Gå til innhold

Skal jeg sterilisere meg?

Anbefalte innlegg

Gjest heller mot "ja"

Jeg tror det er rett å gjøre nå, men jeg føler at jeg enda er ung og at vi mangler nummer tre. Men pga at jeg ofte har migrene og tar medisiner hver uke bør jeg ikke; jeg har nok nå. Legen sier jeg bør tenke på det jeg har og jeg vet det er rett. Men hva om jeg ble bedre? Jeg har også et bekken som kan hoppe ut av plass, og det ga lenge skjev rygg. Jeg håper det blir mindre migrene nå siden jeg går til behandling (naprapat). Jeg lurer på om jeg skal be om sterilisering, men det er så stort å gjøre det. Hva om jeg angrer? Takk for råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262488-skal-jeg-sterilisere-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Men om du føler at du mangler nr 3, så tror jeg at jeg ville ha ventet med ett så dratisk valg.

Jeg går på mye medisiner, og er ikke sikker på om det blir flere barn på oss. Men pga at jeg er så usikker, sjekket jeg opp i om jeg kunne få barn etter en operasjon jeg har tatt.

Jeg er ikke klar for og gi fra meg muligheten, selv om jeg spiser medisiner, og er mye dårlig.

Jeg tenker at det må være mulig og få god oppfølging i ett evnt svangerskap.

Jeg ville tatt en skikkelig prat med mannen din, med lege og med naprapaten. Sett opp liste over for og mot.

Spørs om du ble noe klokere nå. Bare mine tanker om dette. Lykke til!

Gjest heller mot "ja"

Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Men om du føler at du mangler nr 3, så tror jeg at jeg ville ha ventet med ett så dratisk valg.

Jeg går på mye medisiner, og er ikke sikker på om det blir flere barn på oss. Men pga at jeg er så usikker, sjekket jeg opp i om jeg kunne få barn etter en operasjon jeg har tatt.

Jeg er ikke klar for og gi fra meg muligheten, selv om jeg spiser medisiner, og er mye dårlig.

Jeg tenker at det må være mulig og få god oppfølging i ett evnt svangerskap.

Jeg ville tatt en skikkelig prat med mannen din, med lege og med naprapaten. Sett opp liste over for og mot.

Spørs om du ble noe klokere nå. Bare mine tanker om dette. Lykke til!

Jeg venter nok en stund, for jeg må se om helsen blir bedre. Oppfølging under et eventuelt svangerskap er nok ikke SÅ viktig, for sist hadde jeg ikke migrene under svangerskap. Men det ble verre etter fødsel.....

Takk for svar. :)

Jeg synes det høres veldig drastisk ut å sterislisere seg. Er det ikke noen form for prevensjon dere kan bruke? Evnt at han steriliserer seg..? Da har man tross alt en mulighet for å få han tilbake til normalen igjen hvis dere skulle angre. Med damer er det ingen vei tilbake.

Mye kan endre seg med årene og jeg tror det ville vært verre å angre på at man steriliserte seg i etterkant enn at man ikke gjorde det.

Tenker jeg.. Lykke til.

Gjest heller mot "ja"

Jeg synes det høres veldig drastisk ut å sterislisere seg. Er det ikke noen form for prevensjon dere kan bruke? Evnt at han steriliserer seg..? Da har man tross alt en mulighet for å få han tilbake til normalen igjen hvis dere skulle angre. Med damer er det ingen vei tilbake.

Mye kan endre seg med årene og jeg tror det ville vært verre å angre på at man steriliserte seg i etterkant enn at man ikke gjorde det.

Tenker jeg.. Lykke til.

Jeg ønsker ikke å bruke prevensjon fordi jeg prøver å unngå alt som kan føre til økt migrene. Han ønsker ikke å sterilisere seg, og det er også en stor ting å gjøre for ham (han er rundt 30). Jeg venter nok noen år, men det er vanskelig avgjørelse.

Annonse

Jeg ønsker ikke å bruke prevensjon fordi jeg prøver å unngå alt som kan føre til økt migrene. Han ønsker ikke å sterilisere seg, og det er også en stor ting å gjøre for ham (han er rundt 30). Jeg venter nok noen år, men det er vanskelig avgjørelse.

Kondom?

Hvilke prevensjonsmidler er det som gir migrene?

Ut fra slik du skriver høres det ut som du ikke bør sterilisere deg nå. Til det er du alt for mye i tvil.

Man er heller ikke nødt til å sterilisere seg fordi man ikke planlegger flere barn.

Om du ikke får store negative bivirkninger, kan du kanskje vurdere p-sprøyte, p-stav eller hormonspiral. De er visstnok meget sikre.

mvh

Prevensjon kan også dempe migrene. Det slår veldig ulikt ut.

mvh

Gjest heller mot "ja"

Høres alt for drastisk ut å sterilisere seg før man er 100% sikker på at man ikke skal ha flere barn.

Ville heller satset på (forholdsvis) sikre, hormonfrie, prvensjonsmidler, f.eks. spiral.

Jeg har hatt spiral (hormonspiral), men det var litt vanskeligheter med å få den ut pga konisering. Det trenger ikke skje igjen, men det frister ikke med ny spiral.

Annonse

All type prev går vel ikke på migrenen? Kobberspiral, pessar, kondom..?

Tenker jeg.. Lykke til.

Kvinner som er steriliserte kan også opereres etterpå for å prøve å bli gravid på egen hånd, men det er både sjeldnere vellykket og større inngrep enn hos menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...