på om han spiser eller ikke spiser det. Da venner han seg som oftest til det Dette må jeg gjøre med alle fiskeprodukter, blant annet. Både ren fisk, fiskekaker og fiskepudding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Å få i barn grønnsaker: Overkokte grønnsaker er ikke godt. Barn liker ofte bedre rå grønnsaker. Litt minigulrot ved middagsbordet eller som snaks kan gjøre susen. Barn liker farger, figurer å lek. Tror det har mye å si hvordan grønnsakene tilberedes og danderes. Tomatbåter er nettopp båter som kan dokk-dokke inn i munnen på både store og små. Tomat, agurk, paprika, mais gir flotte farger og kontraster. Skærer man ende av paprikaen får man en lite skål/kopp som man kan fylle med et eller annet, en kjøttbolle f.eks. Stjerner / blomster er gøy å spise. Mandariner blir flotte blomster, særlig med en drue i midten. Man kan lage en stor eller liten pyramide med ulik frukt og/eller grønt. Melon er deilig til kjøtt, kjøttkaker og pølser. Poenget tror jeg er å forfremme frukt og grønnsaker fra noe ekkelt og sunt, man motvillig stapper i munnenm, til noe gøy og atraktivt som dessuten kroppen blir glad av. Barn spiser mer frukt når den er oppskåret. Dessuten slipper man da problemene med epler og pærer som er spist en runde og så forlatt. Grønnsaker kan også kamufleres i annen mat. Raspet gulrot i kjøttsausretter f.eks. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Kan jo nevne at de ikke får noe mellom måltidene, kanskje frukt dersom det blir litt lenge å vente til middag. Litt godteri på lørdagen ellers så får de ingenting slikt i uka, verken saft eller brus heller. Men som sagt så lager jeg smoothiesis til dem men da er det bare sunne ting oppi der! Hva har du i smoothiesisene dine? Trenger noen tips:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261969-hva-spiser-dere-i-l%C3%B8pet-av-dagen/page/2/#findComment-2096797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.