Gå til innhold

Har ett stort problem.

Anbefalte innlegg

Snuppa her i gården har helt dilla på komfyren her i huset. Hun skrur alle platene på fullt ved første anledning. Hun er 18 mnd, og vi prøver hardt å få henne til å slutte. Men i dag satt hun på stua å lekte, jeg drev på ett annet rom å strøk gardiner. Så kjennte jeg at det begynte å lukte svidd, da hadde snuppa satt alle platene på fullt. Selvfølgelig stod det et fat på ovnen som gjorde at det begynte å lukte. Må vi begynne å slå av sikringen eller dra ut kontakta hver gang vi ikke bruker ovnen eller finns det sikkerhetsutstyr noe sted? Finner bare slike som beskytter mot kjeler som står på platen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262398-har-ett-stort-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en dobbelt beskyttelsessak: En fast skjerm som sto foran platene slik at kasseroller ikke skulle kunne trekkes ned, og en skjerm som kunne felles ned over bryterne. Er sikker på at hvis du går på en barnebutikk eller velutstyrt lekebutikk så har det det nok der.

Javisst finnes det komfyrsikring! Sånn som du feller ned foran bryterne når komfyren ikke er i bruk og som kan felles opp foran platene når det står noe på den. Og sikkert flere forskjellige typer også.

Dra til en barneutstyrsforretning i dag - før det går galt!

Vi hadde en dobbelt beskyttelsessak: En fast skjerm som sto foran platene slik at kasseroller ikke skulle kunne trekkes ned, og en skjerm som kunne felles ned over bryterne. Er sikker på at hvis du går på en barnebutikk eller velutstyrt lekebutikk så har det det nok der.

Vi bor på ett lite sted med lang vei til nærmeste velutstyrte barnebutikk. Prøvde å søke på nettet men fant ikke noe slik der. Men vi får prøve de nærmeste barneutstyrsbutikkene. Får håpe de har.

Her ser du bilde (bla litt ned) av et sånt som beskytter både brytere, når komfyren ikke er i bruk, og kjelene under matlaging:

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/barneutstyr/subdet5.htm

Vårt passet så godt til komfyren at faren min ikke forsto hvordan han skulle få varmet seg litt vann da han satt barnevakt :-|

Javisst finnes det komfyrsikring! Sånn som du feller ned foran bryterne når komfyren ikke er i bruk og som kan felles opp foran platene når det står noe på den. Og sikkert flere forskjellige typer også.

Dra til en barneutstyrsforretning i dag - før det går galt!

Så det finns noen som er felles? Slik at den står oppe da ovnen er bruk og over bryterene da den ikke brukes? Det var smart, det er slik det skulle vært her i huset.

Jeg må kjøre i en time for å komme til nærmeste utstyrsbutikk, så det blir nok ikke i dag. Det er liksom ikke så lettvindt. Får slå av sikringa så lenge....

Annonse

Her ser du bilde (bla litt ned) av et sånt som beskytter både brytere, når komfyren ikke er i bruk, og kjelene under matlaging:

Vårt passet så godt til komfyren at faren min ikke forsto hvordan han skulle få varmet seg litt vann da han satt barnevakt :-|

Denne så fin ut. Det er vel noe slik vi skulle hatt. :-)

Så det finns noen som er felles? Slik at den står oppe da ovnen er bruk og over bryterene da den ikke brukes? Det var smart, det er slik det skulle vært her i huset.

Jeg må kjøre i en time for å komme til nærmeste utstyrsbutikk, så det blir nok ikke i dag. Det er liksom ikke så lettvindt. Får slå av sikringa så lenge....

Jeg mener det skal finnes ja, litt verre er det visstnok om du har komfyr som er innfelt i kjøkkenbenken slik at vernet ikke kan festes på sidene på komfyren, men det skal finnes alternativer der også.

Trodde det bare fantes slike som kan felles ned jeg :o) Mener vi kjøpte vår på Elkjøp. Sjekk slike steder som selger komfyrer, om det er nærmere deg.

Siden jeg altså ikke har kjøpt slike før, så har jeg altså ikke god greie på det :-) Det er en coop elektro like ved her, så da er det spørs om jeg må sjekke der i dag.

Tusen takk for svar.

Vi kjøpte sikkerhetsplate man kan ta opp som de små ikke kan rive ned kjeler osv. mens man lager mat, og så dytter man den ned foran knottene når man ikke bruker ovnen. Min var ram på det der, så vi måtte kjøpe fort som fy.. Tror vi kjøpte vår på El-kjøp (mannen som dro og handla), men den var jammen dyr nok.. 400,- kr. Også stygg, men men... Nå blir det ikke brann i hvert fall, og faren for at lillemann skal få en kjele over seg er ikke tilstede mer - så er fornøyd. :)

Er den vi har! :) Men den er noe herk og ta opp og ned, skrue som rulelr-system, men det går.. men er litt irriterende iblant.

Må vel nesten være litt arbeid å ta den opp og ned, de små lærer jo veldig fort. Iallfall denne her :-) Tror vi hører på coop, siden det er nærmest. Fint om en ikke trenger skrue i ovnen da.

Annonse

Må vel nesten være litt arbeid å ta den opp og ned, de små lærer jo veldig fort. Iallfall denne her :-) Tror vi hører på coop, siden det er nærmest. Fint om en ikke trenger skrue i ovnen da.

Det trenger du ikke. Den festes med dobbeltsidid teipe, men den som fulgte med holdt ikke - så du burde kjøpe en rull ved siden av. Poden min klarer å få den opp på ene siden, men ikke nok til at han får skrudd på ovnen. De lærer fort ja. :) Gjør mamma det en gang så er det i gang. Duppa smokken hans i vannglasset mitt en gang siden det kom støv på den, og det skulle jeg aldri gjort foran min håpefulle for da skulle han det ørten ganger. I glasset, så i munnen, så i glasset osv osv osv. Og plutselig vr fjernkontrollen til vår nye 42 tommer plasma på vei oppi glasset. :) Heldigvis klarte jeg å redde den fra drukning, men det var like før. :) Da hadde far i huset blitt veldig blid.

Vi har en som kan dekke både kjelene på komfyren og bryterne samtidig. Kjøpte den på BabyShop for ca 6 år siden. Den delen som står opp er fast, og den delen som dekker bryterne kan vippes opp og ned.

Du kan jo prøve deg med en telefon til butikken først, hvis det er langt å kjøre. Er du heldig, sender de det kanskje.

Hm. Det står at den vanligvis kan tilpasses innebygde komfyrer også, men jeg skjønner ikke helt hvordan det går for seg?

Hm. Det står at den vanligvis kan tilpasses innebygde komfyrer også, men jeg skjønner ikke helt hvordan det går for seg?

Vi hadde ikke det, så det kan jeg dessverre ikke svare på.

Husker ikke lenger i detalj hvordan den så ut, det er for lenge siden den var i bruk

hos

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...