Gå til innhold

1 åring som står i senga

Anbefalte innlegg

Gjest noen som kan hjelpe?

Noen råd til en 1-åring som bare vil stå i senga. Vil ikke sove. Klarer ikke sove. Han er bare helt urolig. Slik har det vært i 6 mnd, og nå kjenner jeg at jeg ikke orker mer.

Hvor lenge holder de ut? Han skriker i timesvis er jeg sikker på. Han vil ikke sove. Vi får ikke sove. Vi blir sliten og utolmodig. Nå har jeg forlatt han i senga gråtende. Jeg vet det ikke er lurt. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette mer. Jeg er sliten og lei. Lei av at han aldri kan sove på rett. Så blir jeg lei meg når han skriker. Får lyst å ta han opp og trøste han. Han er jo skatten min. Men han må jo også sove.

Nå må det ta en slutt. Slutt på at jeg skal bære han i søvn hver gang han skal sove. Sover toppen 30 min i senga si. natt og dag. Holder seg ikke rolig noen sted. Bare er veldig urolig - i søvne. Han reiser seg i søvne og skriker og er urolig - i søvne.

Er dette normalt? Hva gjør jeg? Før jeg blir sprø?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262135-1-%C3%A5ring-som-st%C3%A5r-i-senga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd babysafe? Lillesøster hos oss ble "tjoret" hver natt, hvis ikke lå hun så urolig at hun vekte seg selv, reiste seg i halvsøvne etc. Hun ble vel bundet fast fra hun lærte å reise seg sjøl til hun var nesten 2 år tror jeg.

Hvor får du kjøpt disse? Og er det reimer da eller? Syns du han er stor til det når han er 13 mnd? Men høres fristende ut da.

Takk for hjelpen.

Hvor får du kjøpt disse? Og er det reimer da eller? Syns du han er stor til det når han er 13 mnd? Men høres fristende ut da.

Takk for hjelpen.

Det er en slags pose meg seler til å feste i senga, tror de har det i vanlige babyutstyrsforetninger.

Sovner han greit i vogna med sele på?

Annonse

Det er en slags pose meg seler til å feste i senga, tror de har det i vanlige babyutstyrsforetninger.

Sovner han greit i vogna med sele på?

Ikke i vogna. Men han sovner greit i bilsete i bilen da. Så det kan være et håp?

Ligg sammen med ham i din seng til han sovner, les litt, syng litt og kos sammen. Jeg skjønner at det er superslitsomt, jeg har hatt et barn som ikke ville sove selv og da var dette det eneste som hjalp. Jeg syns definitivt at en ettåring er for liten til å forlates gråtende i sengen sin. Karbad med Lavendel og dempet belysning på badet før sengetid hjalp godt, og at vi gradvis hadde roligere tempo frem til hun skulle sove.

Jeg forstår godt at man blir så lei, sliten og sint at man nesten sprekker (kanskje ikke alle har det sånn, men jeg hadde det sånn), men det eneste som funket her var stille og rolig avsluttning på dagen. Nå ser sikkert ikke etåringen på TV, men TV forbud iallefall en time før leggetid har fungert for andre jeg kjenner.

Broren min løp sin sønn trett før sengetid i en periode, før de hadde en rolig avslappet stund. Han hadde så mye uutløst energi i kroppen som han bare måtte kvitte seg med før natta enda han var aktiv som andre barn hele dagen.

Jeg håper uansett at dere får sove ordentlig snart alle sammen, det tærer på alle krefter når man ikke får sove. Du har all min sympati.

Ikke i vogna. Men han sovner greit i bilsete i bilen da. Så det kan være et håp?

Synes ikke i utgangspunktet at det høres ut som en god idé å begynne med babysafe når han er blitt 1 år. Da er han jo ikke vant med å være "tjoret" fast..

Lillegutten min brukte det fordi han turnet sånn i senga, ned i fotenden og sånn, og våknet av det, men det var fra ca 5 mnd og da godtar de mye mer enn ved 1 års alder.

Det skader sikkert ikke å prøve, men de er ganske dyre også, 500 kr hvertfall.

Du har sikkert forsøkt det meste, men.. I urolige perioder har en av oss vært inne hos lillegutt, bare holdt rundt ham der han står og skriker, og strøket over håret, nynnet litt, etc. For å roe ham ned. Det kunne ta tid, men de må jo sove til slutt. I perioder hadde han musikk på, og det hjalp.

Nå er han 2,5 og har lite problemer med å legge seg, men lyset må være på. Kanskje er det bare en sånn liten bagatell? Det viktigste er uansett å ikke bli irritert på ungen, jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig, men slikt vil jo bare gjøre ungen frustrert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...