Gå til innhold

Når barnet er sykt...

Anbefalte innlegg

Gjest girasol

Er hjemme fra jobb i dag pga.at knærten har feber og hoster. Han er skammelig oppegående til å være syk synes jeg ;-) Så han har behov for å aktiviseres. Jeg lar ham se litt på DVD jeg... altså midt på dagen, for jeg blir helt tullete av å måtte aktivisere ham hele tiden... + han er jo litt redusert, så han synes tydeligvis det er godt å sitte og slappe av også - selv om han ikke er helt der at han bare vil sløve.

Hva synes dere, er det greit å se en del ekstra på TV når man er syk? Vil bare legge til at vi vanligvis er ganske restriktive med TV-titting. Det er som regel kun barene-TV-tid om hverdagene og litt ekstra om morgenen i helgene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262596-n%C3%A5r-barnet-er-sykt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når barnet virkelig er sykt (når man har feber orker man som regel ikke så mye) så er det unntakstilstand på saft, kjeks, tv og dataspill. :o)

Selv bor jeg foran tv'en på tredje dagen nå, hadde vel kjedet meg ihjel hadde jeg ikke hatt kabel-tv akkurat nå.

Gjest girasol

Når barnet virkelig er sykt (når man har feber orker man som regel ikke så mye) så er det unntakstilstand på saft, kjeks, tv og dataspill. :o)

Selv bor jeg foran tv'en på tredje dagen nå, hadde vel kjedet meg ihjel hadde jeg ikke hatt kabel-tv akkurat nå.

Ja :) Og jeg doler som du ser ;-) Ja, vi lar det være unntakstilstand i dag! Så nå ruller Istid over skjermen, og det er jo ikke det værste man kan se på på en torsdag formiddag, hverken for sykt barn eller hjemmeværende mor :)

Annonse

Gjest girasol

Sønnen min på 3 år har sittet foran TVen i 2 timer han nå, han er ikke syk, men en rolig fyr. :)

Hva kan skje liksom?

Nei det er jo ikke det jeg mener, at det kan "skje" noe :) Men vi har en grunnleggende tanke om at mye TV og data passiviserer barnet, mens fri lek og andre ulike aktiviteter gjør et barn mer aktivt og kreativt.

Gjest girasol

Du sitter ikke og ser på skirenn da, du som er hjemme? :)

Annonse

Gjest girasol

Her i huset er det absolutte unntakstilstander når noen er syke. Så da får de se film og TV så mye de bare orker.

Merker jeg at det kunne trengt å slappe mer av enn det TV'n kan tilby dem, så skrur vi av en stund.

Ja da innførte vi unntakstilstand vi og! Mariekjeks og nå Oppdrag Nemo! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...