Gå til innhold

Karita vil ha lavere bidrag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Karita har som vanlig ikke skjønt en dritt. Hun begrunner det blant annet med at foreldrene nå skal samarbeide om de store utgiftene seg i mellom.

Karita har faktisk ikke skjønt at det ikke er uten grunn folk er skilt. Samarbeidsproblemer er et av dem.

Karita har som vanlig ikke skjønt en dritt. Hun begrunner det blant annet med at foreldrene nå skal samarbeide om de store utgiftene seg i mellom.

Karita har faktisk ikke skjønt at det ikke er uten grunn folk er skilt. Samarbeidsproblemer er et av dem.

ja, der er du inne på noe.

kjenner noen som far betaler 800,- for to barn....det som skjer der er at alle utgifter blir overlatt mor- for han sier han betaler jo bidrag....slå den....

nei lett skal det ikke være.

er redd dette går utover de svakeste, for de foreldrene med to gode inntekter vil naturligvis krangle mindre om penger uansett.

har selv en eks som ønsker å betale mer enn han behøver for at jeg skal ordne med alt av klær og utstyr, så forskjell er det også den veien.

Gjest anonym for første gang

Karita er sånn mellom mellom (bordimellom) her i huset at hun detter lett igjennom plankegulvet, og jeg gidder ikke løfte henne opp! en av de større dustene som ikke skjønner mye med andre ord:)

hun kan faktisk ikke endre noe med lovene sine, hun vet ikke at hun har med mennesker og gjøre her.. mennesker som faktisk tror på dumheten selv!

Blir det staten sin feil at voksne folk ikke klarer å samarbeide?

Det syntes jeg høres sinnsvakt ut!

Blir litt feil at det skal gå ut over skattebetalerene at to voksne ikke klarer å legge SINE problem bak seg, og konsentrere seg om det som er viktigest, nemlig barna.

Annonse

Blir litt feil at det skal gå ut over skattebetalerene at to voksne ikke klarer å legge SINE problem bak seg, og konsentrere seg om det som er viktigest, nemlig barna.

Jeg ser ikke hva barnebidraget har med skattebetalerenes penger å gjøre ;)

Hva har dette med skattebetalerene å gjøre?

Det er ikke skattebetalerne som betaler barnebidrag...

Så får man nesten ingenting uansett. Som oftest er det heller ikke evnen til å betale som mangler, men viljen.

Jeg vet;) er selv vokst opp med en pappa som nektet å betale barnebidrag.

Men vet også om de som har mottat store pengesummer og må tilbakebetale staten for det man har fått i bidrag:O

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Valnøtt

Min x betaler så og si ikke bidrag etter de reglene som er i dag heller. Og han deltar ikke med en eneste krone til noe som helst siden han er så "raus" og betaler 1400 per måned for to barn... Så lavere bidrag? Da kan vi heller kalle en spade for en spade og stoppe bidragsordningen helt opp. Det er såpass lite fra før at det er jo ikke stort igjen å miste.

Det er staten som blir belastet når fedrene (det er stort sett fedre det gjelder) betaler mindre og mindre for sine barns behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...