Gå til innhold

ADD (ADHD?) i voksen alder

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer-litt-i-dag

Hei!

Er en gutt på 24 som viser veldi mange tegn til ADD (ADHD uten hyperaktivitet.) Har og har alltid hatt store problemer med konsentrasjonen, er impulsiv, problemer med talespråket, og har i tillegg slitt med angst og depresjon. Går nå på Zyprexa 5 mg daglig, og er kvitt angsten. Av person er jeg ganske stille og sjenert. Så lurer på om jeg har ADD? Hvordan kan jeg isåfall finne det ut? Har fra før diagnosen Schizoid PF.

Grunnen til at jeg vil ha diagnosen er at jeg gjerne vil få hjelp til å få opp konsentrasjonen min. Er lei av at jeg ikke klarer å konsentrere meg.

Er det i det heletatt mulig å få denne diagnosen når jeg er i denne alderen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262315-add-adhd-i-voksen-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Et lite tilleggsspørsmål:

Finnes det noen annen behandling som kan gjøre at jeg får bedre konsentrasjon?

Ja det er fullt mulig å få diagnosen nå. Jeg ble selv diagnosert i fjord (da var jeg 22år...) legen snakka om ei på 64år som nylig var utreda og hvor hoppende glad ho var for å endelig ha fått orden på livet sitt. Det finnes håp :)

Men du må ta kontakt med fastlegen din for å få henvist deg til Psykriatisk poliklinikk, vanlige allmenn leger kan ikke utrede dette.

men om det var noen annen behandlig for å hjelpe konsentrasjon så har jeg fått med meg at det blir skrevet endel posetive ting om bruk av omega-3! da skal man ha litt høyere dose men snakk med legen din så finner dere ut av det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...