Gå til innhold

til dere med 3 barn eller flere

Gjest venter nr tre og har litt hetta

Anbefalte innlegg

Gjest venter nr tre og har litt hetta

Skjedde det mer med kroppen deres under/etter 3. svangerskap ift de to første?

Fikk dere f.eks strekkmerker hvis dere ikke hadde fått det før? Hva med blodutredelser, åreknuter osv. Var det verre å bli kvitt vekten etterpå? osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262493-til-dere-med-3-barn-eller-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bekkenplagene var verre med nr 3 og nr 4. Det var også tyngre i og med at jeg hadde barn fra før som krevde sitt.

Jeg var ikke så opptatt av det med vekt da jeg hadde fått de to første, kiloene forsvant av seg selv. Med de to neste var jeg veldig opptatt av å gå ned, så derfor ble det kanskje mer slit. Etter ca 3 mnd var jeg i normalvekt igjen.

Strekkmerker hadde jeg fra før, tror ikke det kom noen flere.

Annonse

De to første gangene forsvant kiloene omtrent av seg selv. Etter tredje svangerskap har 3-4 kilo blitt værende :-(

Ellers er vel alt som etter de andre gangene...

I det tredje svangerskapet kom strekkmerkene, ja. Hadde også mye mer vondt i bekkenet. De ekstra kiloene har bare rast av etter tredjemann. Er utrolig mye å gjøre med tre barn, er full fart hele dagen.

Har ikke merket noen særlig forskjell selv etter 8 barn.

Eneste er at bekkenet kranglet litt mer for hvert barn, men merker ikke noe til det nå lenger. Av strekkmerker har jeg totalt et som er et par cm langt som holder på å blekne og to "prikker" som vises lite. Husker ikke helt i hvilke sv.skap de kom, men det som er et par cm kom først som to "prikker" som så ble sammenhengende under et seinere sv.skap. Ellers veier jeg like lite som jeg alltid har gjort, og magen er fortsatt flat.

Jeg har født tre barn, hadde faktisk mest plager med bekkenløsning ved nr1... ellers ingen plager, dro fra sykehuset i vanlige jeans etter 12 timer de to siste svangerskap...

vekten var ingen problem, men ved den siste graviditeten (jeg var 35) var det litt tyngre enn de foregående.... har heller aldri opplevd en fødsel lengre enn 3,5 timer og det var med min første:)

Magen er vanskeligere å få normal igjen, selv om idealvekten jeg hadde før første sv.skap er oppnådd :-)

Brystene ble flotte etter andre svangerskap, men etter tredjemann, er de dessverre slappe kopptuer som henger. Føles på dårlige dager som om jeg kan rulle dem inn i bh`n.

MEN, dette er jo bagateller. Ingen kroppslige vondter som jeg ikke hadde før. Og jeg har fått tre nydelige barn!

Gjest Elextra

Svangerskapet med nr. 3 var like enkelt som de to foregående. Det som var gledelig var at 6 mnd. etter fødselen var vekten jeg hadde FØR jeg ble gravid med nr. 1 tilbake :-) Ingen strekkmerker noen av gangene.

Jeg er også fornøyd med å ha samme vekt som før jeg ble gravid første gang.

Det jeg ikke er så fornøyd med er at jeg før hadde muskler, nå stort sett fett... :/.

*vurderer å gjøre alvor av treningsambisjonene*

Annonse

4barns mor-77

Jeg har aldri vært så tynn jeg som jeg var etter 3 svangerskap. Raste ned til 51 kg. Og når jeg ser på bilder fra den tiden nå, så ser jeg at det så langt fra pent ut. Var jo strålende fornøyd med det på den tiden da..

Etter 4 svangerskap gikk jeg også greit ned, men la på meg litt etter å ha satt inn hormonspiral. Men etter bare noen måneder gikk jeg igjen ned til rund 60, som er akkurat passe synes jeg.(skal sies at jeg nok lever godt med min kjære, for nå har jeg jammen meg lagt på meg igjen:()

Strekkmerkene har kommet litt etter litt, ikke noe spesielt mer etter de 2 siste sv.sk.

Blodutredelser og åreknuter har jeg aldri hatt.

Jeg har født tre barn og merka ingen forskjell på kroppen fra etter den første var født til tredjemann var født.

Den eneste forskjellen på nå og _før_ jeg ble gravid første gang, er at magen ikke er stram når jeg står framoverbøyd lengre. Før hadde jeg "vaskebrettmage".. Den er fortsatt flat, men mykere enn før ;-)

Dessuten har jeg lagt på meg en kilo for hvert barn, men det er jeg igrunnen bare glad for;-)

Jeg kan jo svare for mamma som har fire barn. Hun fikk tilbake vekta etter 3. svangerskap og ble like flatmaget igjen. Strekkmerker fikk hun ikke.

Da får nok ikke du strekkmerker heller! Både moren min og jeg har født tre barn og ingen av oss har strekkmerker, så jeg heller til arvelighet her ;-)

Jeg har fått 3 barn.

Ingen strekkmerker. Men i det 3. svangerskapet slet jeg litt med åreknuter. Det tror jeg er mye arvelig betinget, moren min (som har født 5) fikk operert det etter siste svangerskap. Heldigvis vises det ikke like godt nå lenger.

Vekta har sakte men sikkert krøpet BITTELITT oppover i løpet av disse 11 årene, men det var egentlig bra, var litt for tynn før. Det har ingenting med svangerskapene å gjøre, har lagt på meg lite og gått fort ned igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...