Gå til innhold

Sier dette noe om når fødsel vil skje?

Anbefalte innlegg

På denne tiden i forrige svangerskap var jeg inne til kontroll, og hadde da 2 cm åpning. Vannet var ikke gått. Jeg ble satt i gang 3 dager etterpå uten at noe hadde skjedd i mellomtiden, men jeg lurer på om fødsel sannsynligvis ville kommet i gang ganske raskt likevel?

Eller kan man gå like lenge med 2 cm før fødsel skjer, som når man ikke er moden i det hele tatt?

Var det forståelig? ;-)

Jeg spør på bakgrunn av ribbeinsmertene mine, som er mye verre i dag etter kun ETT host ved frokostbordet. Jeg kan knapt gjøre noenting, sitter bare her som en stokk og tør knapt puste skikkelig...

Hadde det da vært greit å sjekke om jeg er godt på vei modnet, eller kan ikke det si noe om sannsynlig tidspunkt for fødsel?

Om jeg like gjerne kan føde 2 uker på overtid selv med åpning, vil jeg sikkert rekke å bli bedre innen den tid, og det hadde bare vært greit å vite.. Selv om man sikkert ikke kan gjøre noe fra eller til uansett?

Fortsetter under...

2 cm åpning er desverre ingen tegn på at fødsel skal skje i nær fremtid. Gikk selv med 1-2 kjempelenge og fikk beskjed at når en har født før har det ingen betydning.

Jeg fødte forøvrig to dager før termin, men hadde da hatt 4-5 cm åpning i 8 dager!

Jeg syns det høres ut som om du har hostet på deg et ribbeinsbrudd (har hørt at det går an). Jeg ville bedt om en hastetime hos fastlegen hvis jeg var deg. Da får du en vurdering av både åpning og ribbein og råd om hva du bør gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...