Gå til innhold

"den harmoniske 5-årsalderen"

Anbefalte innlegg

-når kommer egentlig den?

Ungen har akkurat hatt 5-årsbursdag, uka etter hadde hun minst ett raserianfall hver dag. Hun veksler mellom å være sprudlende glad og illsint. Totalt urimelig og snill og grei. Snusfornuftig og umulig å få til å høre. Opp og ned.

Kanskje hun har tenkt å hoppe rett inn i 6-årstrassen? *sukk*

Hvorfor kan ikke disse ungene bare følge "oppskriften" så jeg veit hva jeg har å forholde meg til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262259-den-harmoniske-5-%C3%A5rsalderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he..... kjenner meg så godt igjen!

Nå når vi nærmer oss 8 år(i mai) her i huset er det endelig litt ro over storesøster. Hun hadde ikke noe særlig 2/3 års trass, så vi fikk igjen med fulle nå når hun begynte på skolen!

Lillebror er fremdeles i 2/3 år trassen til tross for at han blir 4 i mars..... puh...

Men det går vel over

*gleder meg til harmonisk 5 åring*

Aner ikke når den kommer, men ingen av mine har fulgt oppskriften....... hi hi

Lykke til!!

Jeg har ikke sett noe til noen harmonisk femåring på lange tider. Femråingen vår har vært trassig siden hun var 2,5...

Er litt urettferdig mot henne - hun er greiere å ha med å gjøre som 5,5 åring enn hun var som 4,5 åring....

Storebroren har stort sett alltid vært harmonisk - men han kan ha noen ekstreme raseriutbrudd en sjelden gang (han hadde et i går som varte en time), og han er 7,5 år...

Jeg har ikke sett noe til noen harmonisk femåring på lange tider. Femråingen vår har vært trassig siden hun var 2,5...

Er litt urettferdig mot henne - hun er greiere å ha med å gjøre som 5,5 åring enn hun var som 4,5 åring....

Storebroren har stort sett alltid vært harmonisk - men han kan ha noen ekstreme raseriutbrudd en sjelden gang (han hadde et i går som varte en time), og han er 7,5 år...

"Femråingen" *LOL*

Annonse

Gjest også en mamma

Det spørs vel hva man legger i harmonisk. :-)

Min på 5 1/2 er på mange måter mye mer harmonisk enn han var før. Med harmonisk mener jeg da i balanse med seg selv. Han er roligere, fornuftigere, lettere å snakke med, flinkere til å kommunisere, og han har rett og slett også modnet veldig det siste halve året.

Men likevel er han jo ikke noe føyelig lam, da. :-) Han er ikke enig i alt vi sier, og det uttrykker han klart og tydelig (og ofte høyt...). Men det er lengre mellom de uforutsigbare raseriutbruddene, lengre mellom det ukontrollerte hvor han nærmest mistet seg selv før.

Mens 4-åringen min... hun er som en ukontrollert vulkan...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...