Gå til innhold

Smøre matpakka si selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

selv var jeg vel ca 19 når den harde overgangen kom. Da flytta jeg hjemme fra. Det var trist å måtte smøre maten selv, og dermed aldri kunne nyte forventningen med å lure på hva jeg hadde på skiva til lunsj, og om det kanskje var en overraskelse i pakken. Kunne ikke ta fra pappa gleden ved å smøre vel???

Gjest NurseNovel

selv var jeg vel ca 19 når den harde overgangen kom. Da flytta jeg hjemme fra. Det var trist å måtte smøre maten selv, og dermed aldri kunne nyte forventningen med å lure på hva jeg hadde på skiva til lunsj, og om det kanskje var en overraskelse i pakken. Kunne ikke ta fra pappa gleden ved å smøre vel???

Hehe, stakkars deg - og stakkars pappa.....:)

Her har vi startet litt tidligere enn deg, men ganske nylig. Poden er 10 år....

Her i huset smører de matpakka selv fra de begynner på skolen. Da har de trent en god stund på både å smøre og å skjære brød selv. Han som nærmer seg 5 år har begynt å skjære brød nå, men skivene hans er litt tykke enda da. Smurt brød har han gjort lenge, det gjør nestminsta på 3 år også.

Gjest NurseNovel

Her i huset smører de matpakka selv fra de begynner på skolen. Da har de trent en god stund på både å smøre og å skjære brød selv. Han som nærmer seg 5 år har begynt å skjære brød nå, men skivene hans er litt tykke enda da. Smurt brød har han gjort lenge, det gjør nestminsta på 3 år også.

Du verden så lur du var som begynte å trene på det så tidlig:)

Annonse

Annonse

Akkurat det med matpakka har jeg ikke tenkt å gi slipp på riktig enda, selv om min eldste er 4.klassing. Jeg husker godt at jeg droppet matpakka hele ungdomsskolen fordi jeg ikke gadd/skulle slanke meg etc. Jeg vil gjerne at de skal ha med seg sunn og god mat på skolen, og de lærer fint å smøre brødskiver selv om jeg lager matpakkene.

Akkurat det med matpakka har jeg ikke tenkt å gi slipp på riktig enda, selv om min eldste er 4.klassing. Jeg husker godt at jeg droppet matpakka hele ungdomsskolen fordi jeg ikke gadd/skulle slanke meg etc. Jeg vil gjerne at de skal ha med seg sunn og god mat på skolen, og de lærer fint å smøre brødskiver selv om jeg lager matpakkene.

Det samme tenker jeg. Jeg vet jo at guttungen kan smøre brødskiver, men jeg vil gjerne sørge for at han får mat som både er sunn og god - og dessuten liker jeg å gjøre det. :o)

Jeg bestemte meg lenge før jeg fikk barn om at matpakkesmøring skulle være de voksnes ansvar! :-)

Jeg kutta ikke bevisst ut på ungomdsskola slik som deg, men allerede på _barneskola_ uteble matpakka mange dager fordi jeg "glemte" eller ikke "rakk" det om morgenen... :-(

Da min mor gikk på jobb, satte tidsuret på komfyren til å ringe når vi måtte gå (ca 20 minutter etter henne), og på den tida skulle vi ha smurt ferdig matpakka. Men jeg dillet og dallet ofte med mye annet, og så ble det ikke alltid matpakke.

Vår eldste mann begynte når han var 11. Han liker å stå opp alene, og ha tid for seg selv. Jeg sjekker av og til at han har med fornuftig mat. Samt at vi alltid har frukt stående til matpakken på benken. Nå er han en klums av en anne verden, men det går veldig greit med dette.

Vi kjøper ofte ferdig oppskjært brød sånn at bana kan ordne seg selv ellers også.

Middag spiser vi felles hver dag, og ofte kvelds også.

Gjest annlovinda

Smører fortsatt matpakke til eldstejenta her hjemme jeg. Hun er 16 år. Og så klart, hun klarer så klart å smøre matpakke selv.

Men jeg vet at hvis jeg overlater det til henne, så gidder hun ikke eller rekker ikke å smøre matpakke. Så blir det å gå til butikken å kjøpe noe usunt som hun har lyst på der og da. Kantina på skolen har visst heller ikke noe særlig med sunn mat. Også er det så lang kø der. Eller så går hun hele dagen uten mat, og det er jo heller ikke noe særlig.

Så jeg kommer til å fortsette å smøre matpakke selv om hun er så stor. Da får hun mat som er sunn med seg på skolen.

Smører fortsatt matpakke til eldstejenta her hjemme jeg. Hun er 16 år. Og så klart, hun klarer så klart å smøre matpakke selv.

Men jeg vet at hvis jeg overlater det til henne, så gidder hun ikke eller rekker ikke å smøre matpakke. Så blir det å gå til butikken å kjøpe noe usunt som hun har lyst på der og da. Kantina på skolen har visst heller ikke noe særlig med sunn mat. Også er det så lang kø der. Eller så går hun hele dagen uten mat, og det er jo heller ikke noe særlig.

Så jeg kommer til å fortsette å smøre matpakke selv om hun er så stor. Da får hun mat som er sunn med seg på skolen.

Men spiser hun den?

Har jobbet på ungdomsskole og det er mange matpakker smurt med kjærlighet som havnerr i søpla.

Husker jeg kastet min uavhengig av om jeg hadde laget den selv eller mamma gjorde det.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...