Gå til innhold

feiring av 30 + 40 års dag

Anbefalte innlegg

Gjest håpløs mor

Mannen min og jeg skal ha stor bursdagsfest sammen; han blir 40 jeg blir 30. Vi blir ganske mange og vi har begge lyst på en skikkelig fest-fest hvis dere skjønner. Drikke, mat og dans ut i de små timer.

Foreldre er invitert men vi skal ikke ha barna våre der. De er 2 og 4 år. Moren min syntes dette var forferdelig. At ikke ens egne barn kunne få være med og spise middag engang!

Er dette så urimelig? Jeg mener det er upassende for dem å være der pga alkoholserveringen, drikkevisene osv og jeg vil ikke at det skal bli lagt en demper på festen fordi det er små barn der. Ikke bare pga alkoholen, men jeg synes en fest får en helt annen stemning når barn er tilstede. Dessuten ønsker vi å ha helt fri denne kvelden! (de er mammadalter begge to).

Hva synes dere? Er det så forferdelig som moren min skal ha det til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261972-feiring-av-30-40-%C3%A5rs-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest håpløs mor

Ikke bry deg om hva moren din mener om dette. Det er selvfølgelig ikke dårlig gjort.

Gratulerer med den framtidige dagen til dere begge to :)

Nei gjør egentlig ikke det heller, men synes det er så dårlig gjort å få en til å føle dårlig samvittighet fordi det ikke blir akkurat slik hun ville gjort det. Bruker bevisst "stakkars unger" etc. Hersens kvinnfolk!! Men godt å høre at jeg ikke er helt udugelig :)

Ikke sikkert ungene ville hatt så mye glede av å være der heller?

Dere kan jo arrangere en egen "fest" hjemme for dere hvor dere pynter, serverer chamapgnebrus, har litt disco og leker etter maten f.eks.

Ungene våre syns det er kjempegøy når vi har "fest" hjemme.

Ikke sånn at vi imiterer en skikkelig rølp og skal ha ungene til å være minivoksne, men det er jo gøy å finne på noe utenom det vanlige da. (bare legger inn et ekstra forsvar så jeg fremstår som en ansvarlig DOLmor :-))

Annonse

Nei gjør egentlig ikke det heller, men synes det er så dårlig gjort å få en til å føle dårlig samvittighet fordi det ikke blir akkurat slik hun ville gjort det. Bruker bevisst "stakkars unger" etc. Hersens kvinnfolk!! Men godt å høre at jeg ikke er helt udugelig :)

Si det til henne, du! Si at dere gjør det som er best for _deres_ familie, at dere trenger et voksenliv også og at om hun synes så synd på barna, så kan hun sikkert arrangere en fest for de om hun vil ;)

Selvfølgelig er du ikke det! Dere får ha en liten festmiddag med ungene en annen dag, kanskje på restaurant eller at de får bestemme det beste de vet hjemme? Med ballonger, partyhatter og blåsefløyter! Så blir ungene såååå fornøyde så :o)

Annonse

Nei sletters ikke :) Dere arrangerer en bursdagsfest med kun dere og barna en dag det passer seg sånn.

Du er ingen håpløs mor! Du er jo klok, for man tar ikke barna med når det er fest-fest, som du sier. Og festen begynner vel omtrent i leggetid, så ta en feiring med god samvittighet! Gå med ungene på "mcDonalds bursdag"? Gøy for dem det.

Gjest håpløs mor

Med den typern fest du skisserer, skjønner jeg ikke hva ungene har å gjøre der. Begriper ikke hva foreldrene deres gjør der heller, men det er en annen historie :)

Det kan du si. Egentlig enig med deg -jeg hadde vært langt mer tilfreds med å ikke ha moren min tilstede f.eks, bl.a. fordi hun er en festbrems og ikke liker at folk drikker mer enn ett glass vin. Men det hadde også blitt dårlig stemning blandt samtlige foreldre hvis de ikke hadde blitt invitert -de tok det nok som en selvfølge. Så det er rett og slett for fredens skyld!

Gjest Elextra

Små barn har selvfølgelig ingen ting i en 30- og 40-årsdag å gjøre, med mindre det er snakk om en familiefest med masse barn.

Tanken ville ikke falt meg inn en gang. Nå er du dessuten snart 30 år og må slutte å bry deg sånn med hva din mor mener :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...