Gå til innhold

Det å være mamma...

Anbefalte innlegg

Nei, men du er litt reddere enn meg. Men mine har hatt en forferdelig skolevei med trafikkerte gater hvor bilene kjører som svin.

Hos minstemann ringer de hvis ungene ikke har kommet på skolen så det gjelder å ringe dem først sånn mellom 8 og halv 9 dersom ungene er syke.

Det har jeg savnet når de begynner å gå alene. Det var lurt at skolen ringer.

Fortsetter under...

*ler*

Moren min hadde en nabo som var ungkar og rundt 65 år gammel. Hans mor bodde på sykehjem og ringte stadig vekk moren min for å få henne til å sjekke om det var lys hos ham, om han hadde kommet hjem fra jobb osv ;-)

Der kan du se - vårt ansvar som forelder er evig.

:-)

Tror det å være forelder er en evig kronisk tilstand som gradvis progredierer.

Jeg var borti en gammel dame på 70 år som var helt ut av seg og stressa og sa hun måtte låne tlf for å ringe sin mor og si hun var kommet på sykehus.

*noterte "dement" i journalen*

Det viste seg å stemme... Mor på 100 (eller noe) levde i beste velgående og ville selvsagt vite at datteren var syk.

*flau*

Hahaha, det var dagens!

Det har jeg savnet når de begynner å gå alene. Det var lurt at skolen ringer.

Jeg synes det er kjempetrygt at de melder ifra. Tenk om det skulle ha skjedd noe på skoleveien.

Men jeg synes det er pinlig når de vekker meg da. Jeg har ikke alltid vekkeklokka på når jeg vet at ungen er dårlig og kanskje vært våken om natta ;o)

Annonse

Jeg skjønner godt at du er bekymra. Det med pedofile kan du trygt glemme, det er bare sånn Worst Case senario tenkning. Jeg har en venninde som ikke fikk lov til å prøve klær i prøverom på butikken av moren sin. Det var fordi noen franske jenter var røvet en gang på 60 tallet fra et sånn prøverom. Crazy, men jeg er fremdeles redd for prøverom...

Ellers, gi jenta refleksvest!! og husk at før i tiden var 6 åringer hjemme og passa småungene mens mor var på fabrikken. Det er en av grunnene til at byskolen ble innført, for å få pølbelungene ut av gata.

Dessuten må du snakke med henne om at hvis SFO er stengt kan hun gå på kontoret på skolen, eller vente til andre barn med voksne kommer.Da får hun jo sosialkompetanse på kjøpet!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...